فارس نوشت:

تحقیقات جدید نشان داد سوزش های مزمن سر معده می توانند خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهند.
نتایج این تحقیقات جدید حاکی است: التهاب ایجاد شده ناشی از سوزش مزمن سر معده در جدار بافت مری می تواند خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهند.

بر پایه این گزارش، این شرایط - که از نظر پزشکی به بیماری رفلکس گاستروازوفاژیل (GERD) معروف است- زمانی اتفاق می افتد که یک ماهیچه در انتهای مری به درستی منقبض نشود و باعث می شود که محتویات معده به مری بازگردد و موجب سوزش آن شود.

احساس برگشت غذا از معده به مری بیماری رفلکس گاستروازوفاژیل (GERD) می تواند منجر به تغییراتی در جدار بافت مری شود. به این وضعیت مری بارت می گویند که اغلب بیانگر سرطان مری است.

محققان در این تحقیقات تقریبا 34000 بیمار رفلکس گاستروازوفاژیل (GERD) را در دانمارک مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند 77 درصد از آنان به التهاب جدار مری یا همان وضعیتی که به آن بیماری رفلکس ساینده می گویند، مبتلا هستند.

تیم محققان گفتند که درصد ابتلا به سرطان مری در بین بیماران رفلکس گاستروازوفاژیل (GERD) بسیار بیشتر از کل جمعیت است.

دکتر روناریکسون، نویسنده برجسته و عضو دانشگاه پزشکی آرهوس در دانمارک گفت: تحقیق ما نشان می دهد که آسیب به جدار مری در تبدیل یاخته های طبیعی به سمت سرطان حائز اهمیت است و مری بارت احتمالا مرحله میانی است.

وقوع سرطان مری در آمریکا و اروپا در سه دهه گذشته به طور چشم گیری افزایش یافته است.

به طور سالانه، حدود 10000 مورد ابتلا به سرطان مری در آمریکا تشخیص داده شده می شود.

برپایه این گزارش، هر چند این تحقیقات ارتباطی بین التهاب ایجاد شده توسط بیماری رفلکس گاستروازوفاژیل (GERD) و سیر صعودی سرطان مری را تشخیص داده است اما نمی تواند یک رابطه علت و معلولی بین آنها به اثبات برساند.
 

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =