وزیر راه و شهرسازی: دولت دخالت مستقیم در قیمت مسکن ندارد/ از ورود چینی ها به بخش مسکن استقبال می‎کنیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: هر دستگاهی که با چینی‌ها در مذاکره است این مذاکرات درباره تامین مالی پروژه‌های مسکن است و از ظرفیت سرمایه گذاران چینی برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهرداد بذرپاش درباره نحوه همکاری با چینی‌ها در بخش مسکن و ورود چینی ها از اردیبهشت ماه به ساخت مسکن ایران اظهار داشت: هر دستگاهی که با چینی‌ها در مذاکره است این مذاکرات درباره تامین مالی پروژه‌های مسکن است و از ظرفیت سرمایه گذاران چینی برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: بحث استفاده از تکنولوژی‌های جدید کشور چین در بخش ساختمان هم در مذاکرات مطرح است و باید بتوانیم از تکنولوژی‌های جدید دنیا برای افزایش سرعت ساخت و ساز و ارتقای کیفیت ساختمان‌ها استفاده کنیم.

ایلنا در گزارشی نوشت: وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: البته معطل چینی‌ها نمانده‌ایم و همانطور که می‌بینید ساخت و ساز مسکن در جریان است و در حال حاضر تنها در پروژه نهضت ملی مسکن ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار واحد در مراحل مختلف ساخت از جمله تامین زمین تا سایر مراحل ساخت قرار دارد .

بذرپاش ادامه داد: البته از ورود چینی‌ها در تامین مالی استقبال می‌کنیم و پیشنهاد ما به چینی‌ها سرمایه‌گذاری است البته در برخی از موارد چینی‌ها انتقال تکنولوژی خاص با سرعت بالا داشتند اما اولویت اول بالا تامین مالی است چراکه شرکت‌های داخلی توان بالا برای ساخت وجود دارد و این حوزه با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره کنترل قیمت در بازار مسکن اظهار داشت: قیمت مسکن یکی از دغدغه‌های دولت است اما دولت مداخله مستقیم در قیمت مسکن ندارد، ما منتظر این هستیم که قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره ابلاغ شود و این موضوع هنوز در شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت و مجلس در حال بررسی است و امیدواریم که در سال آینده این قانون ابلاغ شود.

وی ادامه داد: این قانون دست ما را برای بسیاری از اقدامات به ویژه تعیین سقف سنواتی اجاره متناسب با تورم باز می‌گذارد. الان قانونی نداریم که با توجه به آن سقف اجاره تعیین شود و یکی از بندهای مهم این قانون تعیین سقف اجاره‌بها در نقاط مختلف کشور یا شرایط تورمی است که این ابزار می‌تواند از افزایش سرسام‌آور قیمت‌های اجاره جلوگیری کند.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =