ترجمه‌های سیمین دانشور از داستان‌های کوتاه آنتوان چخوف در قالب مجموعه داستان «دشمنان» منتشر شد.<BR> <BR>

مهر گزارش داد: مجموعه داستان «دشمنان» شامل 13 داستان کوتاه از آنتوان چخوف با ترجمه سیمین دانشور از سوی موسسه انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

 

این مجموعه داستان که پیش از این برای نخستین بار در سال 1341 منتشر شده بود، ترجمه‌ای از متن انگلیسی این داستان‌ها به شمار می‌رود. پنج داستان از این مجموعه با عنوان تیفوس و با ترجمه وی در سال 1329و هشت داستان دیگر نیز با عنوان «بهترین داستان‌های چخوف» در سال 1330 منتشر شده و این کتاب تمامی آنها را در قالب این کتاب به صورت واحد گردآوری کرده است.

از مجموعه داستان‌های موجود در این کتاب آثاری چون جیرجیرک، دشمنان، فراری، رویاها، یک اتفاق ناچیز، ساز روچیلد، بوسه، راهب سیاه پوش و وانکا از کتاب داستان‌های چخوف به کوشش رابرت لیسنکوت که در نیویورک و از سوی نشریه رندوم پاوس منتشر شده است انتخاب شده‌اند و داستان‌هایی مانند تیفوس، گوسیف، خانم و سگ ملوسش و هاملت مسکوی نیز از کتاب نمایشنامه‌های و داستان‌های چخوف چاپ لندن انتخاب و ترجمه شده است.

 

در بخشی از مقدمه این مجموعه داستان عنوان شده است که چخوف در داستان‌هایش بیشتر به کسانی توجه دارد که به قول خودش آدم‌هایی بسیار عادی هستند و از طریق آنهاست که او به ناگوارترین مسائل زندگی دسترسی پیدا می‌کند؛ مسائلی که نه تنها ذهن او بلکه ذهن موجودات زاده تخیل شاعرانه او را نیز به خود مشغول می‌کنند. آنچه در آثار او بیشتر دیده می‌شود ناچیز شمردن زندگی روزمره است و این احساس در واقع مضمون اساسی داستان‌های چخوف به شمار می‌رود.

 

مجموعه داستان «دشمنان» با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 4000 تمان از سوی موسسه انتشارات امیرکبیر روانه بازار کتاب شده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این مجموعه  کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =