فارس نوشت:

رئیس‌جمهوری روسیه ساختار و ترکیب جدید دولت روسیه که از سوی نخست وزیر این کشور پیشنهاد شده بود را مورد تایید قرار داد و برای کابینه جدید وزراء آرزوی موفقیت کرد.
به نقل از روزنامه «وزگلاد»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه ساختار و ترکیب دولت جدید این کشور را امضاء و مورد تایید قرار داد.

پوتین روز گذشته در ملاقات با "دمیتری میدویدیف" نخست وزیر روسیه گفت: من با تک تک نامزدهای شما برای پست‌های کابینه وزراء دیدار و گفت‌وگو کرده و حکم همه آنها را امضاء کردم و می‌خواهم برای شما در سرپرستی این گروه آرزوی موفقیت دارم.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: در حال حاضر ما ترکیب جدیدی را جمع کرده و انتصاباتی را اعلام نموده‌ایم.

نخست وزیر روسیه نیز اعلام کرد: حدود سه چهارم ترکیب دولت تقریبا جدید شده است. این افراد جدید یا همین اواخر در دولت حضور یافته و یا نخستین بار است که در دولت مشغول به کار شده‌اند.

میدویدیف با تشکر از پوتین به خاطر موافقت با تمامی نامزدهای مورد نظر او برای پست‌های کابینه وزراء گفت: توجه خاص رئیس‌جمهوری برای اعضای آینده دولت اهمیت بسیار زیادی دارد.

بر اساس اطلاعات کاخ کرملین، "رشید نورقلی اف" از سمت وزارت کشور روسیه کنار گذاشته شده و "ولادیمیر کالاکولتسیف" رئیس سابق پلیس پایتخت جایگزین وی شده است.

ریاست وزارت دفاع روسیه همچنان برعهده "آناتولی سردیوکوف" خواهد بود. "سرگئی لاوروف" نیز در سمت وزارت امور خارجه روسیه باقی خواهد ماند. "آناتولی سیلوانوف" هم همچنان سرپرستی وزارت دارایی کشور را عهده دار خواهد بود. "الکساندر کاناوالوف" هم سمت وزارت دادگستری روسیه را حفظ کرده است.

دولت جدید روسیه همچون گذشته دارای 7 معاون نخست وزیر است، ولی معاونین اول نخست وزیر از 3 نفر به یک فرد کاهش یافته است و این "ایگور شووالوف" است که همچون قبل سمت معاون اول نخست وزیر روسیه را برعهده خواهد داشت.

لازم به یادآوری است که سه شنبه گذشته نخست وزیر روسیه طبق قانون اساسی این کشور و بعد از گذشت یک هفته از انتصاب به مقام خود پیشنهادات خود در خصوص ترکیب دولت آینده فدراسیون روسیه را به رئیس‌جمهوری این کشور تقدیم کرد.

البه پوتین عجله‌ای در تایید ترکیب کابینه وزراء ننموده و ترجیح داد تا شخصا با نامزدهای پست‌های مختلف کابینه وزراء دیدار کند و بعد از بازگشت میدویدیف از نشست سران گروه 8 در کمپ دیوید آمریکا در تاریخ 19-18 ماه مه، ترکیب دولت آینده روسیه را مورد تایید قرار دهد.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =