دادستان زاهدان از بازداشت برخی از مدیران حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان به اتهام معاونت در اقامت غیرمجاز اتباع افغان و تاجیک خبر داد.



محمد مرزیه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این‌که طرح طرد اتباع بیگانه در استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است، اخیرا در این راستا دادگاه ویژه روحانیت استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان نسبت به احضار مدیران حوزه‌های علمیه اقدام کرد.

به گفته‌ی وی دادگاه ویژه روحانیت از این باب اتهام معاونت در اقامت غیرمجاز را به مدیران حوزه‌های علمیه تفهیم کرد تا نسبت به عدم پذیرش اتباع بیگانه اقدام و آنها را طرد کنند و اگر بازداشتی صورت گرفته به لحاظ عدم تمکین از این خواسته بوده است.

دادستان زاهدان با اشاره به این‌که شنیده‌ها حکایت از بازداشت تعدادی از مدیران حوزه‌ی علمیه دارد، گفت: طلاب افغان فاقد مجوز اگر در سطح شهر تردد کنند طبق قانون توسط نیروی انتظامی بازداشت و طبق قانون طرد می‌شوند. هر موسسه و مجموعه‌ای در کشور جمهوری اسلامی باید بداند بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز و غیرقانونی است به همین لحاظ تعدادی از مدیران حوزه‌های علمیه که اتباع غیرمجاز را طرد نکرده‌اند بازداشت شده‌اند و پرونده‌شان در دادگاه ویژه روحانیت استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان در حال پیگیری است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =