مادران کودکان و نوجوانان دارای طیف اتیسم برای حمایت از فرزندان‌شان دست‌به‌کار شدند

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های والدین افراد بزرگسال طی اتیسم، حرفه‌آموزی، بزرگسالی، اشتغال و  آینده آن‌ها است.

این مسئله آنچنان مهم است که در چندسال اخیر در روز و ماه جهانی اطلاع رسانی اتیسم ،سازمان ملل به آن پرداخته است و کشورها و ملل مختلف را به پذیرش اتیسم در جامعه دعوت کرده است.

در ایران مادران زیادی دست به کار شده اند تا در کنار انجام کارهای هنری در منزل، فرزندان اتیسم بزرگسال خود را تشویق به مشارکت کنند تا مهارتی متناسب با سطح عملکرد خود داشته باشند و اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی کنند. در این مسیر، موسسه خیریه دوست اتیسم که در جریان نگرانیهای والدین اتیسم در رابطه با آینده فرزندانشان قرار گرفته و دغدغه چگونگی کیفیت بزرگسالی این کودکان را دارد، با حمایت خود از این بازارچه در کنار والدین و کودکان اتیسم قرار گرفته است.

در این راستا گروهی ازوالدین اتیسم، موسسه دوست اتیسم و آموزشگاه تراب، این مادران و فرزندانشان را در کنارهم گردهم آوردند تا به جامعه نشان دهند افراد با اختلال طیف اتیسم توانمندند و درعین حال احتیاج به برنامه‌ریزی‌های کلان برای حرفه آموزی و اشتغال دارند. چرا که بزرگسالی، پایان اتیسم نیست!

اولین نمایشگاه دست آفریده‌های والدین اتیسم شانزد الی هجده اسفند ساعت۱۰ الی ۶ بعداز ظهر در تهران، خیابان دولت، برگزار خواهد شد، حضور و حمایت شما نورامیدی برای آینده بزرگسالان طیف اتیسم خواهد بود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1880098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ژ-ع IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    1 0
    سلام خیلی عالی بچه‌های شهرستانی امکانات ندارن عقب میمونن پسرم هیجده سالشه من هنوزحرفه ای که مناسبش باشه پیدا نکردم سایربچه ها هم داره عمرشون تلف میشه