مراسم بزرگداشت جلال ذوالفنون با عنوان «آتش در نیستان» روز یکشنبه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین،در این مراسم جمعی از اهالی هنر و موسیقی چون داریوش پیرنیاکان، داود گنجه‌ای، محمد سریر رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی،سید محمد میرزمانی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد،حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی، هوشنگ کامکار، علی‌اکبر شکارچی، فریدون شهبازیان و فرهاد توحیدی حضور داشتند.

 
سهیل محمودی و فرهاد توحیدی
 
در ابتدای این مراسم گلنوش ذوالفنون دختر استاد ذوالفنون با قدردانی از کسانی که در این مراسم حضور داشتند و حمایت کردند تا این برنامه برگزار شود، نامه‌ای درفراق چهلمین روز در گذشت این استاد برای حاضران خواند.
 
گلنوش ذوالفنون دختر زنده‌یاد جلال ذوالفنون
 
در بخشی از این نامه آمده است: «بابا جلال این چهل روز بدون تو برایم چهل سال گذشت، اما نوای سازت در تمام این روزها مرحم دل غم دیده‌ام بود. هرچند دلم می‌خواهد، عشق خالصت را بار دیگر تجربه کنم، اما می‌دانم صدای ساز تو جاودانه است و تو خود جاودانه شدی و به ستاره بداهه نوازی بدل گشتی.»
 
پسر و همسر استاد ذوالفنون
 
همچنین گلنوش ،‌گلپر و سهیل ذوالفنون، فرزندان استاد سه تار ایران، لوح تقدیری را برای قدردانی از زحمات مادرشان، مشروطه زنگنه به او تقدیم کردند.
 
محمد سریر و کامکار در مراسم بزرگداشت جلال ذوالفنون
 
جلال ذوالفنون یادگیری موسیقی را در 10 سالگی شروع کرد. برای ادامه تحصیل به هنرستان موسیقی ملی رفت و در آنجا با سازهای دیگر چون تار و ویلن آشنا شد. ویولن را نزد برادرش محمود ذوالفنون آموخت. در هنرستان از رهنمودهای موسی معروفی در زمینه تکنیک سه‌تار برخوردار شد و  هم‌زمان با تأسیس رشته موسیقی در دانشکده هنرهای زیبا، به آنجا راه یافت.
 
 
همسر استاد ذوالفنون و مهدیه الهی قمشه‌ای

ذوالفنون از روش‌های اساتیدی چون ابوالحسن صبا، ارسلان درگاهی و همچنین راهنمایی‌های احمد عبادی بهره یافت. وی آثاری در زمینه موسیقی ایرانی از خود به جای گذاشته که از بین آن‌ها می‌توان آلبوم‌های «گل صد برگ» و « آتش در نیستان» با صدای شهرام ناظری اشاره کرد.
 
زنده‌یاد جلال ذوالفنون یکشنبه 28 اسفند 1390 در بیمارستان البرز کرج درگذشت.
 

58246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Behrooz IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    13 0
    واقعا بدترین خبری بود که آخرای سال قبل به من دادن. روحش شاد
  • قلي ملکي AU ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    15 0
    يادش گرامي باد