مراسم عبادی - سیاسی برائت از مشرکین با حضور گسترده زائران ایرانی بیت​الله الحرام در صحرای عرفات در نزدیکی مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین در این مراسم حجاج بیت الله حرام این شعار‌ها را سردادند: «رژیم اشغالگر فلسطین باید محو شود از روی زمین»، «ملت ما متحد و یک صدا است، فریاددارد مرگ بر آمریکا»، «برائت المسلمین من عمل مشرکین»، «تبت ید المشرکین من بلد مسلمین»، «یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو».
همچنین شرکت کنندگان در این مراسم قطعنامه ای را قرائت کردند. در متن قطعنامه آمده است:
ما زائران بیت الله الحرام، با الهام از رهنمودهای حیات بخش قرآن و با پیروی از سیره ابراهیم خلیل و نبی مکرم اسلام و اهل بیت پاک آن حضرت، مراتب تنفر و انزجار و برائت خود را از استکبار جهانی و مظاهر کفر و شرک و نفاق، به ویژه آمریکای جنایتکار و صهیونیزم غاصب و هم پیمانان آنها اعلام می داریم.
 ما برافراشته شدن پرچم اسلام، احیای عزت و حفظ هویت دینی و اسلامی، ایستادگی در برابر استبداد و سلطه آمریکا و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی را اصول حاکم بر نهضت بیداری اسلامی در منطقه دانسته، آن را نوید بخش احیای مجد و عظمت اسلام و شکل گیری امت واحده وایجاد تمدن اسلامی می دانیم.
استعمار و استبداد شکست خورده و رانده شده به دنبال آن است تا با به کارگیری ترفندهای جدید، قیامهای مردمی اسلامی اخیر در مصر و تونس و لیبی و دیگر کشورها را منحرف و سرکوب نماید، ما بیداری و مسئولیت شناسی رهبران، اندیشمندان و مردم در برابر این توطئه خطرناک را، و نیز بازخوانی مستمر اصول انقلابها و تطبیق آن با محکمات اسلام را ضامن سلامت این حرکتهای مقدس می دانیم.
 ما با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در پنجمین اجلاس حمایت از مردم مظلوم فلسطین، فلسطین را کشوری یکپارچه و متعلق به همه مردم این سرزمین دانسته، هر طرحی را که مستلزم مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی، نادیده گرفتن حقوق فلسطینی ها و تجزیه فلسطین باشد مردود و مقاومت را گزینه اصلی احقاق حقوق مردم فلسطین و آزادسازی همه سرزمینهای اشغالی میدانیم.
 ما ضمن حمایت از حرکت انقلابی مردم مصر علیه سفارت رژیم صهیونیستی و باطل اعلام نمودن معاهده ننگین کمپ دیوید، از انقلابیون دیگر کشورهای اسلامی میخواهیم تا برای گسستن هرگونه پیوند با این رژیم جعلی اقدام نمایند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =