۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
رشد ۸۱درصدی اعتبارات شهرستان کوهرنگ

ایرنا نوشت: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون اعتبارات شهرستان کوهرنگ از سه ردیف استانی، نفت و توازن ۸۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

علی شهریارپور در حاشیه سفر استاندار و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری به دهستان موگویی کوهرنگ تاکید کرد: اعتبارات این شهرستان در سال ۱۳۹۸ برابر ۴۰۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۰ برابر یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال است که نسبت به ۱۳۹۹ برابر ۱۷۶ درصد رشد دارد.

وی افزود: البته ۸۰۰ میلیارد ریال هم مختص اعتبار زمین‌لرزه کوهرنگ بود که ۴۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرد.

شهریارپور تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ برابر ۴۷ رشد دارد.

وی یادآور شد: در سال‌جاری از سه ردیف استانی، نفت و توازن تاکنون یک‌هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان کوهرنگ در نظر گرفته شد که اعتبار این سه ردیف نسبت به سال گذشته ۸۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تخصیص اعتبارات شهرستان کوهرنگ در سال ۱۳۹۹ برابر ۳۷ درصد، سال ۱۴۰۰ برابر ۴۶ درصد و سال گذشته برابر ۸۶ درصد است که تخصیص شهرستان کوهرنگ نسبت به بقیه شهرستان‌ها و میانگین استانی بالاتر بود.

وی گفت: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری سند توسعه شهرستان کوهرنگ مصوب شد و سال گذشته ۱۰ درصد از کل تخصیص مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی به استان برابر سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال به طرح‌های شهرستان کوهرنگ اختصاص یافت.

شهریارپور تاکید کرد: سال گذشته در حوزه آموزش و پرورش ۲۷۰ میلیارد ریال، در بخش دادگستری پنج میلیارد ریال، حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۳۵ میلیارد ریال، قسمت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۵ میلیارد ریال، حوزه جهاد کشاورزی ۴۳۰ میلیارد ریال و در بخش راه یک‌هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال به‌عنوان اولویت اصلی توسعه شهرستان کوهرنگ اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار محور چلگرد به باباحیدر افزود: جاده بازفت به مسجد سلیمان سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص اعتبار داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم‌اکنون پیمانکار طرح‌های سرآقاسید به غار یخی چما، دره‌رزگه و چین به بزنوید دهستان موگویی در حال فعالیت و ارتش وارد عملیات اجرایی آن شده است.

وی یادآور شد: روستای بیراهگان دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ سال گذشته اعتبار داشته و در سال‌جاری هم در اولویت است.

شهریارپور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت جاده عشایری پنبه‌کال و پل گزستان اظهار داشت: برای ۲ طرح صدا و سیما ۷۰ میلیارد ریال، به‌منظور تکمیل فرهنگسرای چلگرد ۴۰ میلیارد ریال، برای کانکس سیار کتابخانه ۶ میلیارد ریال، اعتبار مورد نیاز تکمیل و بهره‌برداری ساختمان فرمانداری کوهرنگ در ۲ سال اخیر، اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال در حوزه گردشگری، اختصاص ۵۰ میلیارد ریال در حوزه آب‌رسانی و یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در حوزه ورزش و جوانان به شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شد.

وی گفت: برای تسریع در روند توسعه شهرستان کوهرنگ طرح‌هایی مانند سالن یک‌هزار و ۲۰۰ نفره، پیست اسکی و سه زمین چمن مصنوعی پیش‌بینی شده و در حال پیگیری است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای طرح‌های هادی روستایی ۱۸۵ میلیارد ریال اختصاص داده و به‌منظور آماده‌سازی سایت روستاهای در معرض خطر، اجرای طرح‌های هادی روستایی و بازسازی مناطق خسارت‌دیده از زمین‌لرزه تلاش و پیگیری کرده است.

وی افزود: برای بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری به‌منظور تکمیل جاده دسترسی گلزار شهدای گمنام چهار میلیارد ریال پیش‌بینی شد.

شهریارپور تصریح کرد: در شهرستان کوهرنگ کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۷ میلیارد ریال و جمعیت هلال‌احمر ۱۲ میلیارد ریال تخصیص اعتبار دارند.

وی یادآور شد: طرح‌های شهرستان کوهرنگ اولویت‌بندی شده و طرح‌هایی که سال‌ها منتظر اعتبار بوده‌اند اکنون عملیات اجرایی آن‌ها شروع شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سال گذشته ۱۷ طرح با ۱۷۶ میلیارد ریال و در سال‌جاری ۲۵ پروژه در شهرستان کوهرنگ عملیاتی و اجرایی شد.

محمد کریمی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری تنها استانی است که قرارداد سوم قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) را در دستور کار دارد و برای سه مجتمع بزرگ شهرستان کوهرنگ بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی افزود: با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ایجاد تاسیسات شبکه جمع‌آوری فاضلاب سرآقاسید دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ آغاز شد.

کریمی تصریح کرد: در سال گذشته با همکاری سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ۶ لیتر به آب روستای خویه دهستان موگویی اضافه شد و در سال‌جاری پنج کیلومتر شبکه انتقال آب برای روستای سرآقاسید و ۲ کیلومتر برای روستای خویه مرکز دهستان موگویی اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سال گذشته ۴۰ طرح با ۲۰۰ میلیارد ریال و امسال ۶۰ پروژه با ۳۰۰ میلیارد ریال در شهرستان کوهرنگ اجرایی شد که از طرح‌های سال‌جاری ۱۶۰ میلیارد ریال تامین شده است.

فرشید ریاحی سامانی تاکید کرد: در دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ تعیین‌تکلیف روستاهای در معرض خطر چین و خویه انجام و مطالعات فاز یک و دو این روستاها به پایان رسیده و تصویب شده است.

وی یادآور شد: طرح‌های هادی روستاهای سرآقاسید و بیراهگان دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ با رویکرد روستاهای دارای بافت باارزش روستایی و گردشگری تهیه شده است که منتظریم بحث فاضلاب پایان یابد تا بتوانیم عملیات اجرایی این طرح‌ها را شروع کنیم.

ریاحی تصریح کرد: برای تثبیت و درجاسازی روستای خویه اعتباری بیش از ۷۲ میلیارد ریال مشخص شده است که این طرح به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه چهارمحال و بختیاری در بخش تثبیت، درجاسازی و ایمن‌سازی به‌شمار می‌رود.

گفتنی است، چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ از مناطق کم‌برخوردار چهارمحال و بختیاری با ۱۵ روستا و ۶ هزار نفر جمعیت است که روستای گردشگری سرآقاسید به‌عنوان یکی از روستاهای پلکانی ایران در این دهستان قرار دارد.

بخشی از جاده‌های دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ با آغاز بارش‌ها مسدود و رفت و آمد تا بهار سال آینده به سختی انجام می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1803216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =