به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان، رئیسجمهور، در نشست خبری مشترک پس از دیدار با شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای تأمین امنیت و توسعه پایدار تأکید کرد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به صلح و ثبات پایدار در منطقه اعتقاد راسخ دارد، گفت: «عمیقاً بر این باوریم که صلح، ثبات پایدار، توسعه و رفاه ملتها در منطقه راهبردی غرب آسیا و خلیج فارس تنها از طریق گفتوگوهای صریح و صادقانه، همکاریهای درونمنطقهای و تعاملات مبتنی بر احترام متقابل میان کشورهای منطقه قابل تأمین است.»
رئیسجمهور افزود: «بر این مبنا، دست دوستی برای ایجاد فهم مشترک و معماری جدید امنیتی در منطقه به سوی کشورهای اسلامی دراز میکنیم.»
پزشکیان همچنین تأکید کرد که ایران از هر ابتکار و همکاری سازندهای که به تقویت ثبات، امنیت و رفاه ملتهای منطقه منجر شود، استقبال میکند و معتقد است کشورهای منطقه باید نقش اصلی را در حل مسائل و چالشهای مشترک ایفا کنند.
۳۱۲۱۶







نظر شما