۳۰ همت از وجوه گندم کشاورزان توسط بانک کشاورزی تامین شد

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به نقش کلان ماموریتی این بانک در کمک به تامین امنیت غذایی کشور، گفت: ۳۰ همت از وجوه گندم کشاورزان توسط بانک کشاورزی تامین شد.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، محسن صفدری در آیین تکریم و معارفه مدیر امور شعب بانک کشاورزی مازندران، بر نقش تاثیرگذار بانک کشاورزی بر تولید و اشتغال به‌ ویژه در بخش کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: اهمیت کشاورزی و تلاش زحمت‌کشان آن باعث شده کارکنان بانک کشاورزی شبانه‌ روز و مردانه در کنار تولیدکنندگان بایستند و اجازه ندهند خللی در ارائه خدمات‌شان حتی در روزهای تعطیل ایجاد شود.

وی با اشاره به پرداخت ۴۵ همتی تامین وجوه گندم در سال جاری، خاطرنشان کرد: ۳۰ همت از این رقم از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده است که این امر بیانگر ایفای نقش کلان و ماموریتی بانک کشاورزی است.

این مسئول نظام بانکی با بیان اینکه معمولاً ماموریت‌هایی چون تامین وجوه گندم جزو تسهیلات استانی لحاظ نمی‌شود، گفت: امروز نقش بانک کشاورزی در کشت قراردادی و تامین مالی زنجیره تولید، بیش از پیش مطرح است.

صفدری، استان مازندران را قطب کشاورزی کشور و سرشار از زنجیره‌های تولید دانست و اظهار داشت: این استان بزرگترین سهم کشاورزی را در کشور دارد؛ در عین حال سهم بانک کشاورزی استان تنها ۸ درصد از بازار سپرده‌هاست، در حالی که انتظار می‌رود بخش عمده‌ای از سپرده‌ها مربوط به بانک کشاورزی باشد.

وی ایجاد و تمرکز منابع در بانک کشاورزی را برای موفقیت در حمایت از بخش کشاورزی ضروری دانست و افزود: تنها راه رفع کمبودها و رشد تولیدات مواد غذایی، جذب منابع جدید است و این موضوع در مازندران نیازمند پشتیبانی و همدلی دستگاه‌های مرتبط اجرایی برای وصول مطالبات بانک کشاورزی و کاهش ریسک اعتباری ۱۳ درصدی این بانک در مازندران است.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به سهم ۱۱ درصدی کشاورزی مازندران در اقتصاد کشاورزی کشور گفت: سهم سپرده ای این استان، کمتر از انتظار و بازگشت سرمایه به چرخه برای پرداخت تسهیلات نیازمند بازنگری است.

وی تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری صاحبان سپرده در برابر ۸۰ هزار نفر دریافت‌کنندگان تسهیلات بانک کشاورزی مازندران را سرمایه‌ای بالقوه عنوان کرد و گفت: این آمار حاکی از درک صحیح جایگاه بانک کشاورزی در بین شهروندان مازندرانی است.

صفدری مشتریان و نیروی انسانی را دو سرمایه بزرگ این بانک برشمرد و اذعان داشت: می‌توان با مدیریت و رفتار صحیح و ادامه روند نهضت مذاکره هوشمند می توان بر سرمایه‌های این بانک افزود.

وی عمده مشکلات بانک کشاورزی مازندران را رسوب مطالبات تسهیلات تکلیفی عنوان کرد و گفت: مشتریان وقتی خودشان را صاحب بانک بدانند و ارتباط موثر برقرار شود، شاهد کاهش مشکلات و تسهیل روند دستیابی به اهداف خواهیم بود.

علی رضا جانباز، مدیر جدید شعب بانک کشاورزی استان مازندران نیز در مراسم معارفه اش در این مسئولیت،  قبول مسئولیت در یکی از بزرگ‌ترین نهادهای تأمین مالی بخش کشاورزی کشور را مسئولیتی خطیر و در عین حال افتخارآمیز توصیف کرد.

وی با تاکید بر لزوم همراهی، همکاری و همدلی تمامی اعضای خانواده بانک کشاورزی، اظهار داشت: رسیدن به موفقیت تنها با مشارکت جمعی میسر خواهد بود و ما در مازندران قدردان زحمات ارزشمند مدیران پیشین هستیم و بی‌تردید مسیر موفقیت گذشته را با عزمی راسخ ادامه خواهیم داد.

جانباز ضمن قدردانی از اعتماد مدیران عالی بانک کشاورزی، از حمایت‌های دکتر یونسی، استاندار مازندران نیز تقدیر کرد و افزود: رویکرد دقیق و دغدغه‌مند استاندار مازندران در تأمین منابع و پیگیری وصول مطالبات شبکه بانکی، نقش موثری در ثبات اقتصادی استان ایفا کرده است و برای بنده افتخار بزرگی است که این مسئولیت خطیر را پذیرفته‌ام.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران با اشاره به برنامه‌های این بانک در حوزه تولید و اشتغال کشاورزی تصریح کرد: با اجرای طرح‌های هدفمند، تحولات گسترده‌ای در اقتصاد کشاورزی استان رقم خواهد خورد و پیگیری اصولی مطالبات معوق و مشکوک‌الوصول، در صدر اولویت‌های کاری ما قرار دارد.

وی از جذب ۹۷ درصدی منابع تسهیلات بند «الف» تبصره ۱۸ خبر داد و اظهار امیدواری کرد که بخش باقی‌مانده نیز به زودی جذب شود. با تأمین منابع مالی کافی، انتظارات مشتریان و مسئولان استان را پاسخگو خواهیم بود.

وی در پایان، با اشاره به ظرفیت شبکه ۸۲ شعبه و بیش از ۶۰۰ نیروی انسانی بانک کشاورزی در استان مازندران، تأکید کرد: از گلوگاه تا رامسر، تلاش خواهیم کرد تا رضایت حداکثری مشتریان و مسئولان بانک را جلب کنیم و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

هوشنگ حیدر نژادیان، مدیر سابق بانک کشاورزی استان مازندران، در سخنانی با اشاره به پایان دوره مسئولیت خود، کارنامه دو و نیم ساله فعالیت در استان مازندران را حاصل تلاش و همدلی مجموعه کارکنان عنوان کرد و ارزیابی عملکرد این دوره را به مشتریان و کارکنان واگذار کرد.

وی با تأکید بر جایگاه راهبردی بخش کشاورزی در اقتصاد کشور و نقش کلیدی بانک کشاورزی در پشتیبانی از این حوزه، اظهار داشت: اهمیت کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و بانک کشاورزی به عنوان نهاد تخصصی، همواره پشتیبان توسعه این بخش بوده است.

حیدرنژادیان افزود: موفقیت‌های حاصل‌شده در این مدت، نتیجه کار تیمی منسجم، همدلی در سطوح مختلف از شعب تا ستاد و تعهد جمعی به ارائه خدمات مطلوب بوده است. تلاش کردیم خدمات بانکی را در شأن کشاورزان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان ارائه دهیم.

وی با اشاره به رویکرد انسانی و مشتری‌مدارانه مجموعه بانک، گفت: اصل اقدام و تواضع در برابر مشتریان از اصول جدی ما در دوره مدیریت بود و همواره کوشیدیم احترام و کرامت ارباب رجوع را در اولویت قرار دهیم.

مدیر سابق بانک کشاورزی مازندران در پایان برای مجموعه بانک در ادامه مسیر آرزوی توفیق کرد و ابراز امیدواری نمود که این نهاد بزرگ تخصصی، همچنان در مسیر رشد و توسعه کشاورزی کشور نقش‌آفرین باشد.

46

کد خبر 2093655

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین