در تحقیق صورت گرفته از سوی سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی اروپا در سطح جهانی استرالیا در همۀ شاخص ذکر شده در رتبۀ اول قرار دارد.

از سال 1961 سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی اروپا، با ارائۀ آمارهایی، وضعیت اقتصادی و روند پیشرفت و توسعه در کشورهای واقع در این حوزه را تشریح می کند. اما سوال اینجاست که آیا تولید ناخالص داخلی می تواند تنها شاخص ارزیابی سلامت و توسعه در یک کشور باشد؟ سازمان همکاری و توسعۀ اقتصادی اروپا در حدود 10 سال است که با بررسی و ارزیابی سایر شاخص های از جمله مسکن، امنیت و حتی محیط زیست وضعیت هریک از این کشورها را مورد بررسی قرار می دهد. اولین تحقیقات صورت گرفته در اکتبر 2011 با در نظرگرفتن 11 شاخص در 34 کشور مورد بررسی قرار گرفت.

 
ردیف
شاخص
کشورها(در سطح اروپا و جهان)
کدام کشورها در رتبۀ بعدی(در سطح اروپا و جهان) قرار دارند؟
کدام کشورها در وضعیت بدی در این شاخص قرار دارند؟
1
کشورهایی که وضعیت مسکن خوبی دارند
ایالات متحدۀ آمریکا در شاخص مربوط به مسکن در رتبۀ نخست قرار دارد. طبق تحقیق صورت گرفته از سوی موسسۀ "زندگی بهتر" آمریکایی ها برای هر نفر به طور متوسط 2 تا 3 اتاق دارند. در حالیکه این تعداد برای کانادایی ها کمتر است. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اروپا اعلام کرده است که مسکن در ایالات متحدۀ آمریکا در وضعیت مساعد و بهداشتی قرار دارد و 86% از آمریکایی ها از مسکن خود راضی هستند و خانوارها تنها 20% از درآمد خود را صرف آن می کنند.
فرانسه از نظر وضعیت مسکن در رتبۀ 11 در اروپا قرار دارد و 91 درصد از جمعیت این کشور از وضعیت مسکن خود راضی هستند و شهروندان نیز 21% حقوق خود را صرف مسکن می کنند.
ایالات متحدۀ آمریکا، کانادا، ایرلند، نروژ و بلژیک در رتبه های نخست تا پنجم شاخص برتر مسکن قرار دارند.
ترکیه، استونی، مجارستان، شیلی و لهستان
2
کشورهایی که مردم در آنها حقوق خوبی دارند
با حقوق 37708 دلار(29828 یورو) درآمد خالص سالانه برای خانوارها، ایالات متحدۀ آمریکا در رتبۀ اول بهترین درآمدها قرار دارد.
فرانسه به لحاظ سطح درآمد در رتبۀ دهم در اروپا قرار دارد. درآمد سالانه خانوارها به طور متوسط رقم 21990 یورو را نشان می دهد.
ایالات متحدۀ آمریکا، لوکوزامبورگ، سوئیس، بلژیک و کانادا رتبه های اول تا پنجم بالاترین درآمدها را دارند.
برزیل، شیلی، ترکیه، مکزیک، استونی
3
بهترین کشورها برای کارکردن
سوئیس در رتبۀ نخست کشورهایی قرار دارد که به راحتی می توان در آن کار یافت. نرخ اشتغال به میزان جمعیت رقم 79% را در این کشور نشان می دهد و نرخ بیکاری سالیان متمادی است که از 1،46% تجاوز نکرده است. سوئیس در این دو شاخص از برخی کشورها همچون ایسلند جلو زده است. سوئیس مشخصه های مهم دیگری نیز دارد و آن سهولت یافتن شغل برای جوانان است. از سویی ثبات کار در این کشور در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد و حتی از استانداردهای سازمان توسعه و همکاری اروپا نیز جلوتر است.
فرانسه در شاخص کار در میان 36 کشور در رتبۀ 19 قرار دارد. نرخ اشتغال در فرانسه رقم 64% را نشان می دهد و میزان بیکاران بیش از یکسال با رقم 3،74% این کشور را در لیست 10 کشور مهم مورد مطالعه قرار داده بود.
کشورهای سوئیس، هلند، نروژ، لوکوزامبورگ و ایسلند در این شاخص در رتبۀ اول تا پنجم قرار دارند.
 
 
ترکیه، استونی، اسلواکی، اسپانیا و شیلی
4
بهترین کشورها برای تحصیل
فنلاند بهترین سیستم آموزشی را در میان کشورهای اروپایی دارد. 82% از بزرگسالان در این کشور مدرک تحصیلات عالی دارند و این رقم برای افراد 25 تا 34 سال عدد 90% را نشان می دهد.
70% از فرانسویها دارای مدرک تحصیلاتی عالی هستند. در شاخص سیستم آموزشی فرانسه در میان 36 کشور رتبۀ 27 را دارد. فنلاند، ژاپن، سوئد، لهستان استونی رتبه های اول تا پنجم را به لحاظ بهترین سیستم آموزشی دارند. 
مکزیک، ترکیه، برزیل، شیلی و پرتغال
5
کشورهایی که بهترین محیط زیست را دارند
طبق آمار سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی اروپا، سوئد در این شاخص با کمترین میزان آلودگی آلاینده های هوا(تنها با 11 میکروگرم) در رتبۀ اول قرار دارد.
در این شاخص فرانسه در میان 36 کشوری که تحقیق بر روی آنها صورت گرفته در مقام هفتم قرار دارد. در این شاخص سوئد، انگلستان، ایسلند، آلمان و دانمارک در رتبه های اول تا پنجم قرار دارند.
شیلی، ترکیه، یونان، اسراییل و روسیه
6
کشورهایی که بهترین مدیریت و نظارت بر دستگاهها را دارند
استرالیا در این شاخص دارای بهترین نظارت مدنی است. مردم استرالیا به طور اکثریت به نهادهای دولتی و کارکرد آنها اطمینان دارند.
استرالیا، سوئد، ایالات متحدۀ آمریکا، نیوزیلند، دانمارک
اسراییل، روسیه، استونی، اسلواکی، سوئیس
7
کشورهایی که بهترین خدمات درمانی را دارند
سوئیس در این شاخص در رتبۀ نخست قرار دارد. طبق آمار سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی اروپا سوئیس دارای بهترین سیستم خدمات درمانی است و امید به زندگی در این کشور سن 82 تا 86 را نشان می دهد. اگر ایالات متحدۀ آمریکا کشوری است که بخش قابل توجهی از اقتصاد را به سلامت و بهداشت اختصاص می دهد، سوئیس بعد از فرانسه در مقام سوم قرار دارد. 79% از سوئیسی ها در سلامت خوبی به سر می برند.  
در میان 36 کشوری که تحقیق بر روی آنها صورت گرفته، فرانسه در رتبۀ نهم قرار دارد. فرانسه 11،8% از تولید ناخالص داخلی کشور را به سیستم درمانی در سال 2009 اختصاص داد.
سوئیس، نیوزیلند، استرالیا، کانادا و اسراییل مقام اول تا پنجم را در سطح جهانی در این شاخص دارند.
روسیه، مجارستان، استونی، کره جنوبی و ترکیه
8
کشورهایی که شاخص خوشبختی در آنها بالاست
ارزیابی شاخص خوشبختی امری دشوار است، اما سازمان همکاری و توسعۀ اقتصادی اروپا با درنظر گرفتن سطح رضایت مردم از زندگیشان این شاخص را مورد بررسی قرار داده است. در حوزۀ اروپا دانمارک در این شاخص در رتبۀ اول قرار دارد. شهروندان دانمارکی به میزان رضایت خود رقم 7 تا8 از 10 را می دهند.
فرانسه در میان 36 کشور در رتبۀ 15 قرار دارد. دانمارک، نروژ، سوئیس، هلند و اتریش در رتبه های اول تا پنجم اروپا قرار دارند.  
مجارستان، پرتغال، روسیه، ترکیه و یونان در سطح جهانی رتبه های اول تا پنجم را دارند. 
9
کشورهایی که شاخص تنظیم ساعات کار و تعادل میان زندگی خصوصی و کاری در آنها مناسب است
دانمارک در این شاخص در رتبۀ اول قرار دارد. دانمارکی ها در طول سال 1559 ساعت کار می کنند یعنی کمتر از سطحی که سازمان همکاریهای اقتصادی اروپا تعیین کرده است(1749 ساعت) به طور متوسط هر دانمارکی 68% از روز خود را به فعالیتهای شخصی و تفریح اختصاص می دهد.
فرانسه در این شاخص در میان 36 کشور در رتبۀ 23 را دارد. دانمارک، بلژیک، اسپانیا، نروژ و هلند در رتبه های اول تا پنجم قرار دارند.
مکزیک، ترکیه، ژاپن، اسراییل، کره جنوبی،
 در تحقیق صورت گرفته از سوی سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی اروپا در سطح جهانی، استرالیا در همۀ شاخص ذکر شده در رتبۀ اول قرار دارد.

 

لنترنت/ 23 ژوئن 2012
ترجمه: زهرا خدایی

 

26331
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 70
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    ایرا ن هم رتبه داره بیشترین امار اعدام وتصادف وغرق شدن هم درایران است ضمنا سرعت اینترنت هم اول هستیم
    • لی مین هو IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
      7 8
      کره جنوبی از لحاظ اینتر نت عالی ایران جزو اینرنت پر سرعت نیست
    • .. A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
      5 0
      از نظر سرعت اینترنت جز اخرین کشور هستیم اینو از کجا خوندید ک ایران جز کشوراییه ک اینترنتش پر سرعته حرفای خنددار نزنید لطفا
  • خودتان قضاوت کنید IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    دوست مت یک کارگر ساده ی ساختمانی است که به علت همجوار بودن با ترکیه در این کشور کار میکند تازه به علت مهاجر بودن بیمه و این چیزام نداره با این حال ماهی حدود 1500 ترک لیر یعنی تقریبا یک میلیون تومان حقوق میگیرد .یعنی سه برابر کارگر رسمی ایرانی که در ایران کار میکند. حالا شما خودتان قضاوت کنید با این این کشور ترکیه در شاخص های جهانی در رده ی ضعیف قرار دارد با وضعیت سوال من این است پس ما در چه رده ای هستیم؟
    • بدون نام NO ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      اولا که چرند نگو من که در اروپا هستم میبینم ترکیه ایها خودشون همه اینجا کارگری میکنند. اگه کشور خودشون خوب بود الان اونجا بودند. ثانیا من هم الان در کشور نروژ هستم یعنی مرفهترین کشور دنیا ماهی شش میلیون حقوق میگیرم که فقط سه و نیم میلیونش میره برا مالیات و آخر ماه هم با اجازه خونه و پول برق دیگه چیزی برا آدم نمیمونه. یعنی پول زیاد میگیری اما همش رو هم باید برگردونی دوباره
    • زرتشت IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      دوست عزيز بدون نام ساكن نروژ-برگرد به كشور خودت و از زندگي لذت ببر،انقد اونجا عذاب نكش.
    • ای بابا IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      در جواب بدون نام میگم که اگه ناراضی هستی خب برگرد همینجا.روزی 8 ساعت کار کن ماهی 300هزار تومن بگیر
    • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      اقای مقیم نروژ گلوتو پاره نکن ما عادتمونه با در نطر نگرفتن موقعیتمون کشورمون رو بدبخت جلوه بدیم ازهر نظر!
    • نازنین IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      اگر اینقدر زندگی در نروژ فشار آورده بهت برگرد ایران زندگی کن و لذت ببر. در ضمن مهم رفاه و آسایش آدم است . خب پول باید به سیستم برگرده . اونجا مثل ایران نیست همه حرص دارن و پولدارها هی آپارتمان و زمین می خرند و بقیه هم فقیرتر می شوند.
    • بدون نام GB ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      60 76
      این بین کشور های توسعه یافته هست.وگرنه خیلی کشور های بد تر از ایران و ترکیه هستند
    • بدون نام NO ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      من به هیج وجه نگفتم که ناراضی هستم فقط جواب اون مقایسه رو دادم. در ضمن من نمیتونم برگردم ایران چون پناهنده هستم. اما کشورم رو دوست دارم
    • بدون نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      اقای بدون نام از نروژ!!یک بار دیگه بگو چند میگیری؟!شش میلیون و نیم؟!مدرکت چیه؟شغلت چیه؟!!هیچ میدونی شش میلیون و نیم حتی به تومان هم در این مملکت حقوق یک نفر با مدرک دکترا نیست...نشستی اونجا شش میلیون و نیم(حالا به هر واحد پولی که باشه)پول میگیری از وضعیت حقوق و درامد تو این کشور هم کاملا تابلو بیخبری تو به قول خودت به عنوان یک پناهنده تو یک مملکت غریب(که هیچ تعهدی هم برای نگهداری از تو ندارند)حقوق میلیونی میگیری(اون هم مطمئنا نه به خاطر یک کار سطخ بالا یا با تحصیلات عالیه)اونوقت ما تو مملکت خودمون با منابع خدادادی بیشمار که مال خود ملته هشتمون گرو نهمونه تازه اقایون ماهی 44500 تومن مثل گدا از منابع خودمون بهمون میدن کلی هم منت میذارن
    • خادمخا IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      58 19
      عزیزم اگر با وی پی ان است پس منم الان گواتمالام خداییش شاخص ساده لوحی که ما اولیم اخه پسر خوب شخصی که نروژ است خبر انلاین می دونه مگه چیه ؟ برو یکی دیگه رو رنگ کن
    • بدون نام CA ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      46 10
      دعوا نکنید! به نظرم مثال کارگر ساختمانی مثال خوبی نیست چون احتمالا حقوق آنها بدون ثبت و به صورت نقدپرداخت میشود. ضمن اینکه معمولا کار گری ساختمان کار پر زحمت و خطرناکی است. ولی واقعیت اینه که در کشور های پیشرفته ( ترکیه رو نمیدونم) هر چی حقوق بیشتر بگیرید مالیات بیشتری میپردازید.البته بستگی به سقف میزان در آمد دارد.گاهی مالیاتها( برای حقوق های بالا) به نزدیک نصف حقوق هم میرسد. هموطنان داخل کشور دوست داشتند باور نکنند اما ما دعوایی نداریم با هم!
    • بدون نام CA ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      39 9
      چیزی که یادم رفت بگم که مثلا در کانادا در بعصی شهرها هزینه ها بالاست ولی نرخ تورم لجام گسیخته نیست و بعضی کسانی که حقوق پایین دارند مجبورند منابع مالی دیگری هم برای خود دست و پا کنند (کار دوم و غیره) ولی خوب حداقل میدانند که شش ماه و یکسال دیگه قیمت ها ( غیر از مسکن) چند برابر نمیشود. از آن گذشته سیستم دادن وام و کردیت به مردم کمک بزرگی برای پرداخت هزینه های زندگیشان است.
    • بدون نام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      38 45
      خداییش با یک میلیون تو ترکیه برابره با 80 تا 120 هزار تومان در ایران .با یه میلیون تو ترکیه یه اتاقم نمیشه اجاره کرد .مثال راحت تر بنزین تو ایران 700 تومنه تو ترکیه 4450 تومانه .حالا خودتون قضاوت کنید
    • بدون نام NO ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
      27 76
      بنده دکتری رشته نفت در گرایش مخزن رو دارم. یعنی پر در آمدترین شغل در نروژ.
    • بابک A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
      2 1
      لیر ترکیه هزار تومن نیست.1500 لیر نزدیک دو میلیون تومن میشه
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    ولی صدا و سیما مدام داره از بدبختی و بحران اقتصادی و بیکاری تو این کشورها میگه
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    208 7
    ايران كجاست؟ تعجب مي كنم ايران توي اين ليست شما نيست !!!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    صدا سيماي ما كه چيز ديگه اي رو نشون ميده ايران در تمام شاخص ها اول !!! آمريكا و اروپا آخر!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    158 7
    جای ما کجا ست در این رتبه بندی؟
  • سامان IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    119 8
    اطلاعات فوقالعاده اي بود ممنون اما يه نكته اينكه تركيه يه پاي ثابت همه عملكردهاي بد بود پس چرا ما را با اونا مقايسه مي كنند و اين كه هيچ كشوري از خاورميانه در اين ليست نيست بحث برانگيزه
    • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      96 9
      چون که مطالعه شون رو 34 کشور بوده و بیشترشون اروپایی بودن
  • yaser IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    59 7
    عالی بود
  • ناشناس IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    141 9
    این حرفا چیه؟شکسته نفسی نفرمایید.پس ایران تو این جدول تو کجا جای داره؟دولت که میگه هفدهمین اقتصاد دنیا هستیم.
    • بدون نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      64 6
      با درود به شما دوست گرامی. اینکه دولت میگه ما اقتصاد 17 دنیاییم تنها بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی صحبت میکنه. یعنی نمیاد سرانه رو اعلام کنه که چیزی در حدود 2 یا 3 هزار دلار هستش. بر اساس تولید ناخالص داخلی سرانه واقعی اقتصاد ایران رتبه بسیار بدی داره. هر چند همونطور که تو خبر بالا هم اومده تولید سرانه تنها ملاک نیست و فاکتورهای دیگه هم دخیلند که ایران باز حرفی برای گفتن در اونها هم ندراه.
  • mohsen US ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    129 7
    ترکیه تو 36کشور مورد تحقیق اخره نه تو جهان!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    اونوقت اینجا میگن آمریکا با احران مواجه شده!، یه بار دیگه مرور کنید: ایالات متحدۀ آمریکا در شاخص مربوط به مسکن در رتبۀ نخست قرار دارد. طبق تحقیق صورت گرفته از سوی موسسۀ "زندگی بهتر" آمریکایی ها برای هر نفر به طور متوسط 2 تا 3 اتاق دارند. در حالیکه این تعداد برای کانادایی ها کمتر است. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اروپا اعلام کرده است که مسکن در ایالات متحدۀ آمریکا در وضعیت مساعد و بهداشتی قرار دارد و 86% از آمریکایی ها از مسکن خود راضی هستند و خانوارها تنها 20% از درآمد خود را صرف آن می کنند
    • امین IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      66 10
      ادقیقا واسه چی چند نفر منفی دادن؟؟؟ تو آمار داده شده ی رسمی هم لجبازی می کنن؟
  • حمید IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    59 9
    دوستان 36 کشور توسعه یافته ایران تو این تحقیق جا نداریم
  • علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    خیلی بی انصافید اینهمه مسئولین ما زحمت میکشند آمار جور میکنند که ما هفدهم جهانیم بعد شما میگید ما کجائیم.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    57 9
    این آمار گیری احتمالا بین 20 کشوری انجام شده که حداقل های شاخض "زندگی" در اونجا وجود داره و احتمالا به همین علت است که ترکیه در همه موارد آخر است
  • عدم هماهنگی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    98 13
    ای بابا خبر آنلاین مثه اینکه یادش رفته در آمریکا همه در حال زجر کشیدن و غرق شدن در بحران های مالی و فساد اخلاقی و هشتاد بیست و اینجور ماجراها هستن، حواست کجاست؟
  • شهرام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    83 23
    ازامارطلاق تو کشور میشه همه چیزو فهمیددیگه نیاز به امارهای دیگه نیست .
  • بی نام SE ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    ایران خیلی هم خوبه. آقای رییس جمهور خیلی کار کرده برای ما. اینقدر نگین ایران چرا توی این لیست نیست.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      خوش به حال ترکیه اینقدر پیشرفت کرده که حالا با آمریکا و سوئیس و کشورهای قدرتمند دنیا مقایسه میشه. اونوقت ایران با اینهمه منابع طبیعی فقط در توهم مسئولینش دارای رتبه جهانیه!!!
    • با نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
      27 11
      آفرین بی نام باهات موافقم....
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      34 7
      به نظر من تو ایران مسولین سیاست پایینی دارن،از اون مهمتر این که تو ایران هر کی به فکر اینه که یه جورری، حتی کم،پول ملتو بالا بکشه،اینه که مارو عقب میندازه.هیچ کس دلسوز واقعی مردم نیست.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    49 9
    (اگه تعداد خانوار در ایران رو 20میلیون فرض کنیم و به هر خانوار یه خونه 1000متری(یک طبقه) بدهند تنها 1.2 درصد از خاک ایران به ساخت مسکن تعلق میگیرد) میخوام بگم اول ایران خیلی وسعت داره دوم حق هر ایرانی خیلی بیشتر از اینها هست حالا باز نیایید جواب بدهید که نصف ایران کویره و نمیشه زندگی کرد چون 1.2 درصد از این خاک رو میشه خونه ساخت. اگه با گوگل ارت برید روی سر ایالتهای آمریکا نگاه کنید میبینید خونه ها کاملا بزرگه وتقریبا بیشترشون یک طبقه است.به این شکله که یه ساختمون وسط یک باغچه هست. یعنی مثل ایران خونه ها با هم دیوار به دیوار نیست. اگه وسعت آمریکا 6 برابر ایران هست جمعیتش هم 4 برابر ایرانه
    • raghb IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      71 14
      توي خونه هاي هفتاد هشتاد متري ماهي حداقل صد هزار تومن پول برق ميديم ،1000 متري پيشكشت
  • حسن IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    27 7
    ایا شما میدونید در مدارس دولتی چگونه تدریس میشود
  • 1404سال A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    12 5
    آقایون پس چرا ایران تو لیست اید کشورا نیس؟
  • محمد IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    16 2
    ما در کجای این جهان قرار داریم
  • شایان A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    5 8
    غالی
  • نادر متفکر A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    30 7
    من یک کارمند دولت هستم یک میلیون و نیم حقوق می گیرم و سعی می کنم خودم بهره وری مناسب داشته باشم. ناراضی هم نیستم ولی فقط از آقای بی نام از نروژ این سوال رو دارم که شما نصف حقوقتان میره برای مالیات چند درصد از آنرا دولت بصورت خدمات و امکانات مختلف، امنیت و .... به شما برمی گرداند؟
  • بی نام US ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    37 28
    ایران بهترین کشور واسه زندگیه کافیست یه کم درآمد داشته باشی ...
    • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      12 12
      باری کلا.. کاملا باهات موافقم..........
  • علی A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    13 9
    ایران چرا توی لیست شما نیست
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    28 8
    آقای نروژی برمیگردی یا برت گردونم، ایران
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    31 4
    آقا نروژیه میخواد همدردی کنه. بیا ایران عزیزم ماست پالم دار با دود بهت میدیم خوب میشی
  • حواد A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    8 4
    بابا ول کنند
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    21 23
    روزی میشه که ایران توهمه ی عرصه ها اول بشه
  • بدون نام A1 ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    9 6
    آدم اونجا بهترین شغل داشته باشه ماهی سی هزار کرون درآمد داره شش میلیون که میشه باهاش دو تا خونه خرید.................................
  • یس A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    11 3
    لطفا یکی به من بگه ایران از نظر داشتن منابع طبیعی رتبه چندم رادارد.
  • مسی IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    12 5
    من نمیخوام درباره ی ایران بد بگم من خیلیم ایرانو دوست دارم ولی ایرانو بد مدیریت میکنن
  • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    5 19
    مسی چرت نگو ایرانم خیلی خوب مدیریت میشه.اصلا عالیه.خداییش حرف نداره
  • میلاد A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    7 5
    به نظر من این آمار غیر منطقیه
  • بی نام RO ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    13 1
    من یه دفاعی بکنم از کشور ترکیه اول از همه کشور نمونه اقتصادی و توریستی در سال 2012 شد . که آذربایجان با تقلید سیستم اقتصادی ازون ها در سال 2015 با ثبات ترین کشور دنیا شد حتی ارزش پولش همین الان از دلار بیشتره. ثانیا کویت کشوریه در خاور میانه هشتمین کشور مرفه دنیاست . اقایون بدون اطلاعات حرف نزنید. ارزش پول کویت از تمام پولهای جهان بیشتره. تقریبا 12000 تومان هر دینار. ثالثا قبول دارم مالیات بالاست در اروپا اما هزینه ی اضافی دیگه ای نداری میدونی با اون مالیات تامین میشیی اخرماه منتظر معجزه نمیشی تا پول بیاد. و مهمتر این که از نیازهای اصلی هر انسان که خوراک پوشاک و مسکن هست بهترینش در اختیارتونه با خودتون ارث نمیبرید اون دنیا که استفاده میکنید میزارید برای نسل بعد فرهنگ حرص و طمع ما اشتباهه
  • haniyeh A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    9 7
    واقعا زندگی در عذاب اوره نه امنیت داریم نه اقتصاد دیگه به چه چیز این کشور عقب افتاده افتخار کنیم اصلا همون بهتره که ایران را از روی نقشه های جهان بردارن
  • hasan EE ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    11 0
    وقتي كه رفتارهاي مردم كشورهاي کاملا پيشرفته و توسعه یافته را تحليل مي‌كنيم، متوجه مي‌شويم كه اكثريت آنها از اصول زير در زندگي خود پيروي مي‌كنند 1. اخلاق به عنوان اصل پايه 2. وحدت 3. مسئوليت پذيري 4. احترام به قانون و مقررات 5. احترام به حقوق شهروندان ديگر 6. عشق به كار 7. تحمل سختي‌ها به منظور سرمايه‌گذاري روي آينده 8. ميل به ارائه كارهاي برتر و فوق‌العاده 9. نظم‌پذيري اما در كشورهاي عقب مانده تنها عده قليلي از مردم از اين اصول پيروي مي‌كنند.
  • مهسا A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    4 6
    لازمه نکرده شما ها بگید کدوم کشور خوبه کدوم بد
  • پاريس پسند A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    5 9
    فقط فرانسهههههههههههههههههههه موافقي بزن لايكو
  • امیر IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    5 5
    دوروود به همه ایرانی ها ایمان دارم چند سال اینده ماهم مثل ترکیه واستونی تو این لیست قرار میگیریم ان شالله به امید موفقیت
  • any A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    1 13
    اینا همش حرفه فقط ایرااااااااااااااااااان
  • بی نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    1 0
    مسئولین ایران کجان؟ واقعا چطور میخوان خشم رو به افزایش ملت ایران به خصوص قشر جوان رو مهار کنن؟ این مملکت داره به کجا میره؟ دولت امید هم نتونست پاسخ امیدوار کننده ای به ملت بده.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    2 3
    سلام به عقیده من ایران کشوری اباد وسربلندپس جای حرف زدن الکی مملکتتونو بسازید تا روزی شما هم جهان اولی شوید
  • مهران RO ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    3 10
    ترکیه جای خوبیه ...به نظر من هر چی باشه بهتر از نروژ هستش راستش رو بگم الان ترکیه جای خوبی واسه کسب درآمد هستش حالا چند تا ترکیه ای رفتن نروژ و دارن کار میکن این که دلیل محکمی نیست که ترکیه جای بدیه چون که از ایران هم خیلی ها رفتن خارج
  • بی نام AF ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    0 0
    به نظرمن این معلومات برای من بسیارجالب ویدنی بود و امیدهم دارمکه دراینده ها نیز قلم شما برای مردم هچو معلومات جالب را بنویسد وبه امید ان روزی که کشور خود ما دراین بخش هم درلست قرار بګریند انشاالله . هارون هستم از پوهنتون کابل
  • بی نام A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    0 0
    دروغ گفتن خوبه جدا؟؟ البته خوب به روز نشده