لزوم راه اندازی دفاتر نمایندگی اتاق بازرگانی آبادان در شهرهای اروندکنار و چوئبده

مولوی، گفت: در راستای کاهش بروکراسی و تسهیل امور اداری انتظار می رود، دفاتر نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در ۲ شهر اروندکنار و چوئبده راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، «سیدمحمد مولوی» در نشست با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان که به منظور تسهیل در امر صادرات و واردات و با رویکرد جدید اعضای این اتاق برگزار شد، با تاکید بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی در حوزه اقتصادی، اظهار کرد: امید است در دوره جدید اتاق بازرگانی آبادان‌ که اکنون اعضای آن با رویکردی جدید وارد عرصه خدمت شدند، شاهد مشارکت پُررنگ بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصادی منطقه باشیم.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فن آوری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اتاق بازرگانی بر اساس قانون دارای یک شخصیت حقوقی مستقل است، افزود: به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای رفع موانع توسعه اقتصادی گام برداشته و در واقع تسهیل‌گری انجام دهم.

وی کلان‌ترین ظرفیت اقتصادی آبادان را اتاق بازرگانی این شهر دانست و تصریح کرد: اتاق های بازرگانی مشاوران سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه هستند و با هدف‌گذاری‌های مناسب در کمیسیون های تخصصی خود می توانند بهترین راهکارها را به ما ارائه کنند.

مولوی تاکید کرد: اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان، برای پیگیری‌های بخش خصوصی چنانچه در شهرستان، استان و حتی کشور نیاز به کمک داشته باشند، به طور حتم هماهنگی‌های لازم را برای این عزیزان انجام می دهم و در کنارشان خواهم بود.

نایب رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی، به پیگیری در خصوص لایروبی اروندرود نیز اشاره کرد و بیان داشت: برای این موضوع یک کمیسیون فرعی تشکیل شده و با توجه به اینکه رئیس این کمیسیون هستم، مرکز پژوهش را پای کار آوردم و نشستی در از زمینه برگزار کردیم.

وی بیان کرد: پیگیری های متعددی برای این موضوع مهم با استفاده از نظرات کارشناسان در حال انجام است و معتقدیم باز شدن این دهانه مهم آبی سبب تحول اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر می شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی خط آبی بندر آبادان به سیبه عراق، گفت: یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه آن را پیگیری کردم، خط آبی آبادان به بندر سیبه کشور عراق است.

وی راه‌اندازی خط آبی آبادان - بندر سیبه عراق را سرآغاز فصل جدیدی در اقتصادی و گردشگری جنوب غرب ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این خط آبی عملا موضوع «تاکسی آبی» وارد فاز اجرایی خواهد شد.

مولوی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری آبادان توسط پارلمان بخش خصوصی را بسیار مهم و حائز اهمیت خواند و گفت: از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان انتظار می رود بسته های سرمایه گذاری این شهر را به زبان های مختلف آماده کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی توجه به توسعه اقتصادی با کشورهای همسایه را ضروری دانست و افزود: راه اندازی میز تجاری اتاق بازرگانی آبادان با کشورهای همسایه بسیار مهم است و انتظار می رود در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی، توسعه اقتصادی آبادان را در گروی داشتن بانک جامع اطلاعاتی عنوان کرد و اذعان داشت: باید یک بانک اطلاعاتی جامع از تولیدکنندگان، تعاونی ها تشکل ها، اتحادیه ها، کارآفرینان، پژوهشگران و ... تشکیل شود تا با یک هدفگذاری دقیق، برنامه های اقتصادی اجرا شود؛ به طور حتم بدون داشتن اطلاعات اولیه نمی تواند یک برنامه ریزی اصولی را انجام داد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خواستار توجه جدی اتاق بازرگانی آبادان به موضوع آموزش شد و تاکید کرد: با پیگیری هایی که انجام دادم و همچنین ضرورت توجه به سیاست توسعه دیپلماسی مهارت و موقعیت مناسب استان خوزستان در همکاری بین‌المللی با کشور عراق، این استان مسئول میز فنی و حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق شد.

وی افزود: برقراری ارتباط مناسب با طرف عراقی، ایجاد بستر همکاری‌های آموزشی دو جانبه، نیازسنجی دقیق آموزشی کشور عراق، برنامه‌ریزی آموزشی نیازهای احصاء شده و تدوین استانداردهای آموزشی لازم، هماهنگی با دفاتر ستادی برای اجرا و تامین نیازهای آموزشی کشور عراق و برنامه‌ریزی و هماهنگی تبادل مربی و کارآموز به منظور تامین نیازهای آموزشی کشور عراق از سیاستگذاری‌های این میز است.

مولوی ادامه داد: انعقاد تفاهمنامه بین فنی و حرفه ای استان خوزستان، آموزش و پرورش آبادان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان می تواند سبب توسعه کسب و کارها از طریق بستر آموزشی مناسب شود.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر با اشاره به لزوم حضور هیات‌های اقتصادی داخلی و خارجی در شهر آبادان تصریح کرد: انتظار داریم این سفرها همراه با انعقاد تفاهمنامه مناسب باشد و همچنین اجرایی شود تا خروجی آن برای اقتصاد این شهر ملموس باشد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت باز بودن درب‌های اتاق بازرگانی آبادان به روی مردم، بیان کرد: رسالت اصلی اتاق های بازرگانی مردمی است و بستری برای مشارکت مردم در زمینه های مختلف اقتصادی است و با توجه به بُعد مسافت شهرهای اروندکنار و چوئبده و همچنین در راستای کاهش بروکراسی و تسهیل امور اداری درخواست دارم تا نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این دو شهر راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ فردی از مشورت ضرر نمی کند بنابراین از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان درخواست داریم جمع‌بندی های خود در کمیسیون های تخصصی را به منظور پیگیری در اختیار ما قرار دهد تا اقدامات لازم اقتصادی برای شهر آبادان انجام شود.اسلامی در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی منطقه استفاده شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1809190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =