تصاویر | بازسازی عجایب هفت‌گانه با هوش‌ مصنوعی

اخیرا هوش‌ مصنوعی توانسته‌ است، عجایب هفت‌گانه دنیای باستان را بازسازی کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که عجایب هفت‌گانه باستانی جهان، مانند کلوسوس رودس (the Colossus of Rhodes) و باغ‌های معلق بابل (Hanging Gardens of Babylon) را به زندگی بازگرداند.

هوش مصنوعی تصویرساز، Midjourney، این شگفتی‌های تاریخی در دنیای امروز را با موفقیت بازسازی کرده است. به غیر از هرم بزرگ جیزه، تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان، عوامل مختلفی مانند جنگ‌ها، زوال تمدن‌ها و بلایای طبیعی به مرور زمان باعث از بین رفتن این سازه‌ها شده‌اند.

هوش مصنوعی همچنین هرم بزگ جیزه را بازسازی کرده‌ است. ساخت آن در اوایل قرن ۲۶ قبل از میلاد آغاز شد و بیست و هفت سال طول کشید تا تکمیل شود. مصریان باستان به فرماندهی فرعون خوفو، برای ساخت این شگفتی سنگ‌هایی را به وزن دو و نیم تن می‌کشیدند.

با گذشت زمان، بخش زیادی از پوشش سنگ آهک صاف و سفید حرم جیزه برداشته شد و ارتفاع هرم از ۱۴۶.۶ متر به ۱۳۸.۵ کاهش یافت. هوش مصنوعی سنگ آهک سفید در بالای هرم را بازسازی کرده است و ظاهری اصلی به آن بخشیده است.

تصاویر | بازسازی عجایب هفت‌گانه با هوش‌ مصنوعی
هرم جیزه

مجسمه عظیم طلایی زئوس به ارتفاع ۱۲ متر، زمانی معبدی در المپیا، یونان را مزین می‌کرد. این شاهکار برای رقابت با آتنی‌ها ساخته شد. جورجیوس کدرنوس (Georgios Kedrenos)، مورخ بیزانسی قرن یازدهم، می‌گوید این مجسمه به قسطنطنیه منتقل شد، جایی که در آتش سوزی بزرگ کاخ لاوسوس در سال ۴۷۵ پس از میلاد از بین رفت.

تصاویر | بازسازی عجایب هفت‌گانه با هوش‌ مصنوعی
مجسمه زئوس

مجسمه مشهور ۳۰ متری که هلیوس، خدای خورشید یونانی را به تصویر می‌کشد، یک شگفتی مهندسی بود که بندر جزیره یونانی رودس را زیبا کرد. مجسمه کلوسوس رودس با زمین لرزه‌ای که بعدها اتفاق افتاد، روی زانوهایش فرو ریخت.

تصویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی کولوسوس را در مکان دقیق خود نشان می‌دهد و همچنین افرادی را در بر میگیرد تا نگاهی اجمالی به نحوه ظاهر شدن آن در روزگار کنونی ارائه دهد.

تصاویر | بازسازی عجایب هفت‌گانه با هوش‌ مصنوعی
مجسمه کلوسوس رودس

معبد آرتمیس یکی دیگر از عجایب هفت‌گانه جهان است؛ این معبد که به آرتمیس، الهه یونانی تقدیم شده است، تاریخ پرتلاطمی را تجربه کرد و سه بار ساخته و تخریب شد.

ابتدا قربانی هروستراتوس شد که به دنبال شهرت بود. سپس گوت‌ها که از دست رومیان می‌گریختند، هنگام عبور از آن، این معبد را خراب کردند. مرگ نهایی آن در ۴۰۱ پس از میلاد اتفاق افتاد، زمانی که یک گروه مسیحی آن را فرو ریختند و تنها پایه‌ها و یک ستون انفرادی باقی ماند که امروزه هنوز قابل مشاهده است.

تصاویر | بازسازی عجایب هفت‌گانه با هوش‌ مصنوعی
معبد آرتمیس

فانوس اسکندریه با ارتفاع حدود ۱۰۶ متر در جزیره فاروس در بندر اسکندریه مصر باستان قرار گرفت. این سازه که در زمان حکومت بطلمیوس دوم فیلادلفوس ساخته شد، ساختاری پیچیده بود که برای نمایش دستاوردهای فکری جهان ساخته شد و پایه‌های ریاضی و هندسی آن نشان‌گر دستاوردها بود. (Sostratus of Cnidus) مغز متفکر این طرح بود.

با این حال، فانوس دریایی به تدریج در پی سه زلزله بین ۹۶۵ تا ۱۳۲۳ پس از میلاد از بین رفت.

تصاویر | بازسازی عجایب هفت‌گانه با هوش‌ مصنوعی
فانوس اسکندریه

آرامگاه هالیکارناسوس در سال ۳۵۰ قبل از میلاد به عنوان مقبره ای برای ماوسولوس، فرمانروای کاریا در آسیای صغیر باستان ساخته شد، به قدری قابل توجه بود که اصطلاح "مقبره" را به وجود آورد که اکنون معمولاً برای بناهای یادبود تدفین مهم استفاده می شود.

این سازه عناصر طراحی از سنت های یونانی، خاور نزدیک و مصر را با استفاده از سنگ مرمر آناتولی و پنتلیک ترکیب کرد.

تصاویر | بازسازی عجایب هفت‌گانه با هوش‌ مصنوعی
فانوس اسکندریه

تخمین زده می‌شود که در حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد، باغ‌های معلق بابل که دارای تراس‌های پیچیده، عناصر آبی خیره‌کننده و گیاهان شناور است، ساخته شدند. افسانه‌ها حاکی از آن است که آنها تقریباً در ۸۰ کیلومتری جنوب بغداد امروزی در عراق قرار داشتند.

تصاویر | بازسازی عجایب هفت‌گانه با هوش‌ مصنوعی
باغ‌های معلق بابل

منبع: thetimes.gr

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1903581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    7 0
    آخریه>>>>>>>>>
  • Mars IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    2 5
    این عجایب هفتگانه به جز هرم جیزه ،همش دروغه ،چرا چیز هایی که الان نیست را در اروپا باید پیدا کرد؟ و جای دیگه پیدا نمیشه، با چیزی که الان وجود نداره برای خودشون تمدن درست کردن و ما هم باور می کنیم. واقعا جای تاسف داره که تمدن های کوچک را این قدر بزرگ می کنند.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      3 0
      بغداد تو اروپاس؟؟؟؟؟؟؟
    • م.ر. IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      6 0
      باغهای معلق بابل مربوط به تمدن باستان میان رودان در ایران باستان است کاش قبل از نظر دادن کمی مطالعه می‌کردید تمام این عجایب هفت گانه با دلیل قابل اثبات کردن هستند چون تاریخ دانان و باستان‌شناسان از روی شواهد واقعی به اثبات تاریخ می‌پردازند و مانند قاضی هستند که با دلیل و مدرک به اثبات پرونده می‌پردازد
  • ایرانیم IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    4 3
    یعنی غیر از دو مورد پنج تا از عجایب هفتگانه تو یونان بوده ؟ به نظرتون یه جای کار نمیلنگه؟
  • هاشمی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    3 0
    این عجایب هفتگانه از نظر یک فیلسوف و تاریخ‌دان یونانی است با این حال دو تا در مصر و یکی در بابل در عراق است و دیگری در رودس که لزوما جز یونان نبوده ...به نظرم انصاف را رعایت کردند...از تخت جمشید هم که خبر نداشتند