۰ نفر
۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۰
استارت آف کمپ ۲

"استارت‌آف کمپ ٢" با حضور ٣٠ شرکت کننده در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد؛ رقابت، آموزش و تجربه کارآفرینی در ٣ روز

بوت کمپ آموزشی ۳ روزه استارت آف کمپ ۲ (به روایت اسکویید گیم) با شرکت ۳۰ نفر دانش پذیر و ۲۱ ساعت آموزش طی ۷ کارگاه، در تاریخ ۱۷ الی ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در مرکز نوآوری فولاد مبارکه دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

شکل گیری استارت آف کمپ

شتاب دهنده دلتاوی با هدف آشنایی دانشجویان و علاقه مندان با واقعیت ها و مراحل راه اندازی کسب و کار، بوت کمپ ۳ روزه استارت آف کمپ را طراحی کرد. در این بوت کمپ آموزشی از ایده یابی و تیم سازی تا پیچ دک نویسی و ارائه به سرمایه گذار به دانش پذیران آموزش داده می شود، که دوره اول آن در بهمن ماه ۱۴۰۳ برگزار شد. به گفته سرکار خانم فاطمه کدخدایی، مسئول برگزاری دوره:

استارت آف کمپ ۲ طوری طراحی شد که تیم ها در کنار آموزش مبانی راه اندازی کسب و کار، فضایی رقابتی را تجربه کرده و برای کسب امتیاز بیشتر تلاش کنند. لذا در این دوره با انجام چالش هایی مخصوص به هر کارگاه، تیم بازنده در هر چالش، با مجازاتی سرگرم کننده روبرو می شد.

روز اول: ایده ‌یابی و تیم ‌سازی

این رویداد با کارگاه ایده یابی و تیم سازی سرکار خانم لیلا ریاحی نژاد، مدیر توسعه کسب و کار هلدینگ ماموت آغاز شد. طی این کارگاه دانش پذیران برای آشنایی با ویژگی‌های شخصیتی خود، پاسپورت خلاقیت پر کردند و برای آشنایی بیشتر با یکدیگر، از آنها خواسته شد که بیوگرافی و رزومه خلاصه ای از خودشان ارائه دهند و پس از آموزش مباحث ایده یابی و تیم سازی و شکل گیری تیم ها، چالشهایی برگزار شد. از جمله چالش‌های روز اول میتوان به برج ماکارونی اشاره کرد.

روز دوم: بوم کسب ‌وکار، طراحی محصول و تأمین مالی

روز دوم این رویداد با کارگاه طراحی بوم کسب و کار آغاز شد، طی این کارگاه تیم ها با بوم کسب و کار آشنا شدند و پس از آموختن مباحث تئوری، به طراحی بوم کسب و کار پرداختند و چالشی متناسب با آن انجام دادند. پس از آن کارگاه طراحی محصول برگزار شد و در نهایت روز دوم این رویداد با برگزاری کارگاه تامین مالی جناب آقای یاسر میرزا امیری، هم بنیان گذار استارت آپ سلوا، به پایان رسید. طی روز دوم هم تیم ها با دریافت امتیازات موثر در امتیاز نهایی، به رقابت پرداختند.

روز سوم: آموزش مارکتینگ، پیچ دک و مسابقه نهایی

شروع روز پایانی این رویداد با برگزاری کارگاه اصول بازاریابی و مارکتینگ جناب آقای عمادالدین حاتم، مدیر مارکتینگ ویسگون بود. طی این کارگاه دانش پذیران با مباحث مارکتینگ، تبلیغات، فروش و برندینگ آشنا شدند.

استارت آف کمپ ۲

پس از آن جناب آقای سید صادق علامه، مدیر عامل شتابدهنده دلتاوی با برگزاری کارگاه پیچ دک نویسی و ارائه به سرمایه گذار، تیم ها را برای نوشتن پیچ دک و ارائه در حضور داوران آماده کردند. تیم ها طی ۳ ساعت با کمک منتورها، پیچ دک تهیه کرده و در حضور داوران، جناب آقای اکبر قاسمی، جناب آقای محمد جواد مهدوی، رییس اداره جذب و پذیرش واحدهای فناور شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و جناب آقای محمدرضا شیرمحمدی، سرپرست مرکز رشد مقدماتی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، ارائه دادند.

استارت آف کمپ ۲

اعضای هر تیم پس از ارائه در زمان مقرر، به سوالات داوران پاسخ داده و امتیاز دریافت کردند.

سید صادق علامه دلیل دعوت از اعضای محترم شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان را قرارگیری دانش پذیران در فضای واقعی ارائه به سرمایه گذار میداند. کما اینکه پس از اتمام این رویداد تیم ها می‌توانند با شهرک علمی تحقیقاتی در ارتباط باشند، وی در ادامه اشاره کرد:

شتابدهنده دلتاوی با هدف بالا بردن سطح دانش راه اندازی کسب و کار، به زودی این رویداد را در سطح شهر و برای مخاطب عمومی تر نیز طراحی و اجرا خواهد کرد.

استارت آف کمپ ۲

پایان رویداد و معرفی تیم برتر

پس از اتمام داوری، به تیم برنده با کسب بالاترین امتیاز در بین تیم ها، مبلغ ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی و ۵ جلسه منتورینگ تعلق گرفت. و بوت کمپ استارت آف ۲ با رضایت ۸۰ درصدی دانش پذیران دوره به پایان رسید.

کد خبر 2069415

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =