فارس نوشت:

 نماینده مردم تهران در مجلس به اختلاف سلیقه‌های متنوع در درون اصولگرایان اشاره کرد و گفت: البته مردم و اصولگراها نباید منتظر یک مجلس تک‌صدایی باشند.
 محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران در مجلس نهم ، به اولویت‌های مجلس نهم اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس نهم باید در حل و پیگیری مسائل داخلی کشور کارآمدی بیشتری از خود نشان دهد؛ همچنین اجرای دقیق، درست، جامع و کامل برنامه پنجم توسعه بسیاری از مشکلات مملکت را مثل تولید ملی، سطح عمومی قیمت ها و نرخ بیکاری حل و تعدیل کند.
 نماینده مردم تهران در مجلس بر همین اساس به فشارهای نظام مستکبر جهانی مثل تحریم‌ اشاره و تصریح کرد: این فشارها ادامه دارد اما تجربه نشان داده هیچگاه فشارهای آنها اثری نداشته و تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کرده‌ایم و یکی از وظایف اساسی مجلس نهم استفاده از این فرصت‌ها است.
وی در عین حال به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اشاره و اضافه کرد: کار دولت دهم باید به نرمی تمام و سالم روی زمین بنشیند و چتر‌هایش به موقع باز و در فرودگاه فرود آید و دولتی که همه نقاط مثبت دولت دهم را داشته باشد و از برخی اشتباه‌‌های دولت نهم و دهم به دور باشد روی کار آید؛ از این رو مجلس نقش بسیاری در این زمینه دارد.
 باهنر با بیان اینکه در پیام مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس نیز محور تعامل "قانون" عنوان شده بود، ادامه داد: قوانین کشور باید دقیق اجرا شود، مجلس نیز در نقش نظارت بر اجرای درست قوانین تلاش بیشتری خواهد کرد اما این نظارت ضرورتاً به معنی دعوا، اختلاف و تشنج نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس در عین حال توقع مجلس را از دولت این دانست که اقدام و همت بیشتری برای اجرای دقیق قوانین داشته باشد و گفت: اگر برخی قوانین مشکل دارد مجلس آمادگی شنیدن پیشنهادات اصلاحی دولت و عمل کردن به آن را دارد.
 
*در مجلس نباید تک‌صدایی باشد 
وی در ادامه قاطبه مجلس نهم را اصولگرا دانست و اظهار داشت: نمایندگان مجلس نهم از نظر کارشناسی، دارای تخصص بالایی هستند، همچنین سطح تحصیلات آنها نسبت به دوره گذشته بهتر است؛ کسانی که اکنون وارد مجلس شده‌اند سابقه کارهای اجرایی سنگین در حد وزارت، استانداری، سفارت و شرکت‌های بزرگ اقتصادی را دارند و خود این مجرب بودن در کارهای اجرایی می‌تواند مجلس توانمند و کارآمدتر را به وجود آورد. 
باهنر در پایان به اختلاف سلیقه‌های متنوع در درون اصولگرایان اشاره و خاطرنشان کرد: البته مردم و اصولگراها نباید منتظر یک مجلس یک‌صدایی باشند، در انتخابات هیئت‌رئیسه نیز شاهد این موضوع بودیم البته رقابت در خیرات تهدید نیست و می‌تواند در کارآمدتر کردن مجلس مؤثر باشد اما اگر رقابت تبدیل به خصومت شود، قابل مذمت است.
 
/27212
کد خبر 221613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =