فارس نوشت:

ایستگاه راه‌‌اهن شیراز و 7 کیلومتر پایانی خط‌آهن اصفهان-شیراز لحظاتی پیش با حضور وزیر راه و شهرسازی مورد بهره‌برداری رسمی و واقعی قرار گرفت.

 احمد صادقی اظهار داشت: ساخت‌ ایستگاه راه‌آهن شیراز بالأخره به اتمام رسید و این ایستگاه با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان محلی لحظاتی پیش به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: این ایستگاه راه‌آهن یکی از بزرگ‌ترین، زیباترین و مجهزترین ایستگاه‌های راه‌آهن کشور است که با تلاش و کوشش‌ شرکت ساخت و توسعه به بهره‌برداری رسید.
مدیر‌عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطر نشان کرد: این ایستگاه 17 هزار متر مربع زیر بنا دارد که حدود 8 هزار و 500 متر مربع آن سالن و ایستگاه اصلی است و بقیه ساختمان‌های جانبی و خدماتی است.
صادقی افزود:‌ این ایستگاه دارای مجموعه فضاهای سبز زیبا و منظمی است و در ساختمان اصلی نیز تمامی نیازهای مسافران پاسخ داده می‌شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه برای احداث این ایستگاه حدود 350 میلیارد تومان هزینه شده افزود: همچنین راه دسترسی به ایستگاه اصلی از ایستگاه موقت شهرک صدرا تا منطقه ایستگاه فعلی (قصر قمشه) به طول 7.5 کیلومتر خط آهن است که آن هم لحظاتی پیش به بهره‌برداری رسید.
مدیر‌عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: عملیات خاکی و ابنیه فنی این مسیر ریلی حدود یک میلیون و 700 هزار متر مکعب بود و 400 هزار متر مکعب عملیات خاک‌برداری صورت گرفته است.
معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: همچنین سه دستگاه پل در طول این 7 کیلومتر مسیر پایانی وجود دارد که یک دستگاه پل به دهانه 140 متر و دو دستگاه پل به دهانه 40 متر است.
مدیر‌عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: مجموعاً‌ برای این 7 کیلومتر خط ریلی حدود 450 میلیارد تومان هزینه شده است.
صادقی تصریح کرد: در کل برای احداث 7 کیلومتر پایانی خط آهن اصفهان –شیراز و نیز ایستگاه راه‌آهن شیراز حدود 800 میلیارد تومان هزینه شده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی تلاش گسترده‌ای برای توسعه خطوط ریلی داشته است و طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری سنگنینی برای کریدورهای ریلی کشور داشته است.
صادقی با بیان اینکه  7 هزار و 500 کیلومتر خط راه‌آهن در حال احداث است، تصریح کرد: به تدریج تمامی مراکز استان‌ها در کشور به شبکه ریلی متصل خواهد شد.
/3131

 

 

کد خبر 184801

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    40 0
    به اون نمیگن بهره برداری نمادین، میگن بهره برداری انتخاباتی
  • كاكو شيرازي IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    4 39
    يادمه آقاي جهرمي(مدير عامل سابق بانك صادرات)موقعي كه استاندار فارس بود ميگفت صد سال ديگه هم فارس قطار دار نمي شه!!!!!!!!!!!! بازم دم دكتر محمود احمدي نژاد خيييييييييييييييييييييييييييييييييييلي گرم لم يشكر المخلوق لم يشكر الخالق
    • بدون نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
      3 0
      بله درسته 100 سال پیش استاندار فارس بود ایشون
    • بدون نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
      18 1
      برو بابا! وقتی واسه انتخابات 88 الکی چهار تا آهن انداختن رو زمین و قطار ازش خارج شد، شما کجا بودی؟ اگه چند نفر کشته می شدند، شما جواب میدادی؟ متاسفم برا اونایی که نفهمیده حرف میزنند و خبر ندارند چی به چیه!
    • بدون نام MY ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
      16 0
      بازم نزدیک انتخابات شد
    • بدون نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
      8 0
      البته دوست عزیز این پروژه چندین بار بدین صورت که الان تیتر کردن افتتاح رسمی شد ولی عملا چیزی وجود خارجی نداشت رئیس جمهور یه بار با قطار اومد(قبل انتخابات) افتتاح کرد ولی قطار بخاطر اشکالات فنی ریل نتوست رئیس جمهور کاندید رو به تهران برگردونه امیدوارم ایندفعه بتونه
  • بدون نام IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    0 1
    تا اونجایی که تو سایت رجا دیدم قبل از این تاریخ نیز بلیط قطار شیراز فروخته می شد
  • شیرازی IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    5 0
    حالا این قطار با چه سرعتی حرکت می کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    1 0
    آقایون این ارقام به ریال است نه تومان
  • بدون نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    2 1
    انشاالله تاپنج سال دیگه مردم حتمآ میتونن سوار قطاری که دارن برای این ریل میسازن بشن .مشکل از اماده نبودن قطار ه وگرنه زودتر از اینا به بهره برداری میرسید.