خطبه‌های نماز جمعه رنگ و بوی نظامی گرفت/ امام جمعه اراک: سپاه بزرگترین سازمان ضدتروریستی دنیاست

ایسنا خطبه‌های نماز جمعه برخی شهرهای کشور را منتشر کرده که به مناسبت هفته دفاع مقدس رنگ و بوی نظامی به خود گرفته بود.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه ۳۱ شهریورماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: «تا زمانی که مردم امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنند و در کارهای نیک و تقوا به یاری هم بشتابند در خیر و سعادت خواهند بود اما اگر چنین عمل نکردند و امر به منکر در جامعه گسترش پیدا کرد برکت از جامعه گرفته می‌شود و لذا هر چه مردم نصرت بطلبند یاوری برای آن‌ها پیدا نخواهد شد».

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، غفلت را به عنوان یکی از موانع سعادت انسان مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: انسانی که از خدا، خویشتن خویش و محیط پیرامون و جامعه خود غافل باشد نمی‌تواند به سعادت برسد.

وی افزود: یکی از علامت‌های غفلت عبرت نگرفتن از روزگار است؛ اگر حادثه‌ای در جامعه و دنیا رخ می‌دهد انسان باید آن را مایه عبرت قرار دهد.

آیت-الله-سیدهاشم-حسینی-بوشهری.jpg

امام جمعه قم همنشینی با انسان‌های فاسد و مفسدان زمانه و دوری از مجالس عبادت را از دیگر نشانه‌های غفلت دانست و گفت: امام حسن(ع) می‌فرماید: «ترک مسجد و اطاعت از مفسدین جامعه نشانه غفلت است».

وی جایگاه مسجد را مورد توجه قرار داد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در آخرین خطبه خودشان می‌فرمایند: «کسی که به سوی مسجدی از مساجد خدا قدم بر می‌دارد به ازای هر قدم از لحظه بیرون آمدن از خانه تا هنگام بازگشت حسنه برای او نوشته می‌شود، ۱۰ گناه از کارنامه اعمال او پاک می‌شود و مقام و منزلت او نزد خدای متعال ده درجه اوج می‌گیرد».

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: امروز در سراسر کشور به فضل الهی نیروهای مسلح و جان بر کف؛ ارتش، سپاه، بسیجیان و نیروهای انتظامی قدرت خود را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه قم، اربعین امسال را تماشایی خواند و اضافه کرد: در پیاده روی اربعین افراد از قاره‌های مختلف آمدند تا شکوه و عظمت حسینی را نظاره گر باشند، اربعین کانون انسانیت و اخلاق است؛ مسیری است که انسان‌ها همدیگر را پیدا می‌کنند و می‌شناسند برای روزی که ولی عصر (عج) فریاد می‌زند انا المهدی.

دفاع مقدس؛ هویت نسل‌های آینده را رقم زده است

آیت‌الله حسینی بوشهری در خصوص هفته دفاع مقدس، افزود: امروز مصادف است با آغاز جنگ تحمیلی و تهاجم نظامی رژیم بعث عراق اما مطابق با ادبیات ما، آغاز هفته دفاع مقدس است؛ در سال ۱۳۶۰ امام خمینی(ره) واژه جنگ را به واژه دفاع مقدس تبدیل کرد.

امام جمعه قم یادآور شد: رژیم بعث عراق با تصمیم و طرح قبلی با هدف براندازی نظام اسلامی و به زانو درآوردن ملت ایران و اشغال این کشور با تحریک استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا وارد مرزهای ما شد و آنچنان مجموعه رژیم گذشته به افسران بعثی و جبهه کفر مشورت داده بودند که دشمنان ما تصوری غیر از این نداشتند که پیروزی قطعی و حتمی است و نشانی از ایران باقی نخواهد ماند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ادامه داد: آنچه به‌عنوان افتخار برای ما باقی ماند به عنوان یک الگوی موفق پایداری و مقاومت این بود که یک وجب از خاک کشور در اختیار رژیم بعثی قرار نگرفت و لذا هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری و فداکاری و حدیث ملتی است که در راه حفاظت از میهن قله‌های رشادت را پشت سر گذاشتند.

وی تصریح کرد: مردم دنیا با وقایع تاریخی خود هویت پیدا می‌کنند لذا تا قله‌های افتخار برای مردمی خلق نشود نسل‌های آینده هویت پیدا نمی‌کنند؛ هویت نسل‌های آینده به دلیل افتخارات نسل‌های گذشته ‌است.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: بی‌تردید دفاع مقدس برای ما ایرانیان ویژگی هویت یابی ایجاد کرده است و در آینده نیز با الهام از این دفاع مقدس همچنان در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی ملت ایران هر روز درخشان تر از قبل ظهور و بروز پیدا خواهند کرد.

امام جمعه قم اظهار کرد: روزی ایرانیان با نمادهای افسانه‌ای به دنبال عزت بودند اما دوران دفاع مقدس نماد واقعی عزت ما است؛ گویا عاشورا دوباره تکرار شده بود.

وی بیان کرد: دفاع مقدس رسانه‌ای تاثیرگذار برای انقلاب اسلامی با هویت استکبار ستیزی، مردمی بودن و با هویت عاشورایی شد؛ دفاع مقدس عرصه‌ای شد برای زیست اخلاقی که در صحنه عمل خود را نشان داد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تاکید کرد: رزمندگان ما در مکتب اخلاق عملی رشد کردند؛ دفاع مقدس مرکز تربیت و تولید کادر موفق برای انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) کار بزرگی انجام دادند، گفت: علاوه بر مدیریت و فرماندهی جنگ، امام(ره) این اتفاق بزرگ را به عرصه‌ای برای پیشبرد چند هدف قرار دادند و آن را از تهدید به فرصت و از عرصه سلبی به ایجابی و عرصه‌ای برای توانمندی‌های انقلاب اسلامی تبدیل کردند.

امام جمعه قم با بیان اینکه دفاع مقدس بیداری کشورها را به دنبال داشت، افزود: دفاع مقدس دستگاه تبدیل افراد به انسان‌های عارف بود و عرصه‌ای برای تبدیل افراد معمولی به اسوه‌های فضیلت همچون سردار شهید سلیمانی‌ها، باکری‌ها و حججی‌ها؛ و در واقع تبدلی به عرصه‌ای برای اعتماد به نفس ملی و تکیه به امکانات داخلی شد.

دری نجف آبادی:آثار و برکات دفاع مقدس ایران را به قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی بدل کرده است

به گزارش ایسنا ،مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: آثار و برکات دفاع مقدس باعث شده که امروزه جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌ها تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای و بین‌ المللی شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۳۱ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه شهر اراک با تاکید بر اهمیت ایثار و فداکاری اظهار کرد: جنگ تحمیلی روحیه دفاع از جان و مال و تمامیت ارضی را در ملت ایران چندین برابر کرد.

وی با بیان اینکه دفاع از حق و مظلومان از صفات انسان‌های کریم است گفت: در جنگ تحمیلی تمام کشورهای دنیا طرف دشمن بودند ولی ما به لطف خدا، عنایات اهل بیت و امام(ره) و با جهاد و فداکاری جوانان غیور توانستیم آنها را شکست دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه سپاه بزرگترین سازمان ضد تروریستی دنیاست تصریح کرد: ما در زمان جنگ هیچ تسلیحاتی نداشتیم ولی آثار و برکات دفاع مقدس باعث شده که امروزه جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌ها تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای و بین‌ المللی شود.

157215308.jpg

امام جمعه اراک با بیان اینکه اگر فرمان آیت‌الله سیستانی در رابطه با جهاد نبود، داعش، عراق را اشغال کرده بود اضافه کرد: تمام مردم ایران به ویژه خواهران مسلمان باید همواره در تمامی صحنه‌ها حضوری جهادی داشته باشند و از شرف و ناموس و ارزش‌های اسلامی خود در مقابل بیگانگان و بیگانه پرستان دفاع کنند. عزت و سربلندی یک کشور در سایه جهاد، استقلال، آزادی و مقاومت به دست خواهد آمد.

آیت‌الله دری نجف آبادی با بیان اینکه در سالیان اخیر، مقداری از فرهنگ جهاد فاصله گرفته‌ایم افزود: باید تلاش کنیم همانند دوران دفاع مقدس، فرهنگ جهاد را در جامعه ترویج کنیم تا سربلند شویم. جوانان دقت داشته باشند که مبادا از اردوگاه باعظمت حسینی و فاطمی فاصله بگیرند و بایستی راه امام و شهدا را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی قدرت هسته‌ای را برای صنعت، پزشکی و قدرت بازدارندگی خود می‌خواهد تصریح کرد: اسرائیلی‌ها چهل سال است بمب‌ اتم ساخته‌اند ولی هیچ کشوری به آنها کار ندارد ولی به ما که اهداف صلح آمیز داریم دائما گیر می‌دهند. کشوری که قدرت بازدارندگی نداشته باشد ضعیف و اسیر کشورهای دیگر خواهد شد.

خطیب جمعه اراک با تاکید بر لزوم تامین مسکن نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح علیرغم اینکه حقوق‌های کمی دریافت می‌کنند، اما با تمام وجود همواره وفادار به اسلام و انقلاب هستند و بایستی تمام مشکلات این قشر برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه باید همواره برای یادگیری فنون دفاعی تلاش کنیم افزود: امروز رژه نیروهای مسلح در اراک بسیار افتخارآمیز و با قدرت بود و امیدواریم این اقتدار هرساله بیشتر شود.

امام جمعه اراک با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) تصریح کرد: ما باید در عمل اثبات کنیم که پیرو امام زمان(عج) هستیم تا زمینه پیروزی حق علیه باطل فراهم شود.

وی در رابطه با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نیز گفت: همه کمک کنیم تا آموزش و پرورش، آینده سازان کشور را به درستی تربیت کند تا در آینده، جوانان ما تحت تاثیر دشمنان قرآن و اسلام قرار نگیرند و تعلق خاطر به بیگانگان نداشته باشند. جوانان عزیز بدانند که ایران خانه عزت و شرف ماست و تصمیم آنها برای مهاجرت به کشورهای بیگانه به دور از انصاف است و اساتید باید به جوانان انگیزه بدهند تا آنها برای کشور خود تلاش کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به تصویب قانون حجاب نیز تصریح کرد: از همه دستگاه‌ها و مردم درخواست داریم که کمک کنند تا حجاب که عزت، شرف و لباس تقوای ماست در جامعه همانند گذشته، حفظ و گسترش داده شود تا از ابتذال و بی بند و باری جلوگیری شود.

۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1816242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =