ایسنا نوشت:

رئیس فدراسیون ووشوی غرب آسیا از حضور 19 کشور در مسابقات ووشوی بین‌المللی جام پارس در زنجان خبر داد.

"مهدی علی‌نژاد" در حاشیه انتخابات رئیس و هیئت رئیسه فدراسیون غرب آسیا در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات انجام شده، اظهارکرد: در این انتخابات بار دیگر اعضاء به ایرانیان اعتماد کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 8 کشور عضو این فدراسیون هستند، به‌طوری که الان یمن، کویت، اردن، عراق، لبنان و ایران در مسابقات ووشوی غرب آسیای زنجان حضور دارند.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی ووشو غرب آسیا در زنجان، گفت: شش کشور با 24 ورزشکار در این مسابقات حضور دارند.

علی‌نژاد از حضور تیم ملی جوانان ایران در مسابقات ووشوی قهرمانی غرب آسیا خبر داد و اضافه کرد: این مسابقات به منزله یک بازی تدارکاتی خوب برای تیم جوانان محسوب می‌شود که قرار است در بازی‌های جهانی ماکائو شرکت کنند.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات ووشوی جام پارس در زنجان بلافاصله بعد از مسابقات غرب آسیا اشاره کرد و گفت: این مسابقات با حضور 18 کشور خارجی و دو تیم ایرانی برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون ووشو غرب آسیا چین، روسیه، اوکراین، فرانسه و تونس را از جمله کشورهای صاحب ووشو عنوان کرد که در چهارمین دوره مسابقات جام بین‌المللی پارس حضور می‌یابند و اظهار کرد: ووشوی جام بین‌المللی پارس سنگین‌تر و به لحاظ کیفی برتر از مسابقات غرب آسیا است و این مسابقات در واقع یک جام جهانی کوچک محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به ثبت مسابقات بین‌المللی جام پارس در تقویم فدراسیون جهانی، کشورها فقط می‌توانند با تیم‌های ملی خود در این مسابقات شرکت کنند، ابراز کرد: زنجان تجربه میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را در همه رده‌های را سنی دارد و بر اساس همین تجربه است که برگزاری این مسابقات به زنجان واگذار شده است.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =