مخالفت قالیباف با اجازه پرواز به هواپیماهای خارجی در خطوط داخلی کشور/ مصوبه مهم مجلس برای ایثارگران

ایسنا نوشت: نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در ادامه بررسی مواد ارجاعی، بند الحاقی ۲ ماده ۴۱ لایحه برنامه هفتم را بررسی کردند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ هواپیمای خارجی در داخل کشور بیش از ۶۰ ساعت نمی‌تواند باقی بماند لذا پرواز آنها در خطوط داخلی غیر ممکن است.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در ادامه بررسی مواد ارجاعی، بند الحاقی ۲ ماده ۴۱ لایحه برنامه هفتم را بررسی کردند.

در جریان بررسی این بند محمدباقر قالیباف رئیس مجلس اجازه طرح آن را نداد و توضیح داد: این بند قابل طرح نیست چون قانون تحریم‌ها اجازه این کار را به ما نمی‌دهد و هیچ هواپیمای خارجی در داخل کشور بیش از ۶۰ ساعت نمی‌تواند باقی بماند. بعد شما می‌خواهید آنها را در خطوط داخلی بیاورید که پرواز کنند؛ این اصلا غیرممکن است. هیچ شرکت خارجی به خاطر تحریم نمی آید.

در این بند آمده بود: «به منظور کمک به توسعه و فراهم نمودن دسترسی بهتر به حمل‌ونقل هوایی، به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت ملاحظات امنیتی و با حفظ رقابت‌پذیری و حداقل سهم شرکت‌های هوایی داخلی از بازار به میزان مجموع تعداد مسافر هوایی جابجا شده در پروازهای داخلی در سال، ۱۴۰۲ با أخذ عوارض نسبت به اعطای اجازه پرواز به شرکت های هواپیمایی خارجی در مسیرهای داخلی از طریق مشارکت با شرکت های هواپیمایی داخلی تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، تا حداکثر ۵۰ درصد از مازاد تقاضای محاسبه شده حمل‌ونقل هوایی کشور در هر سال به گونه ای که سهم شرکت‌های هوایی خارجی بیشتر از ۳۰ درصد از کل بازار نگردد، اقدام نماید. منابع حاصل از عوارض دریافتی پس از واریز به حساب صندوق توسعه حمل‌ونقل، صرف توسعه و نوسازی ناوگان هوایی داخلی میشود. دستورالعمل این بند شامل تعیین نرخ عوارض و نحوه تأمین ایمنی پرواز با پیشنهاد سازمان هواپیمایی به تصویب شورای عالی هواپیمایی می‌رسد.»

مصوبه مجلس برای معافیت مالیاتی رزمندگان داوطلب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز ( سه شنبه) مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و جز ۵ بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی معافیت مالیاتی ۸ درصدی به ازای هر ماه حضور داوطلبانه رزمندگان در جبهه لحاظ کردند.

بر اساس جزء ۵ بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه؛ متن زیر جایگزین بند ذ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه می گردد:

ذ) رزمندگان به ازای هر ماه حضور داوطلبانه در جبهه مشمول هشت درصد معافیت از پرداخت مالیات موضوع ماده ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می شوند.

بر اساس ماده ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران؛ صد در صد (۱۰۰%) حقوق و فوق العاده شغل و سایر فوق العاده ها اعم از مستمر و غیر مستمر شاهد، جانبازان و آزادگان از پرداخت مالیات معاف می باشند.

مزایای قوانین ایثارگری به جانبازان و شهدای امنیت و مدافع حرم تسری یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز ( سه شنبه) مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و جزء ۴ بند بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طول اجرای برنامه هفتم توسعه مزایا و امتیازات قوانین ایثارگری را به جانبازان و شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای امنیت تسری دادند.

بر اساس جزء ۴ بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه؛ مزایا و امتیازات قوانین ایثارگری در طول برنامه به جانبازان و شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای امنیت تسری می یابد.

۲۱۹۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1839657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =