سامانه بارشی در" چهارمحال وبختیاری " فعال می شود

ایرنانوشت : معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با فعال شدن یک سامانه بارشی نه چندان قوی، برف و باران مناطقی از استان را طی روزهای پنجشنبه و جمعه فرا می‌گیرد.

معصومه نوروزی افزود: پس از آن طی روزهای شنبه تا دوشنبه شرایط جوی استان همچنان ناپایدار است و بارش‌هایی ضعیف مناطقی از استان را فرا می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بنا بر نقشه‌های پیش‌یابی این سامانه چندان قوی نیست و در حال حاضر هشدار سطح زرد برای آن صادر شده است.

به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، شدت این سامانه برای مناطق غربی استان از جمله کوهرنگ، اردل، غرب فارسان، بخش‌هایی ازکیار و لردگان و سودجان و مرغملک در شهرستان پیش‌بینی می‌شود و از آنجاکه همراه با وزش باد است احتمال رخداد کولاک وجود دارد.

نوروزی یادآور شد: صبح روز سه‌شنبه شهرکرد با ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه استان و مراکز استان‌های کشور گزارش شد.

گفتنی است، میانگین بارش‌های سال آبی جاری در استان چهارمحال و بختیاری در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۵۶ درصد کاهش دارد و در این میان شهرستان کوهرنگ که منبع تغذیه ۲ حوضه مهم آبریز کشور محسوب می‌شود با کاهش ۶۲ درصدی بارش‌ها بیشترین کاهش بارش را به خود اختصاص داده است.

چهارمحال و بختیاری در سال آبی گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۲) شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

افزایش دمای هوا و تبخیر آب نیز در وقوع این خشکسالی‌ها تاثیرگذار بوده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1858724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =