شاید این برای اولین بار باشد که استقلالی‌ها روبروی جایگاه ویژه ورزشگاه را در داربی از آن خود می‌‌کنند

وقتی تصاویر تلویزیونی از واحد سیار مستقر در آزادی به گیرنده‌ها مخابره شود، هواداران فوتبال برای اولین بار آبی‌ها را روبه‌روی جایگاه خواهند دید و این بزرگترین اتفاق داربی جمعه است. بعد از آنکه واعظ آشتیانی نسبت به تقسیم صندلی‌های آزادی در داربی اعتراض کرد، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت به این درخواست قانونی پاسخ بدهد. سازمان لیگ که به انتصاب‌های مدیریتی در سازمان ورزش واکنشی مثبت نشان نداده، برای آنکه استقلالی‌ها را راضی کند، از یگان ویژه نیروی انتظامی که امنیت و نظم ورزشگاه را به عهده دارد خواست کاری برای تقسیم عادلانه صندلی‌ها انجام بدهند. تلاش سازمان لیگ در چند روز اخیر در این راستا بود که با توجه به میزبانی استقلال در داربی رفت شرایط به گونه‌ای شود که آبی‌ها در پایان بازی نسبت به برخورد فدراسیون فوتبال با تیمها معترض نباشند. عزیزمحمدی رئیس سازمان لیگ در این باره می‌گوید: «استقلال میزبان بوده و از ما خواسته ورزشگاه را به صورتی تقسیم کنیم که صندلی‌های روبه‌روی جایگاه در اختیار آنها باشد. ما هم همین کار را کردیم و برای دادن صندلی‌های این قسمت ورزشگاه با یگان ویژه هماهنگ کردیم». این ادعا نشان می‌دهد صندلی‌های ورزشگاه آزادی از همین حالا تقسیم شده و فدراسیون فوتبال می‌داند چه کسری از صندلی‌‌های طبقه اول و کدام بخش از طبقه دوم را به استقلالی‌های میزبان می‌دهد. سردار بابایی رئیس یگان ویژه در این باره می‌گوید: «فدراسیون فوتبال از ما خواست طبقه اول و دوم را به گونه‌ای تقسیم کنیم که استقلالی‌ها سهم بیشتری داشته باشند؛ اما ما بیش از 4 ردیف را نتوانستیم به استقلالی‌‌ها بدهیم. به این ترتیب نمی‌توانیم بیشتر از 4هزار نفر در طبقه اول به استقلالی‌ها اضافه کنیم. البته صندلی‌های روبه‌روی جایگاه در میان همان بخشی است که به استقلالی‌ها می‌دهیم اما با توجه به اینکه ما در طبقه اول با نرده‌ها، تماشاگران را تقسیم می‌کنیم باید بگویم بیشتر از این تعداد در توان ما نیست». به این ترتیب پیشروی آرام استقلالی‌ها در داربی‌ها که در بیشتر موارد اکثریت را به پرسپولیسی‌ها می‌داد، در فاز اول 4هزار صندلی را به آنها داد تا در این داربی جمعیتی برابر با قرمزها داشته باشند. البته این به معنای نگاه مساوی فدراسیون فوتبال به دو تیم نیست. عزیزمحمدی در این باره می‌گوید: «سهم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و هیأت فوتبال را که کم کنید می‌ماند 80 درصد که از این مقدار 50 درصد به استقلالی‌ها می‌‌رسد و 30 درصد باقیمانده به پرسپولیس داده می‌شود». البته شرکت واحد اتوبوسرانی و نیروی انتظامی و اورژانس هم هستند که درصدی می‌گیرند که مشخص نیست سهم آنها از 100 درصد ابتدایی داده می‌شود یا از 80 درصد باقیمانده. به هر حال نکته‌ای که قطعی شده این است که ورزشگاه آزادی به ترتیبی که سازمان لیگ و یگان ویژه می‌خواهند تقسیم می‌شود؛ اما به نظر نمی‌رسد این تقسیم به گونه‌ای باشد که بیش از 50 درصد صندلی‌ها به تماشاگران استقلال برسد.

 

 

 

کد مطلب 18251

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین