بیشترین سفرهای خارجی ایرانی‌ها به کدام کشورها بوده است؟

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه سهم شرکت‌های داخلی از پروازها ۵۴ درصد و سهم شرکت‌های خارجی۴۶ درصد بوده، گفت: بیشترین پروازهای خارجی در این مدت به ترکیه، دبی و عراق بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، سعید چلندری در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ با بیان اینکه در ایام نوروز در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ۳۱ درصد افزایش مسافر و ۲۵ درصد افزایش پرواز داشتیم، گفت: نوروز امسال ۳۹۹۴ پرواز به اقصی نقاط دنیا داشتیم و ۶۲۵ هزار و ۷۲۵ نفر پرواز انجام شد، همچنین بار مسافری ۴۵ درصد رشد داشت.

ایسنا در خبری نوشت:وی اظهار کرد: ۱۴ شرکت داخلی و ۳۴ خارجی در فرودگاه امام خمینی(ره) فعالیت داشتند. شرکت‌های داخلی با سهم ۵۴ درصدی ۲۱۷۴ پرواز انجام دادند و سهم شرکت‌های خارجی۴۶ درصد بوده که ۱۸۲۰ پرواز را انجام دادند. بیشترین پروازهای خارجی نیز به ترکیه، دبی و عراق بوده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: ۹۳۹ پرواز با سهم ۲۶ درصدی پروازها و ۱۷۵ هزار مسافر با سهم ۲۹ درصدی تعداد مسافر به ترکیه بود، ۵۳۹ پرواز به دبی انجام شد که ۱۴ درصد پرواز و ۱۷ درصد مسافران را تشکیل داد، سفر به عراق هم با ۴۸۷ پرواز انجام شد که با ۱۳ درصد سهم پروازها و ۶۸ هزار و ۱۱ درصد سهم مسافری را به خود اختصاص داد.

چلندری با بیان اینکه به‌ ۵۸ تا ۶۸ مسیر پرواز مستقیم انجام دادیم، گفت: تاخیرات پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) کمتر از ۲۰ دقیقه بود، علت هم تاخیر طولانی‌مدت چند پرواز شرکت‌های هواپیمایی به دلیل نقص فنی بود که البته خدمات لازم به مسافران انجام شد. همچنین پرواز کنسلی به‌هیچ عنوان نداشتیم و مسافر جامانده از پرواز هم نداشتیم.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =