۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶

این مجموعه شامل اشعار برگزیده اوکراینی با تحقیق و ترجمه بهادر باقری و آنا بوچارنیکوا، درباره شعر و برخی از بهترین شعرای اوکراین است.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه شعر «چون به چشمانت می‌نگرم» (شعر اوکراین) شامل اشعار گزیده اوکراینی با ترجمه بهادر باقری و آنا بوچارنیکوا در 276 صفحه با قیمت 6400 تومان از سوی نشر ثالث منتشر شد.

کتاب شعر اوکراین به معرفی یازده تن از بزرگ‌ترین و مشهور‌ترین شاعران اوکراین از اوایل سده هجدهم میلادی تا امروز و همچنین ارائه ترجمه بهترین و شیواترین اشعار آنان به زبان فارسی می‌پردازد. بهادر باقری ترجمه زندگینامه و نقد و تحلیل آثار و افکار شاعران از منابع انگلیسی و آنا بوچارنیکوا ترجمه اشعار اوکراینی و برخی از نقد و تحلیل‌ها به زبان فارسی را برعهده داشت.

 

در معرفی این کتاب آمده است: «ادبیات اوکراین با شهرت و اعتبار شاعرانی چون اسکوورودا، کوتلارفسکی، شفچنکو، فرانکو، اوکراینکا، سیموننکو، دراچ، استوس، تچینا، ساسورا و نویسندگانی چون گریگر توتونیک، واسیل استفانیک، زویا کوبیلانسکا بی‌شک تازگی و جذابیت فراوانی برای جهانیان دارد. هر چند سالیان دیرباز حکومت‌های بیگانه و استبدادی و بی‌اعتنایی آنان به زبان و ادبیات بومی این کشور، آن را در تنگناهایی گاه جبران‌ناپذیر درافکنده، برخی آثار را محو و نابود کرده، جلو نشر بسیاری از آن‌ها را گرفته و به گونه موثر، سد راه گسترش و شناسایی آن‌ها در ساحتی جهانی شده است، اما چه در دوران تزاری و چه روزگار حکومت کمونیستی، این ادبیات به ویژه شعر شاعران اندیشمند و مردم دوست، توانسته است دیوارهای ستبر سانسور و خفقان و زندان را فرو ریزد و فریاد خویش را به گوش جهان برساند.»

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه ارسال پستی، می توانند تلفنی سفارش کتاب دهند.

 

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =