اظهارات نتانیاهو درباره شروط تکراری و چالش‌های ارتش اشغالگر در جنگ

نخست وزیر رژیم صهیونیستی موضع خود را درباره شروط پایان جنگ غزه تکرار و بار دیگر رویای «نابودی حماس» را مطرح کرد.

به گزارش خبرآنلاین «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شرط و شروطش برای محور مقاومت گفت: «اگر حماس تسلیم شود و سلاح خود را تحویل دهد و اسرا را آزاد کند ممکن است جنگ همین فردا تمام شود. ما مصمم به پیروزی کامل هستیم و با تمام قدرتمان حمله می‌کنیم و از هیچ تلاشی برای آزادی اسرایمان دریغ نمی‌کنیم.»

به نقل از ایسنا اظهارات نتانیاهو در حالی ایراد می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی وارد گذرگاه رفح شده و درگیری‌هایی در اطراف و بیرون این شهر آغاز شده است. از صبح روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی عملیات تخلیه ساکنان غزه از رفح را توسعه داده و «آویخای ادرعی» سخنگوی این ارتش در همین راستا بیانیه‌ای منتشر کرده و از ساکنان چندین منطقه خواست، فرایند تخلیه را آغاز کرده و به پناهگاه‌های واقع در غرب شهر غزه بروند.

به نقل از سما، نتانیاهو درباره درخواست کمک از سربازان آمریکایی گفت: ما با چالش‌هایی مواجهیم که هیچ ارتش مدرنی با آن مواجه نشده است و باید از خودمان دفاع کنیم و این را نه از آمریکایی‌ها و نه از هیچ طرف دیگری نخواهیم.

نتانیاهو گفت: نمی‌توانیم به ساکنان محلی غزه اجازه اداره نوار غزه را بدهیم درحالی حماس همچنان در آنجا حضور دارد. طرح تبعید رهبران حماس از غزه در مذاکرات مطرح است.

وی افزود: باید قبل از صحبت درباره روز بعد از جنگ اول به موضوع نابودی حماس بپردازیم.

روز یکشنبه رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد «یورام حامو»، مسؤول سیاست امنیتی و برنامه‌ریزی امور راهبردی در شورای امنیت داخلی استعفا کرد. این رسانه تأکید کرد دلیل استعفای وی به این خاطر است که بنیامین نتانیاهو تصمیماتی درباره روز بعد از جنگ نگرفته و عملیات در شمال غزه را ازسرگرفته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =