دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین از طرح این تشکل سیاسی برای تشکیل یک حزب فراگیر خبر داد.

محمد‌رضا باهنر در نشست خبری جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به خبر‌آنلاین درباره اینکه پیش از این اعلام شده بود جامعه اسلامی مهندسین گسترش پیدا می‌کند ولی این عمر محقق نشد. آیا برنامه‌ای در این خصوص در دستور کار داریم، گفت: ما معتقد هستیم کشور حداقل به چند حزب شناسنامه‌دار در چارچوب قانون اساسی نیاز دارد و چه خوب است همه گرایش‌ها تلاش کنند یک حزب رسمی را سامان بدهند.
وی که می‌گفت حزب موتلفه اسلامی از جمله احزابی است که پوشش خوبی دارد، ادامه داد: ولی این حزب جامع و مانع نیست و همه اصولگرایان با آن همکاری تشکیلاتی ندارند.
وی با اشاره به مصوبه کنگره هشتم جامعه اسلامی مهندسین، ادامه داد: در آن مجمع به شورای مرکزی اجازه داده شد برای تشکیل یک حزب فراگیر تلاش کنند و خود ما هم معتقد به این مساله هستیم ولی این موضوع به داستان جریان فتنه 88 خورد و شما می‌دانید که کار ماندگار سیاسی یا راه‌اندازی یک روزنامه سیاسی براساس تجربه در فضا‌های تند و تیز سیاسی محقق نمی‌شود و اگر هم این اتفاق رخ دهد مورد هجمه قرار می‌گیرد ولی ما هنوز امیدواریم در صورتی که فضایی آماده شود برای تشکیل این حزب تلاش کنیم.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبر‌آنلاین درباره اینکه در این صورت دیگر شرط مهندس بودن در حزب شما وجود ندارد گفت: اگر قرار به تشکیل حزب فراگیر شود قاعدتاً مهندس بودن از شرایط عضویت حذف می‌شود.
دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا این تشکل سیاسی هم همانند حزب موتلفه قصد حضور مستقل در انتخابات را دارد، اظهار داشت: فعالیت‌های سیاسی و تجربه ما نشان داده است اصولگرایان در رفتار‌های سیاسی خود باید تلاش کنند تا به اتحاد و وحدت برسند البته بارها اعلام شده که این اتحاد وحدت فلسفی نیست اما ما در صحنه سیاسی تاکنون از وحدت ضرر نکرده‌ایم و در آینده هم ضرر نخواهیم کرد.
وی با اشاره به انتخابات مجلس نهم، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه برخی گرایش‌ها اصولگرا گلایه‌هایی داشتند اما نتیجه انتخابات تصاحب حدود 90 درصد کرسی‌های مجلس توسط اصولگرایان بود البته اختلاف نظر‌ها، اختلاف در زیر سطح اصولگرایی است و ما در گرایش‌های اصولگرایی تردیدی نداریم.
باهنر با بیان اینکه حرکت مستقل در انتخابات آینده را مفید نمی‌دانیم، تصریح کرد: البته معنا و مفهوم آن این نیست که همه باید با یک روش وارد عرصه شوند ولی یک وحدت حداکثری و قریب به اتفاقی باید در بین اصولگرایان به وجود بیاید.

مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسین، نهم تیر ماه

به گزارش خبرآنلاین، دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین از تشکیل مجمع عمومی تشکل سیاسی در نهم تیر ماه خبر داد.
محمد‌رضا باهنر در نشست خبری جامعه اسلامی مهندسین با اعلام برگزاری نشست عمومی این تشکل سیاسی در نهم تیر‌ماه، افزود: در 22 سال گذشته همه تلاش ما وحدت نسبی بین جامعه اصولگرایی بوده است و در طول این سال‌ها الحمد‌الله از خطر انحراف، فتنه و فساد در عمان مانده‌ایم و امید داریم با تبعیت از رهبری کما‌فی‌السابق در ارتقای سطح کمی و کیفی سطح نظام جمهوری اسلامی موثر باشیم.
باهنر در این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره دلیل کاندیداتوری مجدد حداد عادل در انتخابات هیأت‌رئیسه دائم مجلس، گفت: اینکه چرا ایشان کاندیدا شدند را باید از خودشان سئوال کنید و من هم به ذهنم می‌رسید که اگر ایشان کاندیدا نمی‌شدند بهتر بود ولی شاید ایشان هم دلایلی برای این عمل داشتند.
چرا حدادعادل دوباره کاندید شد؟
وی با اشاره به رای نیاوردنش در سال سوم مجلس هشتم برای نایب‌رئیسی در فراکسیون اصولگرایان، گفت: در سال سوم مجلس بنده در فراکسیون رای نیاوردم و چهار روز مانده به انتخابات خیلی از دوستان اصرار کردند که کاندیدا شوم ولی من تلاش کردم به تصمیم تشکیلاتی متعهد باشم، شاید هم آقای حدادعادل به تصمیم تشکیلاتی احترام گذاشته‌اند و خواسته‌اند این همراهی را داشته باشند.
وی در پاسخ به اینکه فکر نمی‌کنید همراهی جمعیت ایثار‌گران موجب خدشه به شخصیت ایشان شد، گفت: در هر صورت کار سیاسی حزبی، بازی نیست. و بنده بارها اعلام کرده‌ام هنوز نظام جمهوری اسلامی نیازمند کار حزبی است و باید احزاب شناسنامه‌دار و پاسخگو داشته باشد و اتفاقاً اگر کار حزبی حساب شده باشد بسیاری از اشکالات و تصمیم تند و تیز در فضای سیاسی کشور تعدیل می‌شود.
رفتار حزبی را به عنوان بازی سیاسی قبول ندارم
وی با بیان اینکه رفتار حزبی را به عنوان بازی سیاسی قبول ندارم، گفت: من معتقد هستم ما باید دیر یا زود به رفتار حزبی تن دهیم و از آنجا که براساس قانون اساسی تمامی مسئولان توسط انتخاب می‌شوند جمهوری اسلامی نیازمند چند حزب قدرتمند است و اینکه فرض کنیم آدم‌های مهم نباید وارد حزب و کار سیاسی شوند حداقل به بنده بر می‌خورد.
دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسی در پاسخ به پرسش دیگری درباره فراکسیون جامع اصولگرایان، گفت: تحقیقاً همگی قبول داریم که اکثریت 90 درصدی مجلس در اختیار اصولگرایان ولی در دل همین اصولگرایی گرایش‌های متنوعی وجود دارد که اختلاف‌نظر‌هایی نیز با یکدیگر دارند و این یک فرصت است که گرایش‌های مختلف نظرات خود را بیان کنند و در مواردی که نیاز به نظرات جامع در میان اصولگرایان هست ما می‌توانیم با یکدیگر مذاکره کنیم.
وی که می‌گفت اصولگرایان در سیاست خارجی و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری تفاوتی با یکدیگر ندارند، گفت: قاطبه نمایندگان در این مسایل با یکدیگر اختلاف نظر ندارند و در مواردی که هم اختلاف هست شرط اصلی آن است که رعایت اخلاق بشود و ما به دنبال حذف یکدیگر نباشیم و پیشنهاد می‌کنم محور رقابت اصولگرایان کار‌امندی نظام جمهوری اسلامی باشد.
از رسانه‌ها تعجب می‌کنم که سعی در توسعه دادن افراد متهم دارند
دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به پرسش دیگری درباره نام بردن از وی در موضوع دادگاه بیمه، گفت: از رسانه‌ها تعجب می‌کنم که سعی در توسعه دادن افراد متهم دارند و این کار درستی نیست.
وی با بیان اینکه قوه‌قضائیه در دو پرونده اخیر فساد مالی خوب عمل کرده است، گفت: بنده هم به عنوان یک شهروند و نماینده مجلس اعلام می‌کنم از این فعالیت‌ها به صورت تمام قد حمایت می‌کنیم و اعلام می‌کنیم قوه‌قضائیه نباید هیچ خط قرمزی را برای خود قائل شود و هر کس در هر مقامی هست در قبال قوه‌قضائیه باید پاسخ‌گو باشند. وی در عین حال گفت: بردن اسامی جدیدی در این پرونده‌ها حاشیه زدن به کار قوه‌قضائیه هست و ممکن است در روند رسیدگی اشکالاتی ایجاد کند.
1+5 در این مذاکرات به دنبال وقت تلف کردن بوده است
باهنر در بخش دیگری از این نشست خبری در خصوص مذاکرات مسکو و تفاوت آن با مذاکرات پیشین ایران با 1+5، اظهار داشت: این مذاکرات آزمونی برای1+5 بود باید ببینیم چقدر بحث‌های حقوقی می‌کنیم.
وی که می‌گفت جمهور اسلامی از ابتدا دو حرف اصلی داشته است، گفت: جمهوری اسلامی از داشتن حق فناوری و غنی‌سازی صرف‌نظر نمی‌کند و ما در مذاکرات و در عمل این مساله را نشان می‌دهیم ضمن اینکه انحرافی در رفتارمان به وجود نمی‌آید و شاهد مثال این عمل فتوای مقام معظم رهبری در زمینه حرام بودن استفاده از صلاح‌های اتمی است.
وی افزود توقع ما از 1+5 این است که در چارچوب‌های حقوقی فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را به رسمیت بشناسند.
وی که می‌گفت 1+5 در این مذاکرات به دنبال وقت تلف کردن بوده است، اظهار داشت: با این همه ما باز هم در این مذاکرات شرکت کردیم و پیشنهاد‌های مشخص کارشناسی خود را به کشور‌های غربی ارائه کردیم و در آینده هم تصمیم مقتضی را خواهیم گرفت.
وی که گفت: همه گزینه‌های روی میز جمهوری اسلامی است، افزود: ما برای مقابله با حرکات غیر مقبول و فیزیکی آمادگی داریم ولی فکر می‌کنیم طرف مقابل آنقدر عاقل هست که منافع خود را رعایت کند ضمن اینکه گزینه‌هایی چون ادامه مذاکرات و قطع مذاکرات، ارتقاع مذاکرات و یا تنازل آن جزو گزینه‌های جمهوری اسلامی ایران است.
 

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    4 4
    باز خوبه يکي از تشکل هاي سياسي به فکر فراگير شدن و جدي شدن افتاد
  • بدون نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    17 0
    اي کاش سر و ساماني هم به احزاب اصلاح طلب مي دادند
    • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
      4 3
      خود اصلاح طلب ها نبايد کاري بکنند که اصولگراها بيان براشون کار کنند؟!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    14 0
    همه جناح ها بايد حزب داشته باشند
  • تقوي IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    10 0
    تقويت تحزيب پايان بي برنامه بودن دولت ها است
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    3 13
    ايران جاي حزب بازي نيست
  • ناهيد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    11 5
    همه اين کارها بازي است. حزب يعني مردم را سرکار گذاشتن
  • محمد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    11 1
    چرا اصلاح طلب ها حزب ندارند؟
    • حسين IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
      3 16
      چون توان حفظ خود را در قدرت ندارند
  • ماهان IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    2 1
    اصولگراها هرچه در قابل حزب بيشتر فعاليت کنند موثرتر نخواهند بود
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    2 8
    از تجربه اصلاح طلبها عبرت بگيريد
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    4 1
    خدايش اين حزب بازي ها به کجا رسيده
    • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
      5 1
      به فکر نان و آب مردم باشيد تو را به خدا
  • بدون نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    3 1
    به اين رسيدم که کشور حتما به حزب هاي قوي نياز مند است. خيلي از خبط هاي فعي ما نتيجه همين کار تشکيلاتي نکردن است
  • بدون نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    5 2
    حتما خزبتان فراگير مي شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    3 4
    دلتون خوشه. نياز مملکت الان حزبه؟ مشکلات مردم را حل کنيد. شما هم شديد عين اصلاح طلبا. داخل قدرت مرين روشنفکر ميشين
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    3 0
    حزب ابتداي تخصص گرايي است ابته اگر حزبها هم خانه آقازاده ها نشود!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    4 1
    حزب نتيجه اي جز انحلال ندارد. درس بگيريد!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    5 0
    اصولگرايي و تحزب؟ شما بايد به صورت فردي فعاليت سياسي کنيد در قالب هاي مدرن نمي گنجيد
  • مهناز نوحي IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    5 0
    اول بگوييد نسخه تان براي رفاه مردم چيست بعد فراگير شويد
  • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    11 1
    در حزب محدودتان چه کرديد که حالا ميخواهيد فراگير شويد؟ آقاي باهنر سياست را رها کنيد
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    5 0
    بازم نزدیک انتخابات شد ؟!!! امان از بازی های این سیاستمداران ، امان ...
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    3 0
    آفتابه لگن هفت دست ولی شام و ناهار هیچی مبادا رو ببین هر شب کاچی بهتر از هیجی ... آقا ما کلمه زننده ای ننوشتیم چرا سانسور میکنین ؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    11 0
    احزاب شناسنامه دار را تعطیل می کنید تا احزاب شناسنامه دار درست کنید؟ یعنی چی؟؟؟؟؟