۲ نفر
۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
ربات پلیس به میدان آمد/ عکس

دیجیاتو نوشت: اداره پلیس نیویورک (NYPD) در حال استقرار ربات های امنیتی K۵ برای گشت‌زنی در ایستگاه مترو «تایمز اسکوئر» است که مقامات می‌گویند برای حفظ امنیت انسان‌ها تصمیم به انجام چنین کاری گرفته شده است.

K۵ که توسط شرکت مستقر در کالیفرنیا Knightscope ساخته شده است، بیشتر از ۱۹۰ کیلوگرم وزن دارد و به چهار دوربین مجهز است که می‌توانند ویدیوهای بدون صدا ضبط کنند. همانطور که در تصاویر ارائه شده از این ربات قابل مشاهده است، K۵ بدون بازوهای عملیاتی ساخته شده است. این ربات امنیتی در طول آزمایش خود که طی دو ماه آینده ادامه خواهد داشت، از نیمه شب تا ساعت ۶ صبح در ایستگاه گشت خواهد زد. همچنین K۵ دو هفته ابتدایی کار خود را مشغول نقشه‌برداری از ایستگاه خواهد بود.

عملکرد ربات K۵

هنوز کاملاً مشخص نیست که ویدیوهای دوربین این ربات توسط NYPD به‌طور زنده پخش خواهد شد یا خیر و اینکه آیا آن‌ها بر محتوای ضبط شده توسط آن نظارت خواهند کرد یا خیر. با این حال، «اریک آدامز»، شهردار نیویورک سیتی در جریان مراسم معرفی این ربات گفت که «ویدیوهای ضبط شده توسط آن در مواقع اضطراری یا هنگام وقوع یک جرم قابل بازبینی هستند».

ربات پلیس به میدان آمد/ عکس

نکته قابل توجه دیگر اینکه این ربات از فناوری تشخیص چهره بهره نخواهد برد اما «آلبرت فاکس کان»، مدیر اجرایی گروه نظارت بر این پروژه گفته است که این فناوری شاید در آینده به آن اضافه شود. همچنین باید اشاره کرد که K۵ به‌خودی خود نمی‌تواند نسبت به شرایط اضطراری ایستگاه واکنش نشان دهد و افراد مظنون را دستگیر کند، بلکه افراد می‌توانند از طریق آن یک حادثه را گزارش کنند.

K۵ با قیمت حدود ۹ دلار در ساعت برای دو ماه آینده از شرکت سازنده آن اجاره شده است که به گفته شهردار نیویورک از حداقل دستمزد مسئولان امنیتی ایستگاه کمتر است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1816871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =