آماده‌باش نیروهای آمریکایی در کره جنوبی/ تهدیدهایی که ناگهانی ظاهر می‌شوند

فرمانده نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده در کره جنوبی در حال آموزش و آماده سازی برای تهدیدهای غیرمنتظره در زمانی هستند که بحران‌های جهانی بیش از هر زمان دیگری به هم مرتبط هستند.

به گزارش خبرآنلاین، «درک لیپسون» از فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در کره جنوبی در مصاحبه‌ای در حاشیه این رزمایش گفت: هیچ چیز در تاریخ ایالات متحده به ما این اطمینان را نمی‌دهد که از تهدید بعدی اطلاع داریم.

کره شمالی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بی‌سابقه‌ای در برنامه‌های تسلیحاتی خود داشته که شامل موشک‌های بالستیک جدید است که می‌توانند به ایالات متحده برسند و موشک‌های تاکتیکی سریع جدیدی که برای شکست سیستم‌های دفاع موشکی طراحی شده‌اند.

به نقل از ایسنا به گفته مقامات آمریکایی و کارشناسان مستقل، موشک‌های کره شمالی برای نخستین بار توسط روسیه علیه اهدافی در اوکراین استفاده شده است.

کره شمالی رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی را اقدامی تحریک آمیز برای حمله و اثباتی بر تمایل خصمانه واشنگتن و متحدانش می‌داند.

«درک لیپسون» از فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در کره جنوبی همچنین گفت: اگرچه سیاست در مسائل نظامی نقش دارد، اما وظیفه من این است که اطمینان حاصل کنم که نیروها بدون توجه به اینکه رئیس‌جمهور کیست، آماده هستند.

از ۲۰۱۶، نیروهای عملیات ویژه آمریکا وظیفه مقابله با تسلیحات کشتار جمعی را برعهده دارند؛ نقشی که با توجه به زرادخانه هسته‌ای رو به رشد کره شمالی اهمیت ویژه‌ای دارد. سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده می‌گویند که پیونگ یانگ همچنین برنامه‌های تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی را اجرا می‌کند.

لیپسون همچنین گفت، پیشرفت در توانایی‌های کره شمالی نحوه اجرای یک ماموریت را تغییر خواهد داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =