روزنامه خراسان نوشت:

طی روزهای گذشته چند نفر به پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه و با تسلیم شکوائیه ای اعلام کردند که فردی از آن ها به بهانه اعزام بدون ثبت نام و خارج از نوبت برای حج تمتع و عمره کلاهبرداری کرده است.

با توجه به اهمیت موضوع، این پرونده به مجتمع قضایی شهیدقدوسی مشهد ارسال شد و زیر نظر قاضی اسماعیل شاکر تحت رسیدگی قرار گرفت.

یکی از شاکیان این فرد به مقام قضایی گفت: احمدخود را با عناوین سرهنگ و سردار معرفی کرد و گفت که فردی با نفوذ است. سپس اضافه کرد: پسردایی من قرار بود امسال به حج بیاید ولی سرطان دارد و از سفر منصرف شده است و ما برای خدمه حج در کاروان به فردی نیاز داریم که اگر بخواهی می توانی با ما به حج بیایی!

شاکی پرونده ادامه داد: من که از این پیشنهاد خوشحال شده بودم موضوع را به همسرم گفتم. وقتی دوباره با احمد تماس گرفتم، او گفت: می توانی همسرت را هم همراهت بیاوری ولی من باید با نهاد مربوطه هماهنگ کنم. او روز بعد زنگ زد و با عجله از من خواست تا مبالغی را به حسابش واریز کنم، سپس گفت 20 روز طول می کشد تا مقدمات سفرتان مهیا شود.

شاکی این پرونده که مبلغ 11 میلیون تومان را از دست داده است، افزود: پس از این مدت هر وقت با او تماس می گرفتم امروز و فردا می کرد تا این که تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر پاسخ نداد ولی چند روز قبل متوجه شدم که او متواری شده است.

یکی دیگر از شاکیان این پرونده نیز گفت: احمد خود را معاون کاروان حج معرفی کرد و گفت: من جانباز 80 درصد هستم و برای اعزام خارج از نوبت من به حج مبلغ 5 میلیون ریال گرفت اما بعد فهمیدم که همه حرف هایش دروغ بوده است.

یکی دیگر از طعمه های این کلاهبردار که یک میلیون و پانصد هزار تومان به حساب وی واریز کرده هم گفت: او خود را به عنوان نماینده استانداری و بازنشسته یکی از ارگان های نظامی معرفی کرد و گفت من می توانم شما را به حج ببرم و بدین ترتیب مبالغ میلیونی از من گرفت.

شاکی دیگر هم گفت: در مورخ 89.6.19 احمد. ح. گفت: ما کاروان زیارتی حج داریم و چون پدرم نذر کرده است که هر سال 10 نفر را با کمک هزینه خودش به حج ببرد، می خواهم این کمک را به شما بکنم و از من و همسرم یک میلیون و 360 هزار تومان گرفت و وعده بهمن ماه را داد اما دیگر ناپدید شد و منزلش را نیز تغییر داد تا این که فهمیدم او در زندان است، ولی همسرش می گفت: احمد مریض است و در تهران بستری می باشد.

پ تا روز گذشته 9 نفر از افرادی که مورد اغفال قرار گرفته اند و این فرد از آنان مبالغ زیادی کلاهبرداری کرده است، با مراجعه به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی و همچنین شعبه 809 مجتمع قضایی شهیدقدوسی از وی اعلام شکایت کرده اند. شایان ذکر است، متهم 41 ساله که دارای چندین فقره سابقه کیفری و کلاهبرداری است، قبلا نیز به اتهاماتی از قبیل سوءاستفاده از سربرگ های وزارت نفت، استفاده از عناوین نمایندگی شخصیت ها و بزرگان نظام، نماینده تام الاختیار استانداری، بازپرس، قاضی دادگستری، جانباز، عضو هیئت مدیره صندوق مهر رضا، جعل اسناد رسمی و غیره نیز تحت تعقیب قرار گرفته است.

47302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    2 0
    آفتابه دزد بدبخت آبروی هرچی دزد با کلاس و با پرستیژ بردی ده بیست میلیون هم پولی بود که بخاطرش کلاه برداری کردی؟
  • بدون نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    شماره تماسشو بدین ما را خارج از نوبت ومجانی ببره تمتع.سه تکبیر(سبحانالله والحمدولله .لااله الا الله والله اکبر)برابر با ثواب حج است.2-ثبت نام قانونی. چرا مردم عزیز در این مورد ابتدا به بهانه مشورت به110تماس نمیگیرند تا مورد سوءاستفاده واقع نشن.خدا هدایت کند.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    عجب شارلاتانی !!!!!!!!!!!
  • arshama NL ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    Janbaz aziz malbakhteh,Makeh khodat hastee,Makeh atrafiyanat hasyand,Makeh badant hast,chera inghadr pool bedi va bery pool be Arabhaye sosmarkhar bedi?
  • دلسوز IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    4 0
    با سلام وقتی خود سازمان حج برای اعزام 2/5 میلیون نفر به حج عمره ، حدود 6/5 میلیون نفر ثبت نام میکنند و از هر نفر 800هزار تومان میگیرند و خیلی راحت چند ماه پول مردم را نگه میدارند و بدون هیچ شرمندگی به 4میلیون نفر اعلام میکنند که بیایید و پول خود را پس بگیرید. در چنین فضای آلوده ای از بقیه چه انتظاری دارید؟
  • ب.ر IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    1 0
    چرا نظرات قبلی مرا که فقط بیان حقیقت بدون توهین به کسی را در سایت نمیگذارید ؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    این ادم باید خیلی وقت پیش زندان ابد میگرفت