به گزارش خبرآنلاین،نماینده سقز در مجلس جزئیات قانون منطقه آزاد بانه و مریوان را تشریح و نسبت به برداشت های نادرست هشدار داد.
تسنیم در خبری نوشت: محسن بیگلری با تأکید بر حمایت خود از ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان، اظهار کرد: منطقه آزاد بانه و مریوان را برای توسعه استان کردستان بسیار مؤثر می دانم و همواره از آن حمایت کرده ام.
وی افزود: آرزو دارم منافع این منطقه به صورت عادلانه میان مردم توزیع شود و به ویژه همه مردم کردستان بتوانند از مزایای آن، از جمله استفاده از خودرو با پلاک منطقه آزاد، بهره مند شوند.
عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با اشاره به تبصره ۴ ماده واحده قانون ایجاد هفت منطقه آزاد جدید، گفت: لازم است مردم و ذی نفعان این قانون، متن آن را با دقت مطالعه کنند تا به دلیل برداشت های نادرست، متحمل ضرر و زیان مالی نشوند.
وی درباره مفاد این قانون توضیح داد: منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی بانه و مریوان به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی ایجاد شده و این دو شهرستان یک منطقه واحد را تشکیل می دهند.
بیگلری ادامه داد: هدف از ایجاد این منطقه، جذب سرمایه گذاری، توسعه تولید، افزایش صادرات، انتقال فناوری و ایجاد اشتغال است، اما اجرای کامل مزایای منطقه آزاد منوط به تعیین محدوده، استقرار گمرک و تصویب طرح جامع خواهد بود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، واردات کالا از خارج کشور برای عرضه به مسافران ممنوع است و معافیت کالای همراه مسافر تنها شامل کالاهای تولید شده در منطقه آزاد می شود.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با اشاره به موضوع خودروهای خارجی نیز تصریح کرد: واردات خودروهای خارجی صرفاً برای فعالان اقتصادی دارای مجوز در منطقه آزاد امکان پذیر است و تردد این خودروها نیز به محدوده همان منطقه آزاد محدود خواهد بود.
بیگلری در پایان، ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان را یکی از مهم ترین مطالبات مردم منطقه دانست و بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق درباره مفاد قانون و اجرای صحیح آن تأکید کرد.
۲۱۷








نظر شما