ایسنا نوشت:

مدیرکل دفتر عمران و توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در حال حاضر 25 هزار و 570 دهیاری در روستاهای کشور وجود دارد و تا پایان برنامه پنجم توسعه نیز تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از خدمات این نهاد بهره مند خواهند شد.

مجید عبدالهی افزود: در حال حاضر 85 درصد جمعیت روستایی کشور از خدماتی که از سوی دهیاری‌ها ارائه می‌شود بهره‌مند می‌شوند و این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه افزایش 15 درصدی خواهد داشت.

وی با اشاره به تدوین قانون جامع دهیاری‌ها بیان کرد: قانون جامع دهیاریهای به منظور ساماندهی و قانونمند نمودن فعالیتهای دهیاری‌ها در حوزه های مختلف عمرانی روستاها، تسهیل زندگی در روستاها و تثبیت جمعیت روستایی در 54 بند در وزارت کشور تدوین و در آینده نزدیک به دولت ارائه می‌شود تا برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وی اجرای طرح مدیریت پسماند در روستاها را از دیگر خدمات نوینی برشمرد که با هدف ارتقای سطح بهداشت و سلامت روستاییان صورت می‌گیرد و افزود: 6 هزار روستا در سطح کشور در حال حاضر تحت پوشش خدمات سازمان یافته مدیریت پسماند قرار دارند و سالانه بطور متوسط 1500 روستا به این رقم اضافه می‌شود.

عبداللهی با بیان اینکه در حال حاضر 120 میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات و ماشین‌آلات لازم در روستاها هزینه شده است، تصریح کرد:بخشی از خدمات صورت گرفته در روستاها برای اولین بار و با یک نظام برنامه‌ریزی در کشور انجام می‌شود.

301234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =