عکس | معرفی شیائومی 13؛ موبایلی که هنگام بازی کم نمی‌آورد!

همه می‌دانیم که بهترین گوشی هر برند را باید در کلاس پرچمداران جست و جو کرد؛ شیائومی 13 هم از جدیدترین دستگاه‌های رونمایی شده بازار است که تا به حال دو مدل از آن وارد بازار شده است.

تینا مزدکی_با وجودی که شیائومی ۱۳ از جمله گوشی های شیائومی ۲۰۲۲ است، جدیدترین نسخه پرچمدار این برند محسوب می‌شود و همانطور که انتظار می‌رود مشخصات فوق‎‌العاده‌ای دارد. مقایسه گوشی شیائومی با دستگاه‌های سری قبل خود این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا اگر قصد خرید یکی از این گوشی‌ها را دارید به‌راحتی بتوانید با مقایسه مشخصات فنی آن‌ها مناسب‌ترین گوشی را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

مقایسه شیائومی 13 با شیائومی 12 پرو

طبیعتاً شیائومی ۱۲T Pro که به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری و فست شارژ ۱۲۰ واتی مجهز شده، عملکرد بهتری نسبت به گوشی دیگر ارائه می‌دهد، چرا که مدل شیائومی 13 باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری و فست‌شارژ ۶۷ واتی دارد. نمایشگر شیائومی 13 نمایشگر OLED و نمایشگر شیائومی 12 پرو AMOLED است که مشخصات نمایشگر مدل جدیدتر شیائومی به پای گوشی دیگر نمی‌رسد، اما از نظر روشنایی عملکرد بهتری دارد.

هر دو گوشی برای عکاسی مناسب هستند اما دوربین شیائومی 13 از سه لنز 50، 12 و تله فوتو 10 مگاپیکسلی با دوربین جلو 32 مگاپیکسلی ساخته شده است در صورتی که دوربین شیائومی 12 پرو از سه لنز 200، 8 و ماکرو 2 مگاپیکسلی با دوربین جلو 20 مگاپیکسلی ساخته شده است.

شیائومی در ساخت هر دو این گوشی‌ها از تراشه‌های جدید و قدرتمند کوالکام استفاده کرده که در نتیجه آن هر دو مدل قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای دارند. پردازنده شیائومی 13 کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل 2 و شیائومی 12پرو کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل 1 بنابراین هر دو دستگاه به تراشه‌های فوق‌العاده قدرتمندی مجهز شده‌اند که حتی توان اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها را نیز دارند.

در نهایت می‌توان گفت، هر دو گوشی شیائومی از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند بنابراین با توجه به نیازهای کاربران و با توجه به مشخصاتی که شیائومی برای این گوشی‌ها در نظر گرفته هر دو ارزش خرید بسیار بالایی دارند و گزینه‌های مناسبی هستند.

عکس l معرفی شیائومی 13؛ موبایلی که هنگام بازی کم نمی‌آورد!

مقایسه شیائومی 13 با شیائومی 12

از نظر ابعاد در جدیدترین سری شیائومی شاهد تغییرات هستیم؛ درواقع شیائومی 13 از نظر ابعاد نسبت به مدل قبلی کمی بزرگ‌تر و وزن آن نیز افزایش یافته است. البته این افزایش ابعاد تنها 2 میلی‌متر است که باعث شده صفحه‌نمایش آن پهن‌تر از شیائومی 12 باشد. شیائومی برای ساخت پنل جلویی و پنل پشتی جدیدترین پرچمدار خود از شیشه و فریم آلومینیومی استفاده کرده و در زمان خرید شیائومی 13 به شما اجازه انتخاب از میان انبوهی از رنگ‌ها داده می‌شود.

هر دو گوشی های پرچمدار شیائومی از بهترین تراشه‌های موجود برای گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. گوشی شیائومی 12 از چیپست پرچمدار سال گذشته تحت عنوان اسنپدراگون 8 نسل 1 و گوشی شیائومی 13 از آخرین و بهترین تراشه اندرویدی موجود با لیتوگرافی 4 نانومتری یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند.

مشکلی که در دوربین‌های شیائومی 12 مشاهده می‌شد اشباع بیش از حد رنگ‌ها بود؛ مشکلی که لایکا در شیائومی 13 برطرف کرده است.با توجه به اطلاعات و مشخصات در دسترس قرار گرفته از گوشی موبایل شیائومی 13 دوربین‌های آن توسط شرکت لایکا بهینه‌سازی شده‌اند که خبر از کیفیت بالاتر دوربین‌های گوشی Xiaomi 13 را نسبت به Xiaomi 12 می‌دهد. از طرفی عکس‌های ثبت شده با گوشی شیائومی 12 از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و عکس‌ها با جزئیات بالا، کنتراست مناسب به همراه نویز کنترل شده ذخیره می‌شوند.

در نهایت می‌توان گفت، شیائومی 13 با طراحی متفاوت‌تری نسبت به شیائومی 12 ظاهر شده است؛ این شرکت برای جدیدترین پرچمدار خود از طراحی با لبه‌های تخت بهره برده که نسبت به انحنا یا به عبارتی حالت ادج در لبه‌های کناری گوشی شیائومی 12 تغییر بزرگی محسوب می‌شود. اگر شما به لبه‌های تخت و انحنایی شکل مانند گوشی‌های ایفون علاقه‌مند هستید اما در میان گوشی‌های اندرویدی در حال جست و جو هستید، گوشی موبایل شیائومی 13 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

عکس l معرفی شیائومی 13؛ موبایلی که هنگام بازی کم نمی‌آورد!

مقایسه شیائومی 13 با شیائومی 11T Pro

گفته می‌شود، ارتفاع گوشی شیائومی 11T Pro نسبت به گوشی شیائومی 13 حدودا 11.3 میلیمتر بیشتر است که تقریبا زیاد است و تا حدودی ظاهر دو گوشی را از هم متمایز می کند. در مورد عرض نیز گوشی شیائومی 11T Pro نسبت به گوشی شیائومی 13 حدودا 5.4 میلیمتر بیشتر است که اختلاف کم آن ها باعث تفاوت ظاهری زیادی نیست. ضخامت گوشی شیائومی 11T Pro نسبت به گوشی شیائومی 13 حدودا 0.8 میلیمتر بیشتر است که خیلی ضخیم‌تر است.

در مورد پردازنده(CPU) این دو گوشی هوشمند، می‌توان آن‌ها را از دو راه مورد ارزیابی قرار داد. از طرفی تعداد هسته‌های هر پردازنده است که در اینجا هر دو گوشی 8 هسته دارند؛ از طرف دیگر، فرکانس پردازنده است. گزینه‌ای که قدرت پردازشگر گوشی‌ها را نشان می دهد. هسته اصلی گوشی شیائومی 13 با فرکانس 3.2 گیگاهرتزی، با اختلاف حدودا 0.36 از هسته اصلی گوشی شیائومی 11T Pro بهتر عمل می کند.در مورد پردازنده گرافیکی آن‌ها نیز گفته می‌شود که گوشی شیائومی 13 با داشتن پردازنده گرافیکی Adreno 740 عملکرد بهتری نسبت به پردازنده گرفیکی Adreno 660 در گوشی شیائومی 11T Pro دارد.

با توجه به اطلاعاتی که در دست داشتیم، گوشی Xiaomi 11T Pro با دوربین سه تایی 108، 8 و 5 مگاپیکسل، توانایی بیشتری نسبت به گوشی Xiaomi 13 با دوربین سه تایی 50، 10 و 12 دارد. امکانات دوربین هر دو گوشی panorama و HDR و Dual-LED dual-tone flash است گوشی Xiaomi 13 قابلیت Leica lens را نیز دارد. با این اوصاف امکانات دوربین Xiaomi 13 بهتر از Xiaomi 11T Pro می باشد.باطری گوشی شیائومی Xiaomi 13 برابر 4500 mAh(میلی آمپر), Li-Po, غیرقابل جابجایی و گوشی شیائومی Xiaomi 11T Pro برابر 5000 mAh(میلی آمپر), Li-Po, غیرقابل جابجایی هستند.

در نهایت با توجه به اینکه پلتفرم‌های گوشی شیائومی 13 کارایی بهتری نسبت به گوشی شیائومی 11T Pro دارد و از طرفی از نظر حافظه و رم هر دو دارای مدل های 128GB 8GB RAM و 256GB 8GB RAM و 256GB 12GB RAM می باشند و گوشی شیائومی 13 دارای مدل 512GB 12GB RAM نیز است؛ گوشی شیائومی 13، از نظر رم و حافظه نسبت به گوشی شیائومی 11T Pro بهتر است؛ می‌توان گفت کاربران باید با توجه به نیازهای شخصی خود از میان این دو دستگاه یکی را انتخاب کنند.

عکس l معرفی شیائومی 13؛ موبایلی که هنگام بازی کم نمی‌آورد!

بیشتر بخوانید:

227323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1841355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =