ایدرو در بخش‌های فنی و سرمایه‌گذاری حامی صنایع برای دانش‌بنیان‌شدن است

معاون نوسازی و بهره برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) گفت: صنایع بزرگ کشور در بخش‌های فنی و سرمایه‌گذاری در مسیر دانش‌بنیان‌شدن مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،سعید جعفری کرهرودی در حاشیه بهره‌برداری و کلنگ‌زنی چهار طرح در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در غرب استان سمنان افزود: برای توسعه و سرمایه گذاری در صنایع فناوری پیشرفته(هایتک) بخش خاصی در سازمان ایدرو برای شرکتهای دانش‌بنیان و هوشمندسازی صنایع و دانش‌بنیان‌کردن صنایع بزرگ درنظرگرفته شده است.

وی تاکید کرد: ایدور از طریق کمک‌های تکنیکی و سرمایه‌گذاری به صنایع بزرگ کمک می‌کند تا به سمت دانش‌بنیان شدن پیش بروند.

وی به ارتباط مستقیم سرمایه گذاری با اشتغالزایی اشاره و تصریح کرد: یکی از اهداف ایدرو بسترسازی برای سرمایه گذاری به منظور ایجاد اشتغال در کشور است که به ویژه در مناطق کمتربرخوردار هدفگذاری می‌شود.

این مسوول به تکمیل زنجیره های ارزش در صنایع در ایدور اشاره کرد و ادامه داد: ایدرو در این بخش بر صنایع پیشران متمرکز است و به شکل گیری هسته اصلی کمک می‌کند تا صنایع جنبی و زنجیره‌های بعدی آن ایجاد شود.

وی بیان کرد که ایدرو با ایجاد زیربنای لازم به تکمیل زنجیره ارزش صنایع ورود می کند، افزود: برای تکمیل زنجیره در صنایع پیشران مانند نساجی، حوزه حمل و نقل به ویژه در بخش خودروهای سنگین، حمل و نقل ریلی و هوایی، در حوزه انرژی نیز سرمایه گذاری هایی برای ایجاد کوچک‌مقیاس یا متوسط برای کمک به صنایع گام‌هایی برداشته شده است.

وی با اشاره به تلاش برای کمک به صنایع در بخش تامین آب مورد نیاز نیز افزود: وزارت صمت حامی و پشتیبان چند طرح بزرگ شیرین‌سازی آب در کشور محسوب می شود که در قالب یک طرح آب از استان سیستان و بلوچستان تا مشهد و در طرح دیگری از خوزستان آب تا یزد منتقل می‌شود.

با حضور معاون نوسازی و بهره برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) ۲ واحد صنعتی نیک اکسیر سلامت و اطلس نیرو دیزل بهره برداری و ۲ طرح کارخانه آسه تجارت آسیا و سایت یک شبکه توزیع برق و روشنایی کلنگ‌زنی شد.

۲۷ واحد صنعتی و معدنی با ۳۶ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دهه‌فجر امسال در استان سمنان به‌بهره‌برداری می‌رسد و یکهزارو ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، ۷۶۹ طرح با اعتبار چهار هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان با افزایش ۱۳ درصدی در هزینه‌کرد نسبت به طرح‌هایی سال گذشته، افتتاح می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1869249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =