گزارش اطلاعاتی آمریکا درباره تصمیم رهبر کره‌شمالی

یک گزارش اطلاعاتی آمریکا حاکی از این است که کیم جونگ اون رئیس کره‌شمالی مطمئنا هیچ قصدی برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای خود ندارد.

به گزارش خبرآنلاین از خبرگزاری یونهاپ، یک گزارش اطلاعاتی ایالات متحده نشان می‌دهد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی «مطمئنا» قصدی برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای خود ندارد و قصد دارد از روابط دفاعی خود با روسیه دفاع کند تا به عنوان یک کشور هسته‌ای پذیرفته شود.

گزارش «ارزیابی تهدید سالانه» ۲۰۲۴ آمریکا تاکید دارد که کیم به پیگیری قابلیت‌های نظامی هسته‌ای و متعارف خود ادامه خواهد داد.

در این گزارش که روز دوشنبه از سوی دفتر «اداره کننده اطلاعات ملی» آمریکا منتشر شد، آمده است: «کیم تقریبا به طور قطع قصد ندارد در مورد برنامه هسته‌ای خود که به نظر او ضامن امنیت حکومت و غرور ملی است، مذاکره کند».

به گزارش ایرنا این گزارش می‌افزاید: کیم احتمالا امیدوار است که بتواند از روابط دفاعی رو به رشد با روسیه جهت پیگیری هدف خود برای دستیابی به پذیرفته شدن به عنوان یک قدرت هسته‌ای استفاده کند.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که پیونگ یانگ "از عمیق‌ترین دوره انزوای خود خارج شده" و اکنون به دنبال روابط قوی تر با چین و روسیه با هدف افزایش دستاوردهای مالی، حمایت دیپلماتیک و همکاری دفاعی است.

بر اساس این گزارش، کره‌شمالی در واکنش به همکاری سه جانبه بین کره‌جنوبی، ایالات متحده و ژاپن، تلاش کرده است «خطر ایجاد شده را از طریق پرتاب موشک و لفاظی‌های انتقام جویانه هسته‌ای، نشان دهد.»

طبق این گزارش، کره شمالی به طور معمول برای مقابله با رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی، پرتاب موشک‌ها و نمایش‌های نظامی خود را انجام می‌دهد تا بخشی از تلاش برای وادار کردن هر دو کشور به تغییر رفتار و مقابله با سیاست‌های سخت‌گیرانه یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی در قبال کره شمالی باشد.

سئول، واشنگتن و توکیو هماهنگی‌های امنیتی را برای مقابله با آنچه تهدیدات کره شمالی و همکاری نظامی عمیق آن با روسیه می‌خوانند، افزایش داده‌اند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =