۰ نفر
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
بلژیک خواستار مجازات رژیم صهیونیستی شد

وزیر همکاری و توسعه بلژیک خواستار مجازات رژیم صهیونیستی به‌خاطر کشتن امدادرسانان در غزه شد.

به گزارش خبرآنلاین کارولین جینز، وزیر همکاری و توسعه بلژیک در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که کشته شدن هفت تن از امدادرسانان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی امری فاجعه‌بار است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، کارولین جینز همچنین گفت: زمان آتش‌بس فرا رسیده و نیاز به برقراری عدالت و مجازات اسرائیل وجود دارد.

به نقل از ایسنا وی در ادامه افزود: «چه تعداد غیرنظامی بی‌گناه هنوز باید بمیرند؟»

در همین راستا، حجه لحبیب، وزیرخارجه بلژیک خاطرنشان کرد حتی در مواقع جنگ قواعدی وجود دارد که تمامی طرف‌ها باید به آن احترام بگذارند و چنین رفتارهایی غیرقابل قبول است.

در پی جنایت اشغالگران در حق کارمندان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه و ترور هفت تن از اعضای آن در بمباران ارتش رژیم صهیونیستی، هلال احمر فلسطین اعلام کرد کادر این سازمان اجساد کارکنان این نهاد خیریه را به منظور خارج کردنشان از گذرگاه رفح به بیمارستان ابویوسف النجار منتقل کردند.

تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به ۳۲ هزار و ۹۱۶ شهید و ۷۵ هزار و ۴۹۴ مجروح رسیده است. طی این مدت، همچنین حدود ۲۰۰ امدادگر در جریان حملات صهیونیست‌ها در سراسر فلسطین کشته شده‌اند.

پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت هفت قربانی از نیروهای امدادگر «به تعداد بی‌سابقه‌ای از نیروهای بشردوستانه می‌پیوندند که در همین درگیری خاص کشته شده‌اند.» همچنین به گفته آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، حداقل ۱۹۶ امدادگر از جمله ۱۷۵ کارمند سازمان ملل، تاکنون در حملات صهیونیست‌ها کشته شده‌اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =