پیش بینی قیمت دلار ۶ اسفند ۱۴۰۲/ سقف قیمت دلار در پایان سال مشخص شد

قیمت دلار در هفته‌های گذشته با افزایش پلکانی دو پله صعود را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که هدف سیاست‌گذار فریز قیمت این اسکناس، حداقل تا پیش از برگزاری انتخابات است، فشار تقاضای پایان سال ریتم افزایشی به بازار ارز داده است. برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی پله ۶ کریدور ۵۰ هزار تومانی را منطقه مهمی برای دلار عنوان می‌کند و معتقد است که شکست این منطقه نوید هفته پرتلاطمی را برای بازارهای مالی می‌دهد.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: قیمت دلار در حالی طی هفته‌های اخیر روند افزایش پلکانی داشت که نهاد پولی کشور از ابتدای سال، تلاش زیادی کرد تا رشد قیمت این اسکناس را مهار کند. با وجود اینکه ریسک‌ سیاسی خاصی مورد توجه معامله‌گران نیست، اما روند رشد تقاضای پایان سال آرایش صعودی به بازارهای مالی داده است.

قیمت دلار تا پایان سال سقف تاریخی را می‌شکند

در همین راستا، برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی به روند قیمت دلار در هفته‌های گذشته اشاره کرد و گفت: «پیش از این اشاره شد که اگر بازارساز نتواند قیمت دلار را در پایین منطقه ۵۶ هزار تومانی تثبیت کند، انتظار این وجود دارد که دلار قبل از سال به سمت سقف قبلی قیمت حرکت کند.»

وی افزود: «اکنون که اسکناس آمریکایی در کانال هفتم کریدور ۵۰ هزار تومانی معامله می‌شود،‌ بعید است که بازارساز بتواند قیمت را به زیر سطح ۵۶ هزار تومانی برگرداند. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که دلار قبل از پایان سال سقف قبلی را بشکند و در سطح جدید معامله شود.»

قیمت دلار تا پایان هفته صعودی است

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: «با مفروضات فعلی و با تکیه بر رشد پلکانی اسکناس دلار، وزن بیشتری به سقف‌شکنی در اسفند داده می‌شود. به نظر می‌رسد قیمت دلار بتواند در روزهای آتی به سمت سقف قبلی و بازه قیمتی بالاتر ورود کند.»

وی افزود: «با توجه به بازگشایی بازار ارز در روند صعودی در روز شنبه، می‌توان روزهای آینده هفته جاری را پرتلاطم پیش‌بینی کرد. این هفته دلار حتی می‌تواند تا پله هشت تا ۹ کریدور ۵۰ هزار تومانی رشد کند.»

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =