بر اساس گفته های مدیر کل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی چک پول های جدید 50 هزار تومانی در ماه های ابتدایی سال آینده به بازار خواهد آمد.

محمد هیراد حاتمی:

بر اساس گفته های مدیر کل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی چک پول های جدید 50 هزار تومانی در ماه های ابتدایی سال آینده به بازار خواهد آمد.

صبح امروز  و در نشست خبری که برای سه نفر از مدیران بانک مرکزی برگزار شده بود، مجید صنیعی مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی عنوان کرد به منظور اصلاح پول ملی قرار است از ماه های نخست سال 91 چک پول 50 هزار تومانی در قطعی دیگر در بازار توزیع شود.

او گفت:«  ‌این اسکناس‌ها با طرح جدید و قطع جدید که احتمالا به اندازه اسکناس‌های مورد نظر در طرح اصلاح پول ملی است در ماه‌های چهارم یا پنجم سال آینده منتشر می‌شود. »  

 مدیر کل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی در بخش دیگری از گفته های خود به افزایش  55 درصدی چاپ اسکناس در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: «: در سال 89 تعداد 500 میلیون قطعه اسکناس فرسوده جمع‌آوری شد اما این رقم در سال جاری به بیش از یک میلیارد قطعه رسیده است و وضعیت اسکناس‌های فرسوده ریز در سال آینده ساماندهی می‌شود. »

به گفته وی سازمان تولید اسکناس و مسکوک طی سال 89 حدود 500 میلیون اسکناس فرسوده را امحا کرد در حالی که طی سال جاری این آمار به بیش از یک میلیارد قطع اسکناس فرسوده رسیده است.

 او در بخشی به طرح اصلاح پول ملی اشاره کرد و در رابطه با آن به این شکل توضیح داد: «مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط به این طرح به تصویب رسیده و موارد اجرایی آن پیشرفت خوبی داشته است بنابراین برای اجرای طرح مشکلی وجود ندارد.چند گروه از اسکناس و سکه به این منظور طراحی شده و در صورتی که مجوز لازم برای انتشار اسکناس و سکه درشت دریافت شود ممکن است شروع اجرای طرح اصلاح پول ملی به تعویق هم بیفتد. »

صنیعی همچنین از احتمال ضرب سکه هزار تومانی در سال 92 خبر داد و گفت: « می‌توانیم اسکناس‌های درشت‌تر نیز منتشر کنیم اما این کار منوط به دریافت مجوز است. »

صنیعی قیمت تمام شده چاپ اسکناس برای سال 89 به ازای هر قطعه را 70 تومان اعلام کرد و درباره اسکناس‌هایی که قرار است در طرح اصلاح پول ملی منتشر شود، گفت: « مطالعات نشان می‌دهد که اسکناس‌ها در دنیا سه نوعند یا طول و عرض ثابت دارند، یا طول ثابت با عرض‌های متفاوت دارند و یا عرض ثابت با طول‌های متفاوت دارند. »

او در واکنش به شایعات مربوط به حذف تولید سکه‌های گرمی اظهار داشت: سکه‌های گرمی همچنان تولید می‌شود اما بانک مرکزی در نظر دارد که وضعیت بسته بندی این سکه‌ها را تقویت کند.

مدیر کل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی  در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با  بسته‌بندی تمامی قطعات سکه بهار آزادی گفت:‌ « بانک مرکزی قصد دارد در آینده سایر قطعات سکه را نیز مانند سکه‌های گرمی وارد بازار کند ولی فعلاً این امکان وجود ندارد.»

وی گفت: « طبق برنامه بانک مرکزی از سال 91 علاوه بر سکه گرمی ربع سکه نیز با بسته‌بندی وارد بازار خواهد شد. »

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    29 3
    واقعا شرم کنید به خدا سکه هزار تومانی ؟؟؟!!!! یعنی از حالا برای یک سال دیگه دارید برنامه ریزی می کنید که ارزش پول مملکت رو تا این حد کم کنید. خاک بر سر من که درامد ماهیانه ام با کسر اقساط بانک های مختلف به زور 200 پول سیاه هم نمی شود!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    15 0
    ببینم مگه قرار نیست صفرهارو حذف کنید دیگه واسه چی سکه هزار تومنی می زنید؟بیت المال رو حروم نکنید.اصلن خودتون میدونید چیکار می کنید؟
    • پول IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
      1 0
      چاپ کردن اسکناس برای اونائی که در آن سازمان کار می کنند خوبه زیرا هیچوقت بیکار نمیشن !
  • بدون نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    8 0
    چرا چک پول 50000تومانی چاپ می کنید اسکناس 50000تومانی چاپ کنید