۰ نفر
۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰

ایرنا نوشت:

پایگاه اطلاع رسانی 'صحوه نت ' یمن روز دوشنبه نوشت: شورای امنیت بر اساس گزارش 'جمال بن عمر' نماینده ویژه سازمان ملل در یمن، پرونده این کشور را بررسی می کند.
نشریه یمنی صحوه نت در صفحه اینترنتی خود نوشت: قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه ویژه ای را که قرار بود هفته گذشته برای بررسی مسایل یمن انجام شود ولی به تاخیر افتاد، برگزار کند.

گزارش می افزاید: نماینده سازمان ملل امروز گزارش ویژه خود را درباره سفری که اخیرا به یمن داشت و همچنین امضای طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس از سوی طرفهای یمنی در ریاض دایر بر انتقال قدرت در یمن، به اطلاع اعضای شورای امنیت می رساند.

انتظار می رود که جمال بن عمر شورای امنیت را نسبت به تعهد طرفهای یمنی در خصوص اجرای قطعنامه 2014 شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن مطلع سازد.

گزارش می افزاید: شورای امنیت قرار است بیانیه ای درباره یمن و اعلام حمایت کامل از طرح پیشنهادی و ابزارهای اجرایی آن و تشویق طرفهای یمنی بر تعهد و پایبندی به اجرای طرح و مکانیزم اجرایی آن صادر کند.

منابع مطلع می گویند که به احتمال زیاد در بیانیه شورای امنیت از عبد ربه منصور هادی به عنوان جانشین علی عبدالله صالح با اختیارات ریاست جمهوری حمایت می شود.

گزارش می افزاید: جمال بن عمر در همین رابطه تاکید کرد که تجدید نظری در خصوص طرح پیشنهادی که از سوی طرفهای یمنی امضا شده نخواهد شد و انتظار برخی واکنشها در مخالفت با توافق به عمل آمده وجود داشت.51 261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =