مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامی پس از طی مراحل اداری در اداره حقوقی ارشاد ثبت شده و از این پس واجد حقوق معنوی و مادی و حمایت قانونی است.

به گزارش خبرآنلاین، پس از پیگیری‌های فراوان و با توجه به شرایط فراهم شده به واسطه تصویب بخش عمده‌ای از لایحه حمایت از حقوق مالکیت فکری و معنوی مصنفین و مولفین و هنرمندان، مشخص شدن لزوم حمایت از حقوق مادی و معنوی آثار ادبی، هنری، موسیقیایی و سینمایی آفرینندگان ایرانی و سیر به ثبت رساندن طرح جامع مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامی انجام و خبر آن نیز در روزنامه رسمی منتشر شد.

این طرح با شماره 1287 جلد یک ثبت آثار ادبی و هنری در تاریخ 12/10/1390 به ثبت رسیده و خبر آن در روزنامه رسمی مورخ 31/1/1391 شماره 19551 منتشر شده است.

این مسابقات چهارگانه با موضوعات سفره‌های هفت سین، سفره‌های یلدا، سفره‌های افطاری و سفره‌های حسینی از سال 1387 توسط سایت لقمه به طور منظم در چهار سال پیاپی در بخش خصوصی و با حمایت نهادهایی چون معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شده است.

هدف ثبت این طرح و مسابقات، تقویت زمینه همفکری و مشارکت همگان دربرگزاری مسابقاتی با کیفیت و سطحی بالا و جلوگیری از انجام امور موازی در خصوص فعالیتی که در بخش خصوصی و با هدف تاکید بر هویت و فرهنگ اسلامی و ملی ایران زمین شکل گرفته، عنوان شده است.

دبیرخانه این مسابقات از عموم علاقه‌مندان، موسسات، شرکت‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های خصوصی و دولتی تقاضا کرده در صورت تمایل پیشنهادات خود را برای هر نوع همکاری و برگزاری هر چه با‌شکوه‌تر این مسابقات و نمایشگاه‌ها که با برگزاری مسابقات سفره‌های افطاری در چند بخش متنوع وارد پنجمین دوره خود خواهد شد، با دبیرخانه دائمی مربوطه تماس حاصل کنند.
 

5758

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فواد IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    0 0
    واقعا زیبا هستن به به