طراح ارشد آیفون، پس از ۲۰ سال این شرکت را ترک کرد!

زومیت نوشت: یکی دیگر از طراحان ارشد مهم اپل پس از نزدیک به ۲۰ سال همکاری، این شرکت را ترک کرد.

چند هفته پیش گزارش‌هایی مبنی بر خروج دو مدیر مهم اپل از این شرکت منتشر شد. بلومبرگ گزارش داده که این بار نوبت به پیتر راسل کلارک که نزدیک به ۲۰ سال در اپل کار کرده، رسیده است. بر اساس این گزارش، او در ماه اکتبر (مهر و آبان) جایگاه شغلی خود را ترک کرد و اکنون قصد دارد به شرکت فناوری فضایی Vast ملحق شود.

بیشتر بخوانید:

راسل کلارک به‌دلیل همکاری نزدیک با جانی آیو در طراحی بسیاری از محصولات مهم مانند آی مک، آیپد نانو، مک بوک پرو و مک بوک ایر نقش داشت. او همچنین در توسعه‌ی بسیاری از مدل‌های گوشی آیفون و تبلت آیپد شرکت کرد. نام راسل کلارک در بیش از ۱۰۰۰ سند ثبت اختراع اپل ذکر شده است.

قبل از اپل، راسل کلارک استودیوی طراحی خود را داشت که به مشتریان بزرگی مانند نایکی و سواچ خدمات ارائه می‌داد. اکنون کار او در Vast این است که به‌عنوان مشاور برای کمک به شرکت در ساخت تیم طراحی صنعتی خود خدمت کند و علاوه بر آن بینش‌های ارزشمند در مورد تمام جنبه‌های طراحی صنعتی در شرکت ارائه دهد.

طراح ارشد آیفون، پس از ۲۰ سال این شرکت را ترک کرد!

Vast می‌گوید که راسل کلارک اپل را ترک کرد تا پروژه‌های پرشور را دنبال کند. این موضوع در مورد بسیاری دیگر از طراحان مهم اپل مانند خود جانی آیو نیز صادق بود که در سال ۲۰۱۹ اپل را ترک کرد و شرکت طراحی خود به نام LoveFrom را بنیان‌گذاری کرد. در سال ۲۰۲۲، جانشین آیو نیز شرکت را ترک کرد.

منابع ناشناسی به بلومبرگ گفتند که تانگ تان، معاون فعلی طراحی محصولات اپل، در ماه فوریه (بهمن و اسفند) شرکت را ترک خواهد کرد. در اپل، تان به دلیل کمک به تبدیل ایرپاد و اپل واچ به «محرک‌های اصلی رشد» برای شرکت معروف شد. با توجه به تحولات چند سال‌ اخیر، به نظر می‌رسد که مسائل زیادی در بخش طراحی اپل در حال اتفاق است. اپل هنوز درباره‌ی جدایی راسل کلارک اظهار نظری نکرده است.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =