رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تخلف بانکی اخیر به این دلیل اتفاق افتاد که یک بانک جامع نظارتی نداشتیم تا گردش پول را نظارت کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بازرسی کل کشور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان با اشاره به این‌که باید روابط و مناسبات جدید را در نظام برنامه‌ریزی و سیستمی و استفاده از ابزار‌ها و متدهای جدید برقرار کرد، گفت: ضمن این‌که این ابزار جلوی فساد را می‌گیرد برنامه‌ها را به هدف می‌رساند. خواهش داریم برای موفقیت مدیریت خود شفاف سازی کرده و بانک‌های اطلاعاتی جامع داشته باشید.  این همه نرم‌افزار و سخت‌افزار به کار برده شد ولی متأسفانه از حرف‌های اول و مبادی اولیه اطلاعاتی محروم هستیم. وظیفه مدیران ارشد سیستم‌سازی و مدیریت سیستمی است. باید بدانیم در زیرمجموعه ما چه خبر است.

 

شیوه سفرهای استانی تغییر کند

وی در ادامه با اشاره به سفرهای استانی دولت گفت: اگر من به جای رئیس جمهور بودم از ابتدای امسال با این شیوه به هیچ استانی سفر نمی‌کردم. بلکه به هر استانی که می‌رفتم با مسئولین آن استان برای تولید برنامه‌ریزی می‌کردم. امسال سالی است که نباید در آن هیچ ملاقات، دید و بازدیدی انجام گیرد. در سفرهای استانی باید این موضوعات حرف دوم را بزند؛ کارها و پروژه‌های کوچک باید حرف دوم و سوم را بزند. چرا این را می‌گویم، برای این‌که همه ما کارگزار نظام و دولت هستیم و باید همکاری کنیم. این حرف‌ها از باب تشریک مساعی است. باید همه کمک کرده و روزانه بنشینیم و برای تولید هر استان، شهر، بنگاه و ... فکر کنیم. اگر بخواهیم دشمن را زمین‌گیر کنیم یعنی همین. یعنی باید با تمام ظرفیت برای افزایش تولید تلاش کرد. این در حالی است که سال گذشته تا وسط سال داشتیم برای جهاد اقتصادی برنامه می‌نوشتیم. اگر می‌خواهیم خواسته و منویات مقام معظم رهبری که منویات مردم است را به سرانجام برسانیم باید آن را دغدغه اصلی خود قرار دهیم. باید همه این جایگاه ممتاز و تأثیر‌گذار را به خوبی پشت سر بگذاریم.

 

تشکر از  دستگاه قضایی و امنیتی استان خوزستان

پورمحمدی از دستگاه قضایی و امنیتی استان خوزستان به خاطر کشف و رسیدگی به تخلف بانکی تشکر کرد و افزود: دستگاه قضایی استان سریع به این پرونده وارد شد و دقیق عمل کرد. در کل رسیدگی به پرونده فساد اخیر خوب پیشرفت کرده است. بنابراین باید روش‌های نوین مدیریت و شفاف‌سازی توسط مدیران جدی گرفته شود. سازمان بازرسی نیز به شما کمک می‌کند که برای نظارت درون سازمانی از چه روش و ابزاری استفاده کنید. از این جهت خواهش می‌کنیم دستگاه نظارتی خود را تقویت کرده و برای این کار از ما کمک بگیرید.

 

رفاه نسبی در حد مطلوبی وجود دارد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر بهبود و ارتقای شرایط کشور طی سال‌های بعد از جنگ گفت: امروز مردم از یک آرامش نسبی برخودار و رفاه در حد مطلوب وجود دارد. طرح‌ها و عملیات‌های مختلف در کشور پیاده شده و یا در حال پیاده شدن است. پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی که شاهد آن هستیم نشان می‌دهد از آنچه دشمن بر ما تحمیل کرده بود و آنچه ما امروز هستیم گام‌های بلندی برداشته شد. به همین منوال در عرصه جهانی نیز توفیق داشتیم.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران گفت: دشمن می‌خواست ما را مضمحل و تسلیم کند. اما با همت و تلاش مردم، جانفشانی فرزندان این ملت، با دلسوزی‌های فراوانی که صورت گرفته، رنج‌هایی که طی شده و تحمل مردم شاهد رشد و پیشرفت کشور هستیم. راه دوری نمی‌رویم؛ وضع عراق در همسایگی ایران را مشاهده کنید که چه سرنوشتی بر او تحمیل شده است! ملت عراق شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران امروز در گزارش‌های اصلی تحلیل‌گران برجسته جهانی جزو تأثیر‌گذاران عرصه بین المللی است. امروز ایران به عنوان قطب تأثیر‌گذار شناخته شده و بدون اتکا به قطب دیگر امواجی را خلاف میل جریان غالب جهانی آغاز کرده است.

  

دشمن در شکستن خط مقاومت و استکبار ستیزی در منطقه ناکام مانده است

وی در ادامه با اشاره به تلاش غرب برای رویارویی با جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: داستان سوریه داستان بسیار بزرگی است. تمام کشورهای وابسته و عمال استکبار در منطقه با تمام ظرفیت خود و حتی کشورهایی که به ظاهر مردم سالارانه و نیمه مستقل هستند در این بازی حضور پیدا کرده و مشارکت فعال داشتند. دشمن همه نیروهای خود را بسیج کرد تا خط مقاومت و استکبار ستیزی را که جمهوری اسلامی ایران در منطقه تعقیب کرده را بشکند. ولی ناکام مانده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تشریح دلایل مقابله غرب با حکومت سوریه گفت: آنان از همه ابزار خود استفاده کردند تا خط مقاومت در منطقه را از پا در بیاورند. آنها سوریه را به عنوان خط مقدم ما قرار داده و بر علیه حکومت سوریه بسیج شدند. به این نتیجه رسیدند که باید اول ما را در مرزهای توسعه یافته و دور دست متوقف کنند بعد به رویارویی مستقیم علیه ما روی بیاورند.

وی ادامه داد: سالی که گذشت سالی بود که در ادامه فشارهای گذشته بیشترین فشار سیاسی بر جمهوری اسلامی ایران وارد شد و به عبارت دیگر در اوج فشار سیاسی بودیم. سال نود را با سخت ترین شرایط تحمیلی اقتصادی و به قول آنان تحریم‌های فلج کننده پشت سر گذاشتیم. همچنین ملت ایران سال گذشته سخت ترین شرایط تبلیغاتی را پشت سر گذاشت. تبلیغات غرب علیه ما در شبکه‌های تلویزیونی، رسانه‌ها و بنگاه‌های تبلیغاتی، سایت‌ها و روزنامه‌ها به شدت زیاد و سرسام آور بود. حدود 120 الی 130 کانال تلویزیونی و رادیویی فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. ما چنین شرایطی را تجربه می‌کنیم.

پورمحمدی با اشاره به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در سال نود گفت: با وجود تمامی این فشارها در سال نود جمهوری اسلامی ایران موضع خود را در همراهی با دولت عراق و همراه‌کردن عراق با خودش از دست نداد. دولت عراق همان مواضع قبل با ایران را ادامه داد. در موضوع سوریه علی رغم فشار‌ها نتوانستند دولت سوریه را از پا در بیاورند. خودشان تسلیم اند و بر این مسئله اذعان دارند. امروز هم نماینده سازمان ملل به ایران آمده تا با مقامات کشورمان مذاکره کند.

وی با بیان این‌که امروز بعد از 20 ، 30 سال بعد از انقلاب و جنگ باید تصویر روشنی از جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد، تصریح کرد: مناسبات ایران با کشورهای منطقه و آسیای میانه در این شرایط سخت نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت ممتاز و برجسته ای برخوردار است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حالی که معتقد بود جایگاه ایران بعد از بیداری اسلامی در منطقه بسیار تقویت شده، گفت: بعد از شکل‌گیری بیداری اسلامی، مصر می‌تواند مقوله ای نزدیک به مقوله ما با اندازه‌های تأثیر‌گذار و عمیق باشد. هنوز مصر به شهروندان ایرانی ویزا نمی‌دهد، ما هیچ فعال سیاسی در آنجا نداریم. تجار، مقامات و مردم عادی ما نمی‌توانند به مصر رفت و آمد داشته باشند. به عبارت دیگر هنوز کارگزاران دولت مصر در ایجاد و تنظیم روابط با جمهوری اسلامی ایران طبق نظر حکومت قبلی عمل می‌کنند. هنوز سلطه و سیاست قبلی اعمال می‌شود. ولی اگر از اتاق تصمیم گیری مصر به خیابان‌ها برویم، جمهوری اسلامی ایران غالب است. خطبه‌های عربی مقام معظم رهبری در نماز جمعه سال گذشته هنوز بین مردم و جوانان مصری دست به دست می‌چرخد. این جایگاه، توسعه جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مشارکت 64 درصدی مردم در انتخابات مجلس نهم گفت: انتخابات 12 اسفند زمانی برگزار شد که جمهوری اسلامی ایران تحت شدید ترین فشارها قرار داشت. علی رغم این همه فشار می‌بینیم که 64 درصد از واجدین شرایط مشارکت می‌کنند. این یعنی کشوری که ملت اش با عقلانیت، تفکر، تحلیل صحیح و بصیرت خوب صحنه را رصد کرده و حضور فعال دارند. اما درباره حضور فعال مردم، مدیران و کارگزاران نظام نقش برجسته دارند. بی‌انصافی است اگر این نقش را کسی نبیند و از آن غفلت کند.

 

اصلی ترین موضوع عملیاتی موساد، عملیات علیه جمهوری اسلامی ایران و برخورد ضد امنیتی با نظام ما است

پورمحمدی با اشاره به موفقیت‌های اخیر وزارت اطلاعات در شناسایی و متلاشی‌کردن باند‌های تروریستی گفت: این اقدامات توفیق بزرگ است که باید از فرزندان ملت تشکر کرد که وضعیت را رصد می‌کنند. نیروهای مسلح از مرزها دفاع و نیروی‌های اطلاعاتی و امنیتی رویدادها را رصد کرده و باندهای تروریستی را متلاشی می‌کنند. این باند‌ها توطئه‌های امنیتی بسیار خطرناکی داشتند که نتوانستند اجرا کنند. تردید نکنیم که اصلی‌ترین موضوع عملیاتی موساد، عملیات علیه جمهوری اسلامی ایران و برخورد ضد امنیتی با نظام ماست. میز اطلاعات سیا و ام آی شش هم همین ماموریت را دارند. اصلی‌ترین موضوعاتی که سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه دنبال می‌کنند ایجاد ناامنی و بحران در جمهوری اسلامی ایران است ولی توفیق پیدا نکرده و نمی‌کنند که به برکت تلاش و صبوری مردم ما است. این چنین ایستادگی و تحمل ملت ایران نقطه عطفی در تاریخ تمدن ملت‌ها است.

 

نظام جمهوری اسلامی ایران کانون و ام القرآی حق‌طلبی و حق‌خواهی است

وی با بیان این‌که تنها بلندگویی که امروز صدای حق‌خواهی و خداخواهی از آن بلند می‌شود جمهوری اسلامی ایران است و هر بلندگویی دیگر به جمهوری اسلامی ایران متکی است، گفت: در این مسئله تردید نکنید. اینجا کانون و ام‌القرای حق‌طلبی و حق‌خواهی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «در پیچ تاریخی هستیم» گفت: در لحظه سرنوشت سازی حضور داشته و باید مراقب باشیم که جزو پیش‌قراولان این پیچ تاریخی بوده و بتوانیم ملت خود و ملت‌های آزاده را به سرمنزل برسانیم.

پورمحمدی با بیان این‌که در استان خوزستان کار زیاد شد ولی کافی نیست، گفت: استان خوزستان با ظرفیت‌های واقعی و پیشینه و جایگاهی که بعد از جنگ پیدا کرد اقتضای کار بیشتری را داشت. همه ملت ایران استان خوزستان را سرزمین خود می‌داند. هیچ کس از اختصاص بودجه به این استان ناراحت نمی‌شود. همه ملت ایران خوشحال می‌شوند که این استان پیشرفت کرده و بودجه‌ها در این استان خرج شود. تمام ملت ایران به این استان تعلق خاطر دارند. با این نگاه باید قبول کنیم در این استان کم کار شد. انتظار و توقع همه ملت این بود که استان خوزستان یک استان نمونه باشد. چون موقعیت و ظرفیت آن را دارد. به خصوص این‌که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران این جایگاه را به دست آورده است.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که این سرمایه‌گذاری‌ها و تخصیص بودجه‌ها با یک تفکر برنامه‌ریزی شده، اولویتی و با یک سیستم کاملاً بهره‌ور صورت بگیرد. یعنی ما در این استان این همه دشت‌های حاصل‌خیز، منابع آب، منابع انرژی و ... داریم ولی به تناسب این ظرفیت‌ها کار انجام نشد.

 

تولید باید به اصلی‌ترین دغدغه ما تبدیل شود/ باید با تمام ظرفیت برای افزایش تولید تلاش کرد

پورمحمدی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی گفت: امسال باید همه حرف‌ها، تفکرات و برون‌داد‌های ما گرایش تولید پیدا کند. باید مشخص شود مشکل تولید کجاست؟!

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به راهکارهای افزایش تولید اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم مشکل تولید را حل کنیم باید مشکل سرمایه‌گذاری، مشکلات قوانین دست و پاگیر، نظام صادرات و واردات و... را حل کنیم. تولید بالا تورم را پایین آورده و اشتغال را افزایش می‌دهد. این‌که مقام معظم رهبری در ادامه جهاد اقتصادی بحث تولید را مطرح می‌کنند باید به اصلی‌ترین دغدغه ما تبدیل شود.

پورمحمدی با اشاره به رویکرد برنامه‌های سازمان بازرسی کل کشور در سال تولید ملی گفت: من به مدیران و همکاران سازمان بازرسی گفته‌ام امسال کسی حق ندارد پرونده‌ای را بازرسی کند که موجب کاهش تولید شود. اگر بازرسی پرونده‌ای در کاهش تولید تأثیر بگذارد کسی حق ندارد آن را بررسی کند. وقتی می‌گوییم تولید مهم است نباید برای یک جای کم بازده بودجه اختصاص داد. یا اگر پرداخت‌ها به تولید کمک نمی‌کند باید تحمل کرده و صادقانه برای مردم توضحیح دهیم که اگر ما این پول را به شما اختصاص دهیم تولید آسیب می‌بینید و باید برای حفظ تولید ملی، منابع را به این عرصه اختصاص دهیم.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    7 2
    1_مثلا بانک مرکزی بانک نظارتی است 2_ هدف سفرهای استانی اطلاع از مشکلات مردم نیست فقط نمایش استانی است بنابراین فرقی نمیکند برای مجری آن 3_ سازمان بازرسی کل کشور نباید نظارت بر دستگاه ها را منوط به خود رئیس کل آن نهادها کند بلکه باید بطور مستقل عمل و ورود پیدا نماید. 4_ مشکل عدم استقبال از تولید عدم کیفیت بالای کالاهای تولیدی داخلی است بنابراین تا زملانی که کیفیت بالا مورد تعهد تولید کنندگان واقع نشود این آش و آن همان کاسه باقی خواهند ماند 5_ وقتی درآمد مردم کم باشد هزینه های زندگی بالا باشد تبعات منفی آن در جامعه در قالب دزدی و سرقت بالا رفته و بالتر هم خواهد رفت سازمان بازرسی شایسته است نسبت به ایجاد توازن بین درآمد و تورم ورود پیدا کند و جلوی آنرا بگیرد
  • م ب IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    6 2
    من هم با نظر اقای پورمحمدی موافق هستم که باید ریئس جمهور سفرهای استانی را کم کند و وقت خود را صرف برنامه ریزی برای تولید ملی کنند و بجای گروهی سفر کردن با هزینه های سنگین از نمایندگان خود بصورت غیره منتظره جهت بررسی طرحهای ناتمام استفاده کنند هیچ دلیلی ندارد که این همه طرح مصوب شود و دولت نتوانند از عهده اجرایی شدن آنها براید بهتر است طرحها را بیشتر مورد کارشناسی قرار دهند تا اصولی تر به اجرا در آیند به امید ایرانی آباد برای همه اقسار جامعه