بیکاری یکی از موارد مهمی است که حرف زدن از آن تکراری شده اما منشاء بسیاری از جرایم ریز و درشت است.

مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران در یادداشت تازه خود برای وبلاگ خبرآنلاین به نقش مسائل اقتصادی در بروز جرایم و خشونت‌های اجتماعی اشاره کرده و نوشته است: تاثیر مسائل اقتصادی و مالی در زندگی افراد یک جامعه و نوع رفتار آنها با یکدیگر مساله‌ای نیست که تنها مختص کشور ما باشد و با نگاهی به کشورهای دیگر نیز می‌توان رد پای مهم مسائل اقتصادی را در میزان جرایم صورت گرفته بررسی کرد.

او در ادامه بیان کرده است: تقریبا در تمام دنیا تورم، فقر و بیکاری به عنوان موارد مهم دخیل در بروز جرایم و خشونت‌ها و بزه‌ها برشمرده می‌شود. در کشور ما نیز همانطور که مشاهده می‌شود تورم افزایش یافته در حالی که میزان درآمد افراد افزایش قابل توجهی نداشته است و در حالی که افراد قدرت خرید چند سال پیش خود را دارند و قدرت خریدشان افزایش نیافته، قیمت‌ها افزایش چشمگیری پیدا کرده است. این موارد می‌تواند در تضعیف پیوندهای خانوادگی، کاهش آستانه تحمل افراد و پرخاشگری آنها با هر بهانه نقش داشته باشد و مواردی از جمله طلاق و خانه‌گریزی و انواع جرایم کوچک و بزرگ را به همراه داشته باشد.

اقلیما همچنین تاکید کرده است: بیکاری یکی از موارد مهمی است که انگار انقدر تکراری شده است که دیگر حساسیت‌برانگیز نیست در حالی که بیکاری می‌تواند منشاء بسیاری از جرایم ریز و درشت باشد.

متن کامل این یادداشت را می‌توانید اینجا بخوانید.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    3 0
    دقیقا بیکاری و فقر مستقیما باعث بروز جرم در بسیاری از افراد می شود نمیدانم چرا چند قدرت در جهان فقط میخواهند سرنوشت یلیاردی انسانهای دنیا را در دست بگیرند؟خداوند در قران فرموده است هر نعمتی بر روی زمین است برای استفاده مخلوقاتم است چرا ما به همدیگر رحم نداریم چرا یک عده فقط باید با زورگویی حتی معیست مردم را تعین کنند؟ چرا خودمان را جای همدیگر نمیگذاریم آیا اگر همه مردم دارای شغل و مسکن در حد نرما باشند این همه جرم و جنایت اتفاق می افتد؟کمی بیاندیشیم که بهرحال قدرتمندترین زورگویان دنیا هم روزی خواهند مرداما آیا پیش وجدان خود آسوده خواهند بود؟چرا باایجاد فاصله طبقاتی به این جرم و جنایت ها دامن میزنیم؟ همهی کسانی که تعین کننده در امور هستند مسئولند.