آمریکا تلویحا عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تشکیل کشور فلسطین تنها ازطریق مذاکرات مستقیم امکان‌پذیر است نه در چارچوب سازمان ملل.

به گزارش خبرآنلاین متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خطاب به اصحاب رسانه گفت موضوع تشکیل کشور فلسطین باید با «مذاکرات مستقیم» تعیین شود نه ازطریق سازمان ملل. 

براساس گزارش الجزیره، میلر مستقیماً به اینکه آیا آمریکا از وتوی خود در جریان رای‌گیری پیشنهادی شورای امنیت سازمان ملل در مورد موضوع تشکیل کشور فلسطین استفاده خواهد کرد یا خیر اشاره‌ای نکرد.

به نقل از ایسنا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به‌صورت فعال و کارآمد در ایجاد ضمانت‌های امنیتی برای رژیم صهیونیستی به‌عنوان بخش اساسی تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته است.

پیشتر ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که در ماه جاری میلادی درباره عضویت کامل فلسطین در این سازمان بین‌المللی رای‌گیری کند.
ریاض منصور افزود: هدف این است که شورای امنیت در نشست وزیران که قرار است ۱۸ آوریل (۲ اردیبهشت) درباره خاورمیانه برگزار شود، در این باره تصمیم بگیرد.

وی اظهار داشت که درخواست فلسطینی‌ها از سال ۲۰۱۱ برای عضویت کامل در سازمان ملل همچنان در دست بررسی است و شورای امنیت تصمیم رسمی در این باره نگرفته است.

نماینده فلسطین ادامه داد: هدف این است که این درخواست در ماه جاری در شورای امنیت به رای گذاشته شود.

درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل باید توسط شورای امنیت تایید شود، اما آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی می‌تواند آن را وتو کند. این درخواست در صورت تایید شورای امنیت باید مورد تایید دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل نیز قرار بگیرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1891251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =