روزنامه خراسان نوشت:

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی ضمن هشدار به فروشندگان کارت های حساب بانکی، گفت: اگر جرمی با استفاده از این کارت ها انجام شود، فروشنده کارت هم مجرم محسوب می شود.سرهنگ سیدمحسن عرفانی افزود: به تازگی کلاهبرداری از طریق کارت های عابربانک گسترش یافته است به گونه ای که برخی کلاهبرداران با شگرد خرید تلفنی کالا، کالایی را سفارش می دهند و آن گاه به بهانه واریز پول از طریق کارت بانکی، فروشنده را پای دستگاه های خودپرداز می کشانند و از فروشنده می خواهند تا با منوی انگلیسی عابربانک کار کند. از آن جا که بسیاری از فروشندگان با زبان انگلیسی آشنا نیستند کلاهبرداران اعداد و رقمی را به فروشنده می گویند تا آن را در دستگاه وارد کند و به این ترتیب مبالغی را از حساب فروشندگان سرقت می کنند.

وی به یک مورد کلاهبرداری با همین شگرد اشاره کرد و گفت: کلاهبرداری خارج از استان به یکی از فروشگاه های لوازم صوتی و تصویری در مشهد سفارش خرید چند عدد ال سی دی را داده و گفته بود تلویزیون های خریداری شده را به آدرسی که وی داده، ارسال کنند. فرد کلاهبردار قبل از تحویل تلویزیون ها فروشنده را به پای دستگاه عابربانک کشاند و مبلغ 3 میلیون تومان از حساب او برداشت کرد.وقتی فروشنده پس از بررسی حساب بانکی خود دریافت که مبالغی از حساب او برداشت شده است، به آدرسی که قرار بود ال سی دی ها به آن جا فرستاده شود، رفت اما در کمال تعجب دریافت که کسی از آدرس موردنظر سفارش ال سی دی نداده است.

سرهنگ عرفانی افزود: در برخی پرونده هایی که از طریق کارت های بانکی کلاهبرداری انجام شده، مشخص شده است که مالک کارت فرد کلاهبردار نبوده است، بلکه وی یک کارت بانکی را از فردی که دارای چند کارت بانکی بوده، خریداری کرده است و با آن کلاهبرداری می کرده است.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد که دو یا چند کارت عابربانک دارند بدون توجه به پیامدهای حقوقی و قانونی فروش کارت بانکی یکی از کارت های خود را به فرد دیگری که هیچ شناختی هم ممکن است از او نداشته باشند، می فروشند. پلیس در پی گیری پرونده های سرقت و کلاهبرداری به چنین مواردی برخورد و مالک عابربانک را دستگیر کرده است اما مشخص شده که وی کارت بانکی خود را به فرد دیگری فروخته که این فرد با آن کارت از مردم کلاهبرداری کرده است. در این قبیل پرونده ها مالک کارت بانکی نیز به علت این که کارت خود را فروخته و یا در اختیار کسی دیگر قرار داده، مجرم است.

سرهنگ عرفانی گفت: بانک ها باید تدابیری را بیندیشند تا هم از خرید و فروش کارت های بانکی جلوگیری شود و هم برخی ها به راحتی نتوانند چند کارت بانکی بگیرند.وی گفت: مجرمان و کلاهبرداران برای این که ردی از خود بر جای نگذارند و یا در دام پلیس گرفتار نشوند، مبادرت به خرید کارت بانکی دیگران می کنند.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    7 0
    فروش کارت عابر بانک ؟؟ عجب آدمای ساده لوحی پیدا میشن به خدا
  • ب IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    4 1
    یک ادم چقدر باید نادان باشد که نداد نمیشود از طریق کارت خودش با استفاده از عابر بانک نمیشه کسی دیگه به حسابش پول بریزه بلکه باید کارت واریز کننده موجودباشه !!!!این را یک کودک دبستانی هم احتمال زیاد میدونه عجب سادلوحانی پیدا میشوند تو رو خدا !!!در ضمن پلیس فتا جان احتیاج به خرید کارت کسی نیست اینقدر راحت با یک فتوکپی خالی میشه یک عابر بانک گرفت که نگو میگی نه بیا بانکهای دولتی شهرمانتا بهت نشون بدم بارها دیدم طرف با دادن فتوکپی و نداشتن اصل ان کارت گرفته !!!!!!!مقصر اکثرا بانکها هستند و خیلی مواقع رعایت نکردن ادمهای عادی اکثرا کم سواد نسبت به تجارت الکترونیک
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    7 0
    سایپا (و شاید دیگران) کارت گارانتی که «کارت بانکی» هم است، صادر میکنند و معمولاً این کارتهای «بنام» هگنام فروش دست به دست میشود. چند روز پیش من (که فروشنده بودم) مقاومت کردم، ولی مسئول نمایشگاه و خریدار تاکید کردند که باید تحویل دهم. حتی خریدار کارت دیگری در جیب داشت که به نام شخص سومی بود. لذا با وجود آنکه میدانستم نباید تحویل دهم و خریدار باید برود کارت گارانتی بنام خودش بگیرد، در فضای یک به چند! مغلوبه شدم و بعد از دریافت نقدی خسارت دیرکردی که قرار بود در کارت ریخه شود، کارت را تحویل دادم. درست است این مورد ثبتی است و قابل پیگیری، با اینحال: 1- آیا در اینصورت هم در صورت سوء استفاده، من مسئول هستم؟ 2- پلیس فتا شرکتهای خودرو سازی را مجبور کند که کارت گارانتی را از کارت بانکی تفکیک کنند.