یکی از کاربران خبرآنلاین در یادداشت مفصلی به عملکرد متفاوت مخالفان امروز هاشمی و حامیان دیروز او پرداخته است.

علی ورسه ای در قسمتی از یادداشت خود آورده است:

 * مهر ماه سال 1375، در ماه‌هاي پاياني رياست جمهوري آقاي هاشمي رفسنجاني، وقتي آقاي احمدي‌نژاد استاندار او در اردبيل بود، به هنگام استقبال از ايشان، زبان به تعريف و تمجيد گشوده، گفت: «هاشمي رفسنجاني، شخصيت بزرگ انقلابي و انديشمند و سفر ايشان به استان اردبيل باعث رسيدن اين استان به جايگاه مطلوب خود است!»

*  در همان ايام (30/7/75) در يک گفت‌وگوي اختصاصي با روزنامه «ايران» آن روز، ضمن تمجيدهاي فراوان از آقاي هاشمي اظهار داشت: «آيت‌الله رفسنجاني، رييس‌جمهور ايران، هميشه و در همه ابعاد در صحنه‌ها و شرايط دشوار انقلاب اسلامي، از عناصر تعيين کننده است و نام ‌هاشمي در تاريخ پر افتخار انقلاب اسلامي با درخشندگي و به نيکي ثبت خواهد شد» *

*بهمن 1378، دو سال و نيم بعد از دولت سازندگي، در انتخابات مجلس ششم، آقاي احمدي‌نژاد رياست ستاد تبليغاتي آقاي هاشمي رفسنجاني در منطقة نارمک را به عهده مي‌گيرد و به نفع وي، وارد ميدان تبليغات انتخاباتي مي‌شود.

* 12 اسفند 1378 (پس از انتخابات مجلس ششم)، هفته نامة «شُما» ارگان حزب مؤتلفه، نگراني‌هاي آقاي احمدي‌نژاد نسبت به آراي آقاي هاشمي رفسنجاني را اينگونه منعکس مي‌کند: «در چهارصد صندوق اول، آقاي هاشمي رفسنجاني حدوداً نفر هفتم بوده است. در تهران معمولا‌ً از سيصد هزار رأي به بالا‌، روند ثابت مي‌ماند اما در اين مسير آنقدر اعلا‌م نکردند که ما نمي‌دانيم چه اتفاقي افتاد که رتبه آقاي هاشمي به 26 و 27 و حالا‌ هم سي‌ام رسيده است و تازه رفته‌اند يک کسي را آورده‌اند که مي‌گويد شاکي هستم!»

* مهر ماه 1379 (سه سال پس از دولت آقاي هاشمي رفسنجاني)، آقاي احمدي‌نژاد بر ضد دوم خردادي‌هايي که در آستانه انتخابات مجلس ششم برضد آقاي هاشمي موج رسانه‌اي منفي راه انداخته و او را با بد‌ترين تهمت‌ها و توهين‌ها همراه کردند، واکنش نشان داد و آن را باعث تأسف و عبرت انگيز خواند و در دفاع از آقاي هاشمي گفت: «تخريب چهره‌هاي رقيبي که طي سال‌هاي اخير انجام گرفته در تاريخ دو دهه اخير کشورمان بي‌سابقه است؛ بطور مثال برخورد جناح دولتي در انتخابات مجلس ششم با آقاي هاشمي رفسنجاني، هم تأسف بار است و هم در عين حال عبرت انگيز است و نکته‌اي نيست که به سادگي امکان توجيه داشته باشد. جمع زيادي از افرادي که ادعاي حضور در جبهه دوم خرداد را دارند، بخش اصلي حيات خود را مديون شخصيت آقاي هاشمي هستند، اما به محض اينکه ايشان در مقابل زياده خواهي‌ها و انحرافات قطعي اين مجموعه ايستاد و در انتخابات مجلس ششم به تحميلات استبدادي آنان تن نداد و تسليم خواسته‌هاي غير منطقي بعضي از اين مدعيان مردمسالاري نشد، لشکر تخريب و ماشين تبليغاتي آن‌ها هجوم خود را آغاز کرد و شخصيتي را که تا چند ماه قبل، از او به عنوان امير کبير دوران سازندگي ياد مي‌کردند و حتي مصمم بودند با تغيير قانون اساسي دوره مديريت ايشان را تمديد کنند، با ناجوانمردانه‌ترين و پيچيده‌ترين شيوه‌هاي تبليغاتي مورد هجوم قرار دادند...»

1717

کد خبر 207062

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    30 3
    وقتی میگن سیاست پدرومادر نداره یعنی همین دیگه !!!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    137 7
    ممنون! روشنگرانه بود!
  • بدون نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    106 3
    واله چی بگم که ثبتش کنی ؟!!
  • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    یک زمانی ما هم از اقای هاشمی طرفداری میکردیم به گفته امام ملاک حال فعلی است
    • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      91 6
      اين جمله امام دليل نمي‌شود كه به كسي بي‌رحمانه و همه جانبه ظلم كنيد
    • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      122 5
      امام نظرات دیگری هم در مورد مثلاً دخالت نظامیان در سیاست داشتن.اونا رو هم قبول داری یا نه برادر؟!!!!!!!!!!!!!
    • علي IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      21 2
      با یک بررسی اجمالی، می‌بینیم که در مجموعه ۲۱ جلدی «صحیفه امام»، تنها در سه مورد چنین تعبیری به کار رفته است و هر سه مورد، در وضعیت زمانی و مکانی خاصی بیان شده و در باره افرادی است که در گذشته کارنامه بد و منفی داشته و بعد‌ها با انقلاب همراه شدند و یا خودشان را حامی و همراه انقلاب نمایاندند، نه کسانی که خود همزاد انقلاب‌اند و بیش از ۵۰ سال تلاش مخلصانه و مبارزه خستگی ناپذیر داشته و تمام عملکردشان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب مهر تأیید خورده و نمره قبولی گرفته است! در واقع حضرت امام با اين بيان خواسته اند جذب اکثري کنند نه دفع ياران و نزديکان خويش را!
    • سعید IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      21 2
      عزیز جان مثل اینکه شما متوجه موضوع نشدی! موضوع اینه که چی شد آقای احمدی نژادی که این همه از آقای هاشمی تعریف کرده میاد و یه دفه تو مناظرش با آقای موسوی دم از این می زنه که آقای هاشمی چگونه زندگی میکنن؟!این که آقای هاشمی مافیای قدرت و ثروت هستن(بدون ذکر نام)و... خواهشا یه ذره عمیق تر فکر کنین
    • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      31 5
      حال فعلی ایشون ریاست تشخیص مصلحت نظام هستن و مورد تائید مقام معظم رهبری دیگه چی دارین بگین؟
    • عماد IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      30 7
      مگه حال آقاي هاشمي چگونه است كه مستحق اين همه هجمه شده اند؟؟؟
    • امیر IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
      1 0
      عزیز برادر از اینکه گفتی ملاک حال فعلی افراد است قبول ،خدا اجدادتو بیامرزه،اما دوست عزیز نگفتی حالا که ملاک حال فعلی است شاخص تشخیص این حال چیست؟ساده تر بگم این حال فعلی رو چه کسی باید تشخیص بده؟آیا هر کسی باید به فتوای خودش عمل کنه؟یا اینکه هر کس باید مجتهدی داشته باشه؟امیدوارم نگی که هر کسی باید به تشخیص خودش عمل کنه که اونوقت شیر تو شیری میشه با 75 میلیون دیدگاه و بالاخره هم معلوم نمیشه که کی درست میگه و اگر هم باید قضاوت کسی را ملاک حال فعلی افراد بدانیم اون فرد چه کسی است خواهشا" از رهبری مایه نگذارید که ایشون تا بحال در مورد آقای هاشمی نظر و حرفی که موجب رد ایشون باشه ندارن و انتصاب اخیرشون هم موید تایید ایشونه،و اگه خط فکری خاصی باید وضعیت هاشمی رو تشخیص بده آیا این صلاحیت رو داره؟و..
  • هموطن IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    93 2
    عجب...!!؟..سیاست در سطوح بالا فکر کنم یه جورایی مثه سرگرمیه..!
  • بدون نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    76 3
    احمدی‌نژاد در انتخابات دوره ششم ریاست جمهوری و دورهٔ دوم هاشمی رفسنجانی، زمانی که استاندار اردبیل بود از مسئولین ستاد تبلیغاتی هاشمی در تهران بود(از ویکی پدیا)
    • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      3 13
      ویکی پدیا چرت و پرت زیاد می‌نویسه؛ استان اردبیل قبلا بخشی از استان آذربایجان شرقی بود که در دور دوم دولت هاشمی رفسنجانی یعنی پس از انتخابات ریاست جمهوری جدا شد.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    هيچگاه تعريف و تمجيد از اشخاص را نمي توان مطلق دانست . چون آدمها در گذر زمان نگرشها و سليقه هايشان تغيير ميكند . جمله معروف امام راحل را هميشه مدنظر داشته باشيم كه ميزان حال فعلي افراد است . هيچكس هيچكس به استثنا امام معصوم را نمي توان تضمين كرد .
    • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      43 4
      شما دو جمله امام را با هم قاطی کردیا : ملاک ، حال فعلی افراد است. میزان، رای ملت است .
    • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      12 1
      چی گفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بهتر نیست اطلاعات سیاسی تو بالا ببری بعد نظر بدی
  • مسعود IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    86 7
    باسلام به نظرمن همه مسئولان وشخصيتها خادم ودلسوزهستندولي برخي سياستمدار نيستند.آقاي هاشمي واقعاً سياستمدارودلسوز نظام وانقلاب هستند وواقعيت نگر.بعد از مقام معظم رهبري بزرگترين شخصيت كنوني درنظام ايشان هستند. سياستمداريعني كسي كه باسياست درست باعث اصلاح اموروايجاد ارزش درهمه زمينه ها براي مردم كشورونظامش باشد.اگرمسير سازندگي هاشمي ومسير تنش زدايي خاتمي ادامه مي يافت اكنون وضعيت بسيار بهتري داشتيم ولي متاسفانه دشمنان مانع پيشرفتمان هستند وباتخريب شخصيتهاي واقع نگر وخادم باعث تضعيف نظام ميشوندوتخم اختلاف رامي پرورانند. افرادي درحال حاضربا حرفهاي قشنگ وشعارهاي زيبا راي مي آورند ولي عملكردشان چيز ديگريست.
    • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      0 2
      ای مسعود داری اشتباه میکنی اگر منفعل بودن دولت خاتمی وهاشمی نبود ودر دولتهای این 2 نفر هم مثل حال در مقابل غرب ایستاده بودیم وغنی سازی را نخوابانده بودیم الان وضعیت بهتری داشتیم لطفا کمی انصاف داشته باش
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    82 5
    آقاي احمدي نژاد بخوانند.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    11 2
    نمیدانم اگر هاشمی آنطور کشور پس از جنگ را نمی ساخت دولتهای بعدی چه مي کردند؟
  • با نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    36 2
    فقط میشه گفت متأسفانه سیاست فاقد پدر و مادر است.
  • حسن IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    8 39
    اتفاقا احمدی نژاد حرفش رو عملی کرد و هاشمی رو به تاریخ فرستاد!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    38 1
    آخ که قدرت و سیاست چه بازیهای داره، چه زود افراد رنگ عوض میکنن
    • بدون نام IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      0 0
      دز دوران ریاست جمهوری محمود فهمید چه خبره!!!این بچه های هاشمی چی میکنن
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    28 3
    به به آقای احمدی نزاد و تعریف . اصلا درست نیست مدارکش موجود هست . اگر هست نشان بدهید . آقای احمدی نزاد و تعریف ............
  • اميرعطا IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    6 49
    خوب منهم قبلا خاطر آقاي هاشمي را خيلي ميخواستم ولي ملاك حال حاضر است
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    3 24
    منم یادمه توی یه انتخاباتی اقای ناطق و اقای خاتمی دشمن بودند اساسی ولی روز مبادا باهم دوست شدند
  • بدون نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    35 4
    اکثر پروژه های بزرگی که طی چند سال گذشته به بهره برداری رسیده اند کلنگشان در زمان رفسنجانی یا خاتمی زمین زده شده بود . پس تعاریف بحق است اما...؟ خدا بوی نفت را سر سفره ها از ملت نگیرد.
    • مجتبی IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      0 8
      کلنگ زدن که مهم نیست بیا1000تا کلنگ بزنم اما کار را که کرد انکه تمام کرد.
  • عبداله IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    35 2
    عجب چرخش 361 درجه ای
    • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      13 0
      بنده خوب خدا، البته در ظاهر که 180 درجه از آن قابل مشاهده است، و البته بعضی هم معتقدند 180 درجه دیگر در پشت پرده است و جمعا با 360 درجه چرخش هنور در همان وضعیت قبلی هستند. اما تکلیف این 1 درجه اضافی را لطفا روشن کنید.
    • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      15 3
      یه چیزی بیشتر از 360 درجه بوده چرخش ایشون گشتاوری معدل nبه توان بی نهایت ضبدر 2 بوده حالا بشین حسا کنید
    • مجتبی IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      3 0
      361درجه که فقط1 درجه از0درجه تفاوت داره
  • محسن IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    51 6
    وجود تناقض در حرفها وکارهای آقای احمدی نژاد که چیز غیر عادی نیست
  • ابوالفضل IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    39 4
    فقط اینرا میدانم در زمان هاشمی هرکاری که انجام شد اصولی اساسی وتخصصی انجام شده مثل خودروسازی بم. هواپیمایی ماهان .مترو تهران.ساختن متعدد سدها راه اندازی صنایع جدید وزیربنایی وتوسعه صنایع مادر و.........درکل نمره قابل قبولی داشتند
    • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      4 0
      یادمه اون وقت ها که داشت "کارهای اصولی" انجام می شد اکثر مردم معتقد بودند ... داره انجام میشه. حتما القابی که برای مجری کارهای اصولی تو فضای جامعه پخش شده بود خاطرتون هست.
    • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      3 9
      بله.همه اینها هم الان سرقفلی هاشمی و فرزندانشه
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    41 5
    مطمئن باشید ایشون هم مثل دوم خردادی‌ها بعد از ریاست جمهوریش از کرده خویش پشیمون میشه و از هاشمی حلالیت میطلبه
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    7 1
    سكوت سكوت سكوت
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    16 2
    متاسفانه گذر زمان بعضی ها را دگرگون میکند فقط که منافع بود آقای هاشمی سردار سازندگی بود حالا که با سیاستهاشون مخالف آقای هاشمی شده سردار برندازی هرچیز فراموش میکنید مهم نیست خدا را فراموش نکید مبادا روز رستاخیز هم شرمنده سردار سازنگی باشید چون هرجای کشور با چشمان باز نگاه کنید کار هایانجام شده در دوره خودشان و تکمیل شده در دوره های بعد که بعضی افراد اون به اسم خودشون میخواهند تمام کنند خواهید دید
    • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      7 1
      همه ما منفعت طلبیم. حداقل در این یه مورد. تقریبا همه حامیان فعلی آقای رفسنجانی سالهای زیادی جز مخالفان فعال ایشون بودند و تا اونجا که امکانش وجود داشت در جهت تخریب ایشون کوتاهی نمی کردند. از طرف دیگه همه مخالفان فعلی اییشون هم جز حامیان سابقشون محسوب می شن.
  • معلم IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    15 3
    اتفاقا من برعکس خیلیا قبلا از آقای هاشمی دل خوشی نداشتم. اما الان که کارهای دکتر و اطرافیانشو میبینم تازه میفهمم که او چقدر خوب بود
  • بدون نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    5 16
    و زمانی که احمدی نژاد رییس جمهور ایران شد، هاشمی رفسنجانی بجای قدر شناسی از کسی که اینقدر به او خدمت کرده بود، به او پشت کرد و و در تخریب او از هیچ کار ناشایستی دریغ نورزید و در مخالفت با او، تمام سوابق انقلابی خود را زیر پا گذارد
  • بی وفا IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    3 7
    بابا حق داره برای بدست آوردن جایگاه رییس جمهوری افکارشون عوض شده.
  • ع ف IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    17 1
    در یکی از نظره ها ذکر شده که ملاک حال فعلی افراد است درحالی که حال فعلی آیت الله هاشمی از قبل هم بهتر است چرا که حسودان نمی توانند بپذیرند ایشان دارای جایگاه رفیعی باشد.
  • بدون نام US ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    6 2
    از اشتباهات هاشمی گماردن امثال احمدی نژاد به استانداری و 000بود احمدی نژاد محصول هاشمی است
  • علی IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    2 1
    هر کدام ار رئیس جمهورهای وقت در زمان حکومتشان به آقای هاشمی تاختند سود بردن لذا آقای احمدی نژاد هم قبل از ریاست جمهوری رقیب سرسخت آقای هاشمی بوده ولی متاسفانه در بین مردم تفرقه و نفاق نسبت به ایشان انداخته اند که معلوم نیست این اتفاقات از کجا سرچشمه میگیرد ولی بنده امیدوارم دوباره مردم به ماهیت های خوب آقای هاشمی و دلسوزی های ایشان نسبت به نطام ثابت خواهد شد و از اول انقلاب تا حال هرموقع استکبار خواسته به مسئولین رده اول نظام ضربه زند از طریق همین راهها بوده تا تفرقه بین مردم نسبت به آن شخص ایجاد نماید لذا باید مردم فهیم هوشیاری خود را حفظ کرده ار بیانات رهبری پیروی نمایند تا استکبار ناکام ماند
  • جواد IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    البته معلوم نیست این حرفها واقعیت داشته باشه بعدش هم من دیروز نماز خون باخدا ولی امروز معلوم نیست شاید دزد و بی نماز بشم .پس حرف از گذشته معنی نداره چون وضع فعلی افراد مهمه نه گذشته شون .اینجوری باشه پس باید بگیم چون من در گذشته خدمتی کردم (البته خدمتی هم نشده)باید خودم فرزندانم و نوه نتیجه هام باید به نون ونوا برسن؟