رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی تهران گفت طرح تبلیغی "بشیران جوان" از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و تاکید شده است تا اجرای آن وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل زا روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی تهران،  حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین معزی، رئیس این دفتر درباره برگزاری طرح بشیران جوان در ایام تبلیغی گفت: طرح بشیران جوان چند سال پیش توسط حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی ارائه شد. طرح بر این پایه است که از طلاب جوان که در پایه‌های ابتدایی درس می‌خوانند و هنوز معمم نشده‌اند در زمینه تبلیغی استفاده شود و تشویق و تمرینی باشد که بتوانند با محیط‌های تبلیغی آشنا شوند و استعدادهای شخصی آنها در امر تبلیغ شکوفا شود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی تهران ادامه داد: مقام معظم رهبری ابلاغ و اجرای این طرح تبلیغی را وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی دانستند، که از آن زمان دفتر تبلیغات مشغول به این امر شده و طلبه‌های پایه‌های سه به بالا را ساماندهی می‌کند و پس از ثبت نام از بین طلاب مستعد در امر تبلیغ و تشکیل پرونده و گذراندن دوره‌های اختصاصی، آماده اعزام می‌شوند و حکم تبلیغی می‌گیرند.
معزی تصریح کرد: فرق این نوع اعزام با دیگر اعزام‌های تبلیغی این است که این مبلغان جوان که تحت عنوان بشیران جوان اعزام می‌شوند خودشان محیط‌های تبلیغی را در بین مساجد و هیئات و پایگاه‌های بسیج و در بین خانواده‌ها پیدا می‌کنند، و ترویج احکام و حلقه‌های صحبت با جوانان را برپا می‌کنند که این امر هم شروعی برای مبلغ شدن آنها است وهم استعدادهای خود را می‌شناسند؛ لذا دفتر تبلیغات اسلامی تهران سومین دوره این طرح را که در ایام تبلیغی تابستان؛ماه مبارک رمضان و محرم برگزار شده در ایام نوروز نیز برگزار خواهد کرد.
وی تصریح کرد: حسن این طرح این است که علاوه بر اینکه نیازسنجی محیط‌ها و مراکزی که توسط خود این مبلغان پیدا می‌شود، انجام می‌شود، با گزارشاتی که از طلاب مبلغ از محیط‌های تبلیغی به دست می‌آید نظرسنجی بسیار دقیقی انجام می‌شود که بر مبنای این نظر سنجی‌ها نیازهای تبلیغی جامعه هدف استخراج می‌شود.
معزی اظهار کرد: طرح بشیران جوان در قم مخصوص طلاب برادر است ولی در سال گذشته در تهران از ظرفیت طلاب خواهر نیز استفاده شد و دفتر تبلیغات طلاب خواهر را هم ساماندهی کرد و نتایجی که از اعزام آنها به دست آمد مثبت بود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی تهران ادامه داد: ما جمعیتی بالغ بر هزار نفر از طلاب تهرانی و 250 نفر از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) را ساماندهی کرده‌ایم که این تعداد دوره‌های آموزش را گذرانده‌اند. البته مسیر آموزشی بلندتری برای اینها در نظر گرفته‌ایم و به دنبال آموزش‌های کاربردی برای طلاب جوان هستیم که بتوانند مجهزتر وارد عرصه تبلیغی شوند و نحوه تعامل با جامعه هدف را به طور کلان آموزش ببیند.
وی تصریح کرد: برای طلاب خواهر در تهران جمعیتی بر بالغ بر 450 نفر را در اولین دوره آموزشی ساماندهی کرده‌ایم که اولین دوره آموزشی آن هفته جاری تمام می‌شود و دوره‌های آموزشی برادران هم سه هفته گذشته به اتمام رسید، که در این دوره اساتید مجربی مبلغان را آموزش دادند و پس از اتمام این دوره‌ها و ارزیابی مبلغان، حکم اعزام به تبلیغ برای ایام نوروزی به آنها داده می‌شود و پس از آن برای ایام تابستان و ماه مبارک رمضان نیز ساماندهی می‌شوند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی تهران در ادامه گفت: حضور این جوان‌ها انگیزه‌ای است برای اینکه بتوانند نوعی بروز و ظهور داشته باشند و یک نوع کار آموزی است که بالطبع با نواقص و کمبودها و ظرفیت‌هایی که باید ایجاد کنند آشنا می‌شوند.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0