سیمین دانشور یکشنبه 21 اسفند‌ماه در همسایگی مفاخر ادبی چون زرین‌کوب، مسکوب، داریوش، بهار و... به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرآنلاین، سیمین دانشور یکشنبه 21 اسفند ماه در قطعه‌ هنرمندان شماره 31 ردیف 150 قطعه 88 بهشت زهرا(س) در همسایگی عبدالحسین زرین‌کوب، شاهرخ مسکوب، پروین دولت‌آبادی، ماه‌ملک بهار، پرویز داریوش، عباس زریاب خویی، احمد تفضلی، مهرداد بهار و اکبر رادی به خاک سپرده شد.
 

مراسم تشییع سیمین دانشور از مقابل تالار وحدت صبح روز یکشنبه به سمت بهشت زهرا(س) تشیع شد و در این مراسم جواد مجابی، منیژه محامدی، احمد میراحسان، مسعود جعفری، فرخنده حاجی‌زاده، صدیق تعریف، احسان نراقی، سیمین بهبهانی، ابوالحسن تهامی، لیلی گلستان،احمد مسجدجامعی، حبیب‌الله پیمان، فرید مرادی، سهیل محمودی، داریوش شایگان، غلامحسین سالمی، ناهید توسلی، مصطفی رحماندوست، محمود معتقدی، عظیم زرین‌کوب، نعمت احمدی، محمد دهقانی، هرمز همایون‌پور، احمد مسجدجامعی، بزرگمهر رفیعا، محمد سریر، حسین سناپور، محمد قاسم‌زاده، حسن اصغری، کامبیز درمبخش و بهمن فرمان‌آرا حضور داشتند.

 

در مراسم تشییع بانوی داستان‌نویسی ایران پیام وزیر ارشاد نیز خوانده شد که در این پیام، حسینی درگذشت سیمین دانشور داستان‌نویس و همسر جلال آل‌احمد را به جامعه ادبی کشور تسلیت گفت.
 

متن پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است:
 

«انالله و انا الیه راجعون؛ بزرگ بانوی داستان ایران، سیمین دانشور در حالی روی در نقاب خاک کشید که ساحت منیر ادبیات ایران زمین همچنان به قلم خلاق طبع درخشان و روح اندیشه‌ورز وی نیاز داشت.
 

خانم دانشور اگرچه همسر نویسنده بزرگ جلال آل‌احمد بود اما آثار پر بهای وی هرگز در سایه نام ارجمند جلال در محاق نرفت.


سیمین قلم اقلیم آستان امروز رنگ دنیایی نپذیرفت، ساده و بردبارانه و چونان مهری مهربان در میان مردم زیست و خویش را هماره ایام، فرزند این خاک پرگهر می‌دانست و سربلند و راسخ دل در پرتو ارزش‌های متعالی داشت.


این نویسنده کم نظیر بدون شک در زمره برجسته‌ترین و تواناترین نویسندگان ایران امروز بود و فقدانش در جان اهل فرهنگ و ادب داغی جانسوز نهاد.


بی‌تردید خداحافظی جامعه ادبی و فرهنگی ایران اسلامی با این نویسنده شهیر، خداحافظی با آثار و مآثر گرانسنگ فرهنگی ایشان نیست، مساعی مستمر موثر و خالصانه او در عرصه فرهنگ و ادب چراغی نورانی است که نسل‌های پس از وی در سایه آن نور پرفروغ چراغ‌های دیگری را خواهند افروخت و این برگ زرین از کتاب تاریخ و فرهنگ و ادبیات ایران اسلامی همچنان درخشان و پر طراوت خواهد ماند.


ضایعه درگذشته بانوی بزرگ قلم و آئیینه‌دار ادب ایران زمین را به ساحت تمامی دانشوران و ادیبان و مردم شهیدپرور میهن عزیزمان تسلیت عرض می‌نمایم و از بارگاه وافر باری تعالی خواهان آنم که روح این بانوی ارجمند را در پرتو دعای خیر ایمانیان و به حرمت قلم ایشان که به حق صدقه جاریه‌ای است شاد و خرسند گرداند. یادش گرامی.»


متن کامل مراسم تشییع سیمین دانشور را می‌توانید در اینجا بخوانید.
 

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    8 0
    روحش شاد.