واکنش عمار حکیم به حمله آمریکا و انگلستان به یمن

ایسنا نوشت: «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در تجمع مراسم سالروز شهادت آیت‌الله «سید محمدباقر حکیم» و روز شهید عراقی گفت: هر سال در اول رجب روز شهید عراقی را در سالروز شهادت پدر و رهبر و مرجع شهید و عالم ربانی شهید جاودانه محراب گرامی می‌داریم و امسال این ایام مصادف با چهارمین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر تروریسم است.

 وی عنوان کرد که «از شهید جاودانه محراب آموختیم که هر جنبش سیاسی یا اجتماعی باید با هدفی عالی همراه باشد که آن هدف تحقق عدالت برای همه و مبارزه با افراط‌گرایی و تبعیض و به حاشیه راندن افراد است.»

رهبر جریان حکمت ملی عراق در باره دستاوردهای انتخابات شورای استانی گفت: بار دیگر نشان دادید که قدرت منطق بر منطق قدرت غلبه می‌کند. وحدت و همکاری و هم‌بستگی کلید موفقیت در انتخابات بود و همچنان هم راز پیروزی در همین وحدت و عزیمت و نیت‌های خالص و فعالیت مشترک و هم‌بستگی است.

حکیم خاطرنشان کرد که باید اولویت‌های مشخصی در شوراهای استانی داشته باشیم که مکمل فعالیت‌های دولت محمد شیاع سودانی و در راستای تحقق موفقیت‌ها و تکمیل گام‌ها برای سازندگی و تقویت ثبات در کشور باشد و کشور به یک کارگاه سازندگی تبدیل شود که 24 ساعت فعال است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد که رقابت باید بر سر خدمت و نه سهم از قدرت و بر سر دستاوردها و نه منافع و بر سر منافع عمومی و نه منافع خاص باشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق درباره تحولات جهان و منطقه نیز گفت: رژیم غاصب صهیونیستی همچنان به سرکشی خود در کشتار زنان و کودکان در غزه و کرانه باختری ادامه می‌دهد و همچنان مواضع بین‌المللی برای توقف ریخته شدن خون ملت فلسطین و بازگشت حق به اهل آن، ضعیف است.

حکیم در ادامه تاکید کرد که مسئله فلسطین در دل و جان ملت عراق جای دارد و در برابر این حملات و تعرض به سرزمین و مقدسات و ریختن خون غیر نظامیان بی‌گناه به دست رژیم غاصب صهیونیستی نمی‌توان سکوت اختیار کرد.

وی تصریح کرد که کشورهای عربی و اسلامی و جامعه جهانی و همه آزادگان جهان باید موضعی جدی برای توقف این جنگ ظالمانه در حق ملت فلسطین بگیرند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق نسبت به تلاش‌ها برای بازگرداندن تنش به منطقه هشدار داد و تأکید کرد که لازم است گفت‌وگو و تفاهم بر منطقه حاکم شود که این منطقه تحمل رفتارهای متهورانه و آشوب‌زده را ندارد.

حکیم حمله آمریکا و انگلستان به یمن و نقض حاکمیت این کشور مقاوم و آسیب به زیرساخت‌های یمن را به‌شدت محکوم کرد و گفت: نسبت به گسترش چرخه جنگ در غزه و به خطر انداختن امنیت و صلح منطقه هشدار می‌دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که تحقق صلح و ثبات در منطقه هزینه‌های بسیاری داشته و نمی‌توان در این باره کوتاهی کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین حمله به هیات‌های دیپلماتیک در عراق را محکوم کرد و آن را تعرض غیر قابل قبول به تصمیم و حاکمیت حکومت دانست و گفت: همه انواع حمله به قرارگاه‌های حشد الشعبی را کاملا غیر قابل قبول و نقض حاکمیت و امنیت و ثبات عراق می‌دانیم.

حکیم در پایان تاکید کرد که در حالی که با همه توان برای حفاظت از امنیت و ثبات عراق و بازیابی جایگاه آن می‌کوشیم، اینگونه حملات امکان ادامه یافتن ندارند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1859903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    12 3
    ماشاالله خداوندعزتتان رابیشتروبیشترکند ان شاالله6