کروبی گفت ملاقات با سناتورهای آمریکایی تصادفی بوده است /عفت به مازندران رفته است، من هم بعدا ملحق می شوم

در بخشی از خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی به حواشی دیدار کروبی ،رئیس مجلس ششم با چند سناتور آمریکایی در رسانه‌ها و مساله اسرای کویت در عراق و درخواست برای پادرمیانی ایران پرداخته شده است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در یازدهم شهریور ماه سال ۱۳۷۹ را بازخوانی کرده است.

عفت و اشرف، [خواهر همسرم] و آقارضا، [برادر همسرم] به مازندران رفتند که من هم بعداً به آنها ملحق شوم. فاطی هم قبلاً رفته است. عصر مهدی و اخوی‌زاده علی آمدند. علی [نماینده رفسنجان]، از خشکسالی در استان کرمان گفت و از مشکل فروش برای تعاونی تولیدکنندگان [و صادرکنندگان] پسته، به خاطر کمبود نقدینگی، خرید محصول پسته نو هم مشکل ‌شده است. مهدی [مدیرعامل شرکت مهندسی تأسیسات دریایی]، از سرعت رشد مصرف انرژی در کشور و تفاوت زیاد بین قیمت نفت در بنادر ایران و بنادر اروپا انتقاد داشت.

ملاقات کروبی با سناتورهای آمریکایی به روایت آیت الله هاشمی

برای اقامه نمازجمعه رفتم. خطبه‌ای در تکبر و حَسَد و خطبه‌ای دربارۀ مسائل روز، من‌جمله مسائل خرم‌آباد و اجلاسیه [مجلس] خبرگان و اجلاس‌های مهم نیویورک در سطح رهبران مذهبی و ریاست‌جمهوری‌ها و پارلمان‌های دنیا.

در رسانه‌های خارجی، ملاقات و مذاکره آقای [مهدی] کروبی [رئیس مجلس]، با چهار نفر از سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا، مورد توجه محافل خبری است؛ گرچه آقای کروبی، آن را بدون برنامه قبلی و تصادفی می‌خواند، اما محافل خبری، این را رد می‌کنند.

یاسر آمد و خبر از تقاضای کویتی‌ها، برای صدور یک میلیون تُن شن و ماسه داد. اصرار دارند، ایران برای کشف مشکل اسرای‌شان در عراق، به آنها کمک کند. گفتم، ایران هم این مشکل را با عراق دارد و لاینحل مانده است و می‌توانند با دکتر [حسن] روحانی [دبیر شورای عالی امنیت ملی] در این باره صحبت کنند.

۲۷۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1808827

برچسب‌ها