براساس اعلام واحد مدیریت بحران دفتر نخست وزیر ترکیه، شمار تلفات زلزله 7.2 ریشتری در شرق ترکیه به 366 کشته و 1300 مجروح افزایش یافت.

به گزارش  خبرآنلاین و به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این زلزله بیش از دو هزار و 200 ساختمان در استان وان آسیب دیده است. در زمین لرزه ای که گفته می شود شدیدترین زلزله ترکیه بوده است 279 نفر کشته شدند. در حال حاضر نگرانی هایی درباره افزایش تعداد قربانیان جود دارد، چون بسیاری از مردم زیر ساختمان های فروریخته گرفتار شده اند.
یک زن حامله در ترکیه به همراه دو فرزندش از زیر آوار نجات یافتند
ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه نوشت: پس از گذشت 35 ساعت از زلزله مهیب در شرق ترکیه ، یک زن حامله به همراه دو فرزندش از زیر آوار نجات یافتند. ماموران امداد رسانی و نجات در منطقه در شهرستان 'ارجیش' از توابع استان 'وان' در شرق ترکیه که در زمین لرزه 2/7 ریشتری روز یکشنبه گذشته ، ویران شد، توانستند یک زن حامله را به همراه دو فرزندش از زیر آوار، زنده بیرون آورند. ماموران کمک رسانی، خانم 'دریا جوشکون' ، دخترش ' الیف' و پسرش 'اوزار' که به مدت بیش از 35 ساعت زیر آوار گرفتار شده بودند، زنده بیرون آوردند و به بیمارستان منتقل کردند.
زنده ماندن دختر 9 سال بعد از سی ساعت از زیرآوار
دختر نه ساله‌ ای پس از سی ساعت، از زیر آوار زمین لرزه مهیب ترکیه، نجات یافت.
مأموران امدادرسانی و نجات در منطقه جنوب شرق ترکیه که در پی وقوع زمین لرزه‌ی هفت و دو دهم ریشتری اخیر، ویران شد، توانستند یک مرد هجده ساله و یک دختر نه ساله را که هر دو در شهر زلزله زده ارکیس به مدت بیش از سی ساعت زیر آوار گرفتار شده بودند، از زیر آوار، زنده بیرون آورند.
مسعوت اوزان یلمازِ هجده ساله هنگام وقوع زمین لرزه، مشغول صرف چای در قهوه خانه ای در ارکیس بود که ناگهان سقف آن فرو ریخت و وی به مدت سی و دو ساعت زیر آوار ماند، تا بالاخره نجات یافت.سیفای نه ساله نیز بیش از سی و چهار ساعت زیر آوار بود پیش از آنکه مأموران امداد و نجات او را بیابند و نجات دهند.
28245
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • meysam IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    یک سوال آیا زلزله خود ترکیه را هم خراب کرده یا فقط وان ممنون